بازارهای نفت خام از اوپک پلاس ناراضی هستند

تجزیه و تحلیل نفت خام و نکات صحبت

  • تصمیم اوپک پلاس برای تمدید کاهش، نتوانست قیمت نفت خام را تقویت کند.
  • بازگشت احتمالی دلار ممکن است مانع افزایش قیمت نفت خام شود.
  • سیگنال‌های نزولی می‌تواند منجر به سقوط بیشتر قیمت نفت خام شود.

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز نفت خام Q4 را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، دریافت کنید.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی نفت خام

قیمت نفت خام WTI و نفت خام برنت پس از انتظارات زیادی که توسط اوپک پلاس برای به تعویق انداختن نشست خود در مورد کاهش تولید به دلیل اختلاف نظر با برخی از کشورهای آفریقایی ایجاد شد، کاهش یافت. در نهایت، این اعلامیه کاهش داوطلبانه اعضای منتخب به رهبری عربستان سعودی را نشان داد که منجر به تولید حدود 2.2 میلیون بشکه در روز شد. عدم توانایی در توافق به اتفاق آرا، کارایی و انسجام سازمان ها را زیر سوال برده است. این ائتلاف متعاقباً فاش کرد که برزیل (بزرگترین تولیدکننده آمریکای جنوبی) در ژانویه 2024 به اوپک خواهد پیوست، اگرچه جزئیات بیشتری ارائه نشد.

پیش‌بینی‌های مازاد احتمالی در سال 2024 به تصمیم اوپک کمک کرد و با اعمال کاهش‌های تمدید شده جدید، ممکن است این مازاد به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

از دیدگاه دلار، هفته پیش رو از نظر انتشار داده ها نسبتاً سبک و در عین حال سخت است. اولاً، انتظار می‌رود که گزارش PMI خدمات ISM بیشتر باشد – چاپی که کلید اصلی اقتصاد ایالات متحده است که عمدتاً مبتنی بر خدمات است. در پایان هفته، حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP) اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بازار کار ایالات متحده ارائه می دهد. با توجه به اینکه دلار در پایین ترین حد چند ماهه معامله می شود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که ارزش دلاری افزایش یابد که می تواند بر نفت خام تاثیر منفی بگذارد.

  ابراز همدردی سخنگوی وزارت خارجه با خانواده‌های قربانیان و مصدومان حادثه کره جنوبی

تقویم اقتصادی (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

هر دو نمودار روزانه نفت برنت و WTI در زیر الگوهای نمودار مشابهی را به شکل شکل گیری پرچم خرس (مشکی) نشان می دهند. خرس‌ها هفته قبل حول محور پشتیبانی پرچم بسته بودند و خطر شکست را کاهش دادند. بسته شدن هفتگی شمع بیشتر از یک سوگیری نزولی به دلیل فیتیله بلند بالایی آن پشتیبانی می کند که می تواند به سرعت مناطق پشتیبانی بعدی را مورد توجه قرار دهد.

نمودار روزانه نفت خام ICE BRENT

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، TradingView

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

نمودار روزانه نفت خام WTI

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، TradingView

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

احساس مشتری IG: مختلط

کنجکاو هستید که بدانید موقعیت یابی در بازار چگونه می تواند بر قیمت دارایی تأثیر بگذارد؟ راهنمای احساسات ما بینش ها را در اختیار دارد – اکنون آن را دانلود کنید!

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

احساسات بازار

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-weekly-forecast-crude-oil-markets-dissatisfied-by-opec-wv-20231203.html