کوئری جستجو – کلماتی که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند را کوئری جستجو می نامند. تجربه نشان می دهد که ترافیک حاصل از موتورهای جستجوگر می تواند اندازه موفقیت یک سازمان را تعیین کند. ترافیک هدفمند به یک سایت می تواند درآمد، محبوبیت و دیده شدن یک تجارت را به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی سئو، نرخِ بازگشتِ باورنکردنی ای در مقایسه با سایر روش های بازاریابی و تبلیغات دارد.
با رعایت اصول سئو و قرار گرفتن در معرض دید این افراد، فرصتی برای برقراری ارتباط با آنها و پاسخ دادن به پرسشها یا رفع نیازهای آنها پیدا میکنید و برای آنها به منبعی مورد اعتماد تبدیل میشوید. کاربران ترجیح میدهند محصولات و خدمات خود را از کسب و کارهایی دریافت کنند که قبلاً نام آنها را شنیدهاند و به آنها اعتماد دارند. گوگل سرچ کنسول نه تنها میتواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، همچنین محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان میدهد.
همانطور که مشاهده میکنید، بیش از 60درصد از ترافیک یک سایت، از طریق موتورهای جستجوگری همچون گوگل، بینگ و یاهو بدست میآید. و با یک قیاس ساده متوجه میشویم که حجم ورودی از موتورهای جستجو 10برابر شبکههای اجتماعی است. یکی از کاربردهای سئو این است که صفحات سایت بهتر، سریعتر، دقیقتر و با اطلاعات درستتری در اختیار کاربر قرار گیرد. سئو در واقع هنر متقاعد کردن موتورهای جستجو است که صفحات سایت ما را در رتبههای بالاتری در نتایج SERP نشان دهند. زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیکهای کاربردی زیادی را بیاموزید.
بینگ هم با کپی برداری از گوگل، الگوریتمی سازگار با تلفن های همراه ایجاد کرد. در سال 2003 گوگل اولین الگوریتم آپدیت خود را با نام بوستون عرضه کرد. این آمار عالی است؛ یعنی ماهانه 8000 نفر قصد خرید موبایل دارند و در اینترنت به دنبال جایی برای خرید موبایل میگردند. ناگفته نماند که گوگل از مقالاتی که دائما بروز و آپدیت میشوند، از مقالات همیشه سبز یا (Evergreen Content) یاد میکند و ارزش و بهای بالایی برای آنها لحاظ خواهد کرد. شاید تجربه چندی از دانشجویانی که در این مسیر با ما هم قدم شدهاند، در تصمیم گیری درست کمک شایانی به شما کند.
سئو چیست؟ به زبان ساده
از همین رو لازم است تا با استفاده از بهینه سازی تگهای عنوان، این کار صورت گیرد. دیگر بعدی که میتواند به عنوان بخشی مهم و کاربردی در سئوی محتوا شناخته شود، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. انتخاب کلمات کلیدی، موضوعی بسیار پیچیده و طولانی است که در ادامه به صورت مفصل و جزئی به آن خواهیم پرداخت. اما به صورت کلی باید بدانید که انتخاب کلمات کلیدی مناسب با محتوا و متن، میتواند سبب دیده شدن محتوا در گوگل شده و سئو مناسبی را در پیش داشته باشد. در اولین قدم برای ساخت یک سئوی محتوای مناسب، لازم است تا محتوای شما، فهرستی کامل و دقیق داشته باشد.
- وبسایت Ask هم دو وبسایت (Ticketmaster.com و Match.com) را به ارزش 1.85 میلیارد دلار خرید و ASK.com را راه اندازی کرد.
- انجام «حسابرسی محتوا» (Content Audit) میتواند به شما در این کار کمک کند.
- این روش هزینههای به مراتب بیشتری در مقایسه با برونسپاری خواهد داشت ولی نقطه قوت آن بازدهی بالا و کسب نتیجه در زمان کوتاهتر است.
- به این ترتیب و با استفاده از این راهکار، گوگل این سایت را سایتی پر بازدید شناسایی کرده و به مرور سئوی آن را رشد یافته در نظر میگیرد.
- از انواع مختلف محتوا میتوان متن، تصویر، ویدیو و محتوای صوتی و از عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو میتوان تگهای HTML و دادههای ساختاریافته را نام برد.
بازاریابی سنتی با گذشت هر دقیقه بیشتر و بیشتر تاثیر خود را از دست میدهد. از نگاه یک بازاریاب خلاق، باید راه جایگزینی وجود داشته باشد و آن بازاریابی محتوایی است. یعنی ازطریق تولید محتوای خوب، ارزشمند، مرتبط و مفید به جذب و حفظ مخاطب بپردازیم و اینگونه سئوی سایت خود را ارتقا دهیم. به بیان دیگر، بازاریابی محتوایی فراهم آوردن محتوای کارآمد، مفید و مرتبط برای مخاطبان بمنظور حل مشکل و کمک به آنها، به جای سخنرانی سر دادن پیرامون محصولات یا خدماتمان است.
اگر این صفحه براتون جذاب بوده، میتونید با مراجعه به صفحه آمورش تولید محتوا ایده هایی که تو این صفحه دیدید رو در عمل ببینید. سلام دوست عزیز
بله از طریق انکرتکست و مفاهیم درج شده در اطراف آن اطلاعاتی در مورد صفحه لینک شده کسب میکند ولی تغییر لحظه ای مفهوم امکان پذیر نیست چرا که برآیند همه عوامل و لینک ها را باید در نظر گرفت. سلام دوست عزیز
از دیدگاه شما سپاس گزاریم ولی فراموش نکنید که علاوه بر تخصص و مهارت، اخلاق حرفهای را هم باید بیاموزیم. انتشار لینک همکاری در فروش به عنوان یک پیشنهاد ایده جذابی بود ولی هدف شما از انتشار آن کاملا واضح و مقایسه با دورههای دیگران غیرحرفهای بود.
بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟
خزنده وب، لینکهای موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال میکند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته میشود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا میکند به سرورهای گوگل گزارش میدهد. در خدمات سئوی تضمینی به مجری پروژه سئو به شما تضمین میدهد که در تعدادی از کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل خواهید رسید و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، هزینه دریافتی را پس خواهند داد. گوگل رسما در مورد شرکتهایی که خدمات سئو تضمینی ارائه میدهند هشدار داده است. معمولا رپورتاژها در سایتهای باکیفیت و پربازدید انتشار داده میشود. توجه کنید که برای نوشتن تبلیغات در رپورتاژ، میبایست از یک فرد متخصص کمک بگیرید.
آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد