افزایش قیمت طلا در حالی که داده های PCE نشان می دهد تورم طبق انتظار کاهش یافته است

قیمت طلا و تجزیه و تحلیل

  • قیمت طلا برای اولین بار از 2 فوریه به بالای 2050 دلار رسیده است
  • هم تیتر و هم هسته PCE نرخ تورم طبق پیش‌بینی کاهش یافت
  • امیدها برای کاهش نرخ ها در نیمه دوم سال دست نخورده باقی مانده است

با راهنمای رایگان ما، نحوه معامله طلا را بیاموزید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله طلا

قیمت طلا روز پنجشنبه پس از انتشار مجموعه ای از ارقام مهم اقتصادی از ایالات متحده افزایش یافت.

شاید مهمترین آنها عکس لحظه ای تورم در مجموعه هزینه های مصرف شخصی باشد. این یکی از اقدامات مورد علاقه فدرال رزرو برای قیمت گذاری شناخته شده است، بنابراین تأثیر احتمالی آن بر سیاست پولی باعث می شود که آن را به یک نمایشگاه معمولی برای بازارها تبدیل کند.

این بار اعداد دقیقاً مطابق انتظار رسید، با افزایش 2.4 درصدی شاخص قیمت در ژانویه، از 2.6 درصدی دسامبر، و «هسته» از 2.9 درصد، 2.8 درصد افزایش یافت. این کاهش سرعت، امیدهای کاهش نرخ را زنده نگه می‌دارد، حتی اگر به‌زودی اتفاق نیفتد.

با این حال، شاخص کل قیمت مجدداً در ماه افزایش یافت و 0.3 درصد افزایش یافت و هسته مرکزی 0.4 درصد نگران کننده تر شد.

ارقام مطالبات بیکاری در همان زمان منتشر شد و نشان داد که ادعاهای جدید و ادامه دار کمی بیشتر از پیش بینی ها افزایش یافته است.

در مجموع، این اعداد احتمالاً انتظارات نرخ بهره را تغییر نخواهند داد، زیرا اکنون تصور می شود اولین کاهش در ماه ژوئن باشد. با این حال، آنها تأکید می کنند که تهدید تورم همچنان قابل مشاهده است و کاهش نرخ های کوتاه مدت از هر نوعی هنوز قطعی نیست. برخی انتظار کاهش زودهنگام نرخ بهره را در آغاز سال جاری داشتند. اکنون نیمه دوم سال 2024 زودترین تاریخ ممکن به نظر می رسد.

  گاوهای طلا با چالشی روبرو می شوند که شاخص دلار (DXY) سطح بالایی دارد

وقتی سرمایه‌گذاران نرخ‌های پایین‌تر و بازدهی پایین‌تری را در پیش رو دارند، انتظار می‌رود که طلا بازدهی بهتری نداشته باشد، و به نظر می‌رسد که از این انگیزه در روز پنج‌شنبه بهره‌مند شده است.

قیمت طلا پس از انتشار این آمار حدود 10 دلار در هر اونس افزایش یافت.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نمودار روزانه قیمت طلا با استفاده از TradingView گردآوری شده است

مانند بسیاری دیگر از طبقات دارایی و جفت ارزهای خارجی، طلا زیر اوج های قابل توجه اخیر خود در محدوده معامله قرار می گیرد.

در حالی که نقطه روانی 2000 دلار تا حدودی پایین تر از بازار باقی مانده است، در حال حاضر یک روند نزولی اولیه از اوج های 29 دسامبر وجود دارد که بلافاصله پس از انتشار داده ها مورد آزمایش قرار گرفت. در حال حاضر مقاومت آن در 2046.76 دلار است که به نظر می رسد حفظ شود.

حمایت کوتاه مدت احتمالاً در 2017.31 است، که دومین اصلاح فیبوناچی از صعود به قله های 4 دسامبر از پایین ترین سطح اکتبر گذشته است. این بازار آخرین بار در 23 فوریه در آنجا جهش کرد و از آن زمان آن سطح را دوباره آزمایش نکرده است.

اندیکاتور احساسات IG نشان می دهد که معامله گران به طور مساوی در مورد اینکه طلا از کجا می رود تقسیم شده است. آنها یک سوگیری نسبتا صعودی دارند، با 55٪ طولانی در قیمت های فعلی. به نظر نمی رسد این برای شکستن محدوده وسیع تر طلا که از اواخر نوامبر ایجاد شده است، باشد، اما شکست پایدار این روند نزولی ممکن است اوضاع را کمی جالب تر کند.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -8٪ 4% -3٪
هفتگی -9٪ 5% -3٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-prices-rise-as-pce-data-show-inflation-decelerating-as-hoped-20240229.html