اگر روی تکنیک های درونگرا مثل سئو، شبکه اجتماعی یا تولید محتوا تمرکز دارین، خوشبختانه بودجه زیادی نیاز ندارین. در این روش با تبلیغ برند و محتوای شما در کانالهای شبکه اجتماعی، آگاهی برند و نرخ تولید سرنخ افزایش پیدا میکنه و ترافیک به سمت برند شما هدایت میشه. رایج ترین کانالها در بازاریابی شبکه اجتماعی شامل فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، اسنپ چت و پینترسنت میشه.
یک کمپانی SaaS معمولی تقریباً ۲۲ درصد حقوق می دهد، ۰ درصد به فروش می دهد و ۴۰ درصد هزینه های اضافی دارد، که تقریباً باعث می شود حدوداً ۲۹ درصد از ارزش زندگانی هر موکل برای آن ها باقی بماند. بدین معنی که به زبان ساده، بیزینس فرضی ما باید کمتر از هزینه های پایین هزینه کند تا بتواند یک مشتری از فیس بوک بدست بیاورد. حتی اگر یک استراتژیست سئوی تمام وقت ندارید، باز هم باید این کار را انجام دهید. سعی کنید لیستی از بهترین کیووردها از لحاظ عملکرد که به محصولات یا خدمات شما مرتبط هستند را ایجاد کنید و نسخه های دم دراز آن ها را برای ایجاد فرصت های بیشتر لحاظ کنید. با این حال این فرایند نسبتا پیچیده و انتزاعیست و در بازاریابی دیجیتال با پرسونا که عینیتر، ساده تر و کاربردیتر است، مصداق مییابد. علاوه بر وب سایت، بهتر است که فعالیت های خود را روی کانال های بیزینس محور مانند لینکدین متمرکز کنید جایی که دموگرافیک شما بیشتر زمان خود را در آن جا سپری می کنند.
نقش مدیر شبکههای اجتماعی از عنوان آسان آن قابل حدس است، اما اینکه کدام شبکههای اجتماعی را برای شرکت مدیریت میکنند، به نوع صنعت بستگی دارد. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا در مورد استراتژی محتوا در شبکههای اجتماعی به یک جمع بندی برسند. بازاریابی دیجیتال یکی از زمینههایی است که همیشه در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. با توجه به اینکه در موسسات بازاریابی، افراد با پیشینههای مختلف و استراتژیهای گوناگون کار میکنند، میتوانید از آنها اطلاعات متنوعی کسب کنید. همچنین خواندن بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ میتواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود. هنگامی که تمرکز کسب و کار خود را روی دیجیتال مارکتینگ میگذارید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد.
هدف شما از ورود به دنیای دیجیتال هر چه که باشد باید مطمئن شوید که نتایج را به خوبی بررسی میکنید و نقاط قوت و ضعفتان را به درستی میسنجید. شبکههای اجتماعی رسانههای رایگانی هستند که به کمک آنها میتوانید حضورتان را به مخاطبان اعلام کنید. ببینید مخاطبان شما در چه رسانههایی حضور بیشتر و فعالتری دارند و از آن به نفع خود بهره ببرید. اگر مخاطبانی دارید که عاشق اینستاگرام هستند پس همین امروز دست به کار شوید و پستها و استوریهای جذابی برایشان طراحی کنید.
همانطور که میدانید در چند سال اخیر میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و همین مسئله سبب شده تا کار مارکتینگ در این فضا بسیار متداول و رایج باشد. بازاریابی دیجیتال بهعنوان یک مفهوم توسط افراد مختلف بهطور متفاوت استفاده میشود. بسیاری از آنها بهصورت مترادف با ” بازاریابی اینترنتی یا وب “، “بازاریابی الکترونیک “، “تجارت الکترونیک ” و “کسبوکار الکترونیک ” استفاده میشود. اگرچه، این اصطلاحات مرتبط با یکدیگر هستند، اما در میان تمام اصطلاحات تفاوت وجود دارد.
- در این قسمت قصد داریم به معروفترین، محبوبترین و صد البته پر کاربردترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم.
