دلار آمریکا توسط Dovish Pivot فدرال رزرو تخریب شد، تنظیمات فناوری در EUR/USD و USD/JPY

پیش بینی دلار آمریکا

  • را دلار آمریکا روند اصلاحی خود را در روز پنجشنبه تمدید کرد که با کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت
  • چرخش فدرال‌رزرو جرقه‌ای بر قیمت‌گذاری مجدد انتظارات نرخ بهره زده است
  • این مقاله به بررسی چشم انداز فنی برای یورو/دلار آمریکا و USD/JPY

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا در Fed Dovish Pivot کاهش می یابد، راه اندازی در EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، در روز پنجشنبه روند کاهشی خود را افزایش داد و به زیر 102.00 رسید و به پایین‌ترین سطح خود از اوایل آگوست رسید. این فروش نتیجه سقوط بازدهی خزانه داری ایالات متحده بود که به دلیل موضع غیرقانونی فدرال رزرو در نشست دسامبر آن ایجاد شد، که به نظر می رسد سرمایه گذارانی را که انتظار نتیجه متفاوتی را داشتند، کاملاً غافلگیر کرده بود.

برای ارائه اطلاعات پیشینه، FOMC دیروز آخرین تصمیم سیاست پولی خود را در سال اعلام کرد. اگرچه این موسسه هزینه‌های استقراض را بدون تغییر در بالاترین سطح 22 سال اخیر نگه داشت، اما اولین نشانه‌های تغییر استراتژی قریب‌الوقوع را نشان داد و پاول با اعتراف به اینکه صحبت در مورد کاهش نرخ بهره آغاز شده است، ایده چرخش را تقویت کرد.

خلاصه پیش‌بینی اقتصادی فدرال‌رزرو نیز کاملاً نامطلوب بود و نشان‌دهنده 75 واحد کاهش در سال 2024 و 100 واحد پایه در سال 2025 بود که مسیری تندتر از کاهش نرخ بهره نسبت به آنچه در سپتامبر تصور می‌شد، بود. در مقابل این پس‌زمینه، بازدهی‌ها در عرض چند روز به شدت کاهش یافته‌اند و باعث ایجاد یک تغییر رو به پایین بزرگ در منحنی خزانه‌داری شده است، همانطور که در نمودار زیر مشخص شده است، و یک محیط نزولی برای دلار ایجاد می‌کند.

  مجوز دریافت روادید تحصیلی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین صادر شد

آیا دلار آمریکا به افت ادامه خواهد داد یا به سمت صعود معکوس خواهد شد؟ همه پاسخ ها را در چشم انداز فصلی ما دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

منحنی بازدهی خزانه داری آمریکا

یک نمودار بر روی صفحه نمایش کامپیوتر شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

با رشد بیشتر دلار آمریکا در سقوط آزاد، EUR/USD به سمت دستگیره 1.1000 افزایش یافته است، که با افزایش موضع نسبی کمتر ECB نسبت به FOMC افزایش یافته است. GBP/USD نیز افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در نزدیک به چهار ماه گذشته رسیده است. در همین حال، در همین حال، USD/JPY به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه خود سقوط کرده است و سیگنال نزولی را برای این جفت فعال می کند.

جلوتر از منحنی باشید! پیش بینی تجارت EUR/USD خود را برای یک مرور کلی از چشم انداز فنی و بنیادی جفت ارز درخواست کنید.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD پیشرفت خود را در روز پنجشنبه افزایش داد و از سقف کلیدی فیبوناچی عبور کرد و به سمت مقاومت خوشه ای در منطقه 1.1015 پیش رفت. با حرکت صعودی به نفع خود، این جفت به زودی می تواند از این سد عبور کند و راه را برای صعود به سمت 1.1090 هموار کند. با قدرت بیشتر، می‌توانیم احتمال آزمایش مجدد اوج‌های جولای را رد کنیم.

برعکس، اگر انگیزه صعودی کاهش یابد و قیمت ها به سمت پایین تغییر کنند، منطقه حمایت اولیه برای در نظر گرفتن حدود 1.0830 است که مصادف با میانگین متحرک ساده 200 روزه است. احتمال تثبیت نرخ ارز در نزدیکی این سطوح در یک عقب نشینی قبل از از سرگیری مسیر صعودی وجود دارد. با این حال، یک شکست خالص و قاطع ممکن است منجر به کاهش به سمت 1.0765 شود.

  افت شدید محبوبیت رئیس جمهوری کره جنوبی

نمودار فنی EUR/USD

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شد

علاقه مند به یادگیری نحوه موقعیت یابی خرده فروشی می توانید مسیر کوتاه مدت USD/JPY را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما نقش ذهنیت جمعیت را در پویایی بازار FX توضیح می دهد. هم اکنون راهنما را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 30% -22٪ -7٪
هفتگی 25% -6٪ 5%

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY در روز پنجشنبه سقوط کرد و به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه خود رسید و برای مدت کوتاهی به ضعیف ترین نقطه از اواخر جولای نزدیک به 140.70 رسید. این طبقه فنی باید به هر قیمتی باقی بماند. در غیر این صورت، فروشندگان می توانند جرأت داشته باشند تا یک حمله نزولی به پشتیبانی خط روند در 139.75 انجام دهند. ضعف بیشتر می تواند باعث حرکت به سمت 137.50 شود.

از سوی دیگر، اگر USD/JPY به طور غیرمنتظره ای بازگشت خود را از سر بگیرد، مقاومت سربار در 142.45 و 144.60 پس از آن قرار می گیرد. خریداران ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوند که نرخ ارز را به بالاتر از آستانه دوم سوق می‌دهد، اما شکستن آن می‌تواند باعث افزایش به سمت کنترل 146.00 شود. ادامه حرکت صعودی توجه را به 147.20 جلب می کند.

نمودار فنی USD/JPY

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار USD/JPY با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-dollar-demolished-by-fed-s-dovish-pivot-tech-setups-on-eur-usd-and-usd-jpy-20231214.html