دلار استرالیا با وجود داده‌های خرده‌فروشی ضعیف، در برابر دلار آمریکا رشد می‌کند

تجزیه و تحلیل و نمودار دلار استرالیا

  • AUD/USD سه شنبه در سبز باقی می ماند
  • جهانی تورم اعداد، از جمله سری PCE ایالات متحده احتمالاً این هفته سرعت را تعیین می کنند
  • استرالیا همچنان قیمت پیشنهادی خود را حفظ می کند، اما کمتر از اوج های اخیر خود است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا در برابر برادر بزرگ خود از ایالات متحده در روز سه شنبه بار دیگر افزایش یافت زیرا ریسک پذیری گسترده بر برخی از داده های اقتصادی ضعیف استرالیا غلبه کرد. خرده‌فروشی در ماه آوریل با 0.1 درصد افزایش مواجه شد. مسلماً این بسیار بهتر از افت 0.4 درصدی بود که در ماه مارس مشاهده شد، اما همچنان کمتر از 0.2 درصدی بود که اقتصاددانان انتظار داشتند.

در حالی که ممکن بود انتظار می‌رفت که این امر دلار استرالیا را تحت تأثیر قرار دهد، در صورتی که این ارز در بازاری که به دلیل غیبت ایالات متحده در روز دوشنبه برای تعطیلات روز کهنه سربازان همچنان کاهش یافته بود، حفظ شد. در غیاب میز معاملات نیویورک، دلار آمریکا در برابر رقبای خود از جمله AUD به طور کلی پایین‌تر بوده است.

استرالیا از حمایت پولی زیادی برخوردار است. بانک مرکزی استرالیا در نشست ماه مه خود نرخ بهره را به حالت تعلیق درآورد و صورتجلسه های آن به سختی حاکی از عجله بانک مرکزی برای تسهیل شرایط پولی بود. مانند بسیاری از همکاران بین المللی خود، RBA در مورد زمان مناسب بودن هزینه های استقراض کمتر مطمئن نیست.

  بررسی راه‌های حمایت بیشتر از اوکراین در نشست وزرای دارایی گروه ۷ در ژاپن

این هفته تعداد زیادی از اعداد تورمی را که بازارها میل می کنند، با آلمان، منطقه یورو، و مهمتر از همه، سری مصرف و هزینه شخصی ایالات متحده و همچنین سخنرانان فراوان فدرال رزرو به همراه خواهد داشت. امسال انتظارات مربوط به زمان کاهش نرخ بهره ایالات متحده بیشتر و بیشتر به عقب رانده شده است، تا جایی که بازارها مطمئن نیستند که در سال جاری شاهد کاهش های زیادی خواهند بود. در چنین محیطی، احتمالاً بهتر است در مورد هر گونه حملات ضعیف دلار آمریکا، در برابر استرالیا به اندازه هر واحد دیگری، محتاط باشیم.

با این حال، داده‌های IG نشان می‌دهد که معامله‌گران برای اولین بار از 21 مه، با کاهش خالص AUD/USD مواجه شده‌اند، با افزایش شدید معاملات خالص، سیگنالی مخالف احتمالی برای افزایش سود کوتاه‌مدت AUD.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -3٪ 5% 1%
هفتگی -7٪ 5% -1٪

AUD USD تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه AUD/USD با استفاده از نمای معاملاتی گردآوری شده است

AUD/USD در یک کانال روند صعودی گسترده نسبت به پایین‌ترین سطح پنج ماهه اواخر آوریل باقی می‌ماند. این روند آن را بالاتر از روند نزولی میان مدت اواخر دسامبر رسانده است، اما هنوز نتوانسته است به طور قانع کننده ای محدوده معاملاتی گسترده و جانبی که از اواسط ژانویه امسال مشاهده شده است را بشکند. که حمایت کوتاه مدت را در 0.66266 ارائه می دهد و گاوها برای حفظ سرعت روند صعودی باید نرخ را بالاتر از آن نگه دارند. حمایت بیشتر در اوج 0.6646 7 می، جلوتر از حمایت روند نزولی در 0.65326 وجود دارد.

به نظر می رسد که 0.6710 بازیابی در حال حاضر بازار را محدود کرده است و دیدن اینکه آیا این روند تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت یا نه، آموزنده خواهد بود.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/australian-dollar-holds-up-against-usd-despite-tepid-retail-sales-data-20240528.html