- درواقع شرکتهای تبلیغاتی با با رسانههای جمعی سنتی سروکار دارند اما شرکت دیجیتال مارکتینگ بر مدار اینترنت میچرخد.
- این مقاله به کوشش بابک خدادوست، محمد حسین عراقی، حسین بابائی، صفیه منتظری، مینا شهانی، مرضیه اقبالی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.
- از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است.
- بازاریابی درون گرا به فارسی به کلمات مختلفی ترجمه شده است که از جمله آنها میتوان به عباراتی مانند “بازاریابی جاذبه ای” یا “بازاریابی درونی” اشاره کرد.
با این حال، این اتفاقهای ناخوشایند را، به فرض که روی دهند، نمیتوان به معنای از رونق افتادن تخصص دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت. این رشته احتمالاً همچنان پررونق باقی خواهد ماند و درآمد کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم حفظ خواهد شد. اما سبد ابزارها و مهارتهایشان تغییر خواهد کرد و چه بسا گونهای از دیجیتال مارکتر در کشور پرورش پیدا کند که در بازار جهانی، تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد. جو پولیتزی کتابهای متعددی در زمینه استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا دارد که هر یک به نوبهی خود مفید هستند و ما هم در درسهای مرتبط، به آنها اشاره کردهایم. شما فقط به گسترش کسب و کارتان بیندیشید ما از اطلاعات شما مراقبت خواهیم کرد.
چرا آموزش دیجیتال مارکتینگ اهمیت داره؟
برای اخذ بهترین نتیجه از روند خدمات دیجیتال مارکتینگ خود با استفاده از بازاریابی تبلیغات اینترنتی شما نیاز به برگزاری کمپینهای تبلیغاتی با استراتژی و هدف مشخص دارید. هر کسب و کاری در هر جای دنیا، نیازی مشخص از مشتری هدف خود را برطرف میکند. شما به عنوان مالک کسب و کار خود، باید به صورت دقیق مشخص کنید که کسب و کارتان چه ارزشی دارد و چه نیازی از مخاطبین خود را برطرف میکند.
پس اگر برای فروش کالا/خدمت خود از وبسایت یا صفحه اینستاگرام استفاده میکنید، تبلیغات دیجیتال میتواند بازدید فروشگاه اینترنتی شما را بالا ببرد و باعث بیشتر شدن میزان فروش شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب شود. هسته اصلی فعالیتهای بازاریابی هر محصول/خدمت شناخت دقیق از مشتریان آن است. هرچه شناخت مخاطب و توصیف کسبوکار از او، دقیقتر باشد، میتوان امید بیشتری به موفقیت بازاریابی داشت. بعد از این شناخت است که میتوان با فیلترهای مختلف، مردم عادی را از مشتریان بالقوه جدا کرد و صرف بودجهی بازاریابی را محدود به کسانی کرد که احتمال جذب آنها به کسبوکار بالاتر از صفر است. آگاهی از جنسیت، سن، علایق، سطح اقتصادی، الگوی مصرف و … میتواند به توصیف دقیقتر مشتریان کمک کند. وقتی پای تبلیغات سنتی در میان است، شانس کسبوکارها برای جدا کردن مردم از مشتریان بالقوه بسیار پایین است.
به عنوان مثال موتورهای جستجو، وب سایتهایی با طراحی واکنش گرا و محتوای حاوی کلمات کلیدی مرتبط و تگهای هدر را ترجیح میدهند. معمولا کمپینهای تبلیغاتی در زمان رخدادهای تقویمی تدوین و برگزار میشوند. در یک کمپین تبلیغاتی موفق شما باید چیز یا چیزهایی فراتر از حالت معمول به مخاطبین خود بدهید تا مخاطبین شما آنرا انگیزهای بدانند برای خرید کالا یا خدمات شما. معمولا در کمپینهای تبلیغاتی از چندین ابزار اصلی دیجیتال مارکتینگ یعنی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و اساماس مارکتینگ استفاده میشود و علاوه بر آن در صورتی که هدف فروش گسترده کالا یا خدمات باشد از تبلیغات اینترنتی هم استفاده خواهد شد.
نحوه انجام بازاریابی دیجیتال
آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ رایگان، بیشاز۳۰۰ دقیقه آموزش ببینید