دلار استرالیا شاخص PMI ضعیف را کاهش می دهد

AUD/USD تجزیه و تحلیل و نکات صحبت

  • اخبار نگران کننده اما دلگرم کننده PMI استرالیا از چین و دلار ضعیف تر، AUD را بالا نگه می دارد.
  • در روز شکرگزاری هیچ داده تاثیرگذاری اضافی برای امروز برنامه ریزی نشده است.
  • AUD/USD در MA 200 روزه با مقاومت کلیدی روبرو می شود.

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز Q4 دلار استرالیا را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، دریافت کنید.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی دلار استرالیا

دلار استرالیا صبح با برخی از داده های PMI ناامید کننده آغاز شد (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید). معیارهای تولید و خدمات بانک جودو هر دو به پایین ترین حد سالانه سقوط کردند و بیشتر به سمت قلمرو انقباضی حرکت کردند. با این حال، پس از اینکه هیئت مدیره مشکل تورمی و همچنین احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره را تکرار کرد، خماری صورتجلسات بانک مرکزی استرالیا (RBA) همچنان پابرجاست.

تقویم اقتصادی AUD/USD (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

پس از اینکه پکن اعلام کرد توسعه دهندگان املاک مضطرب قرار است کمک های مالی دریافت کنند، مقداری مثبت از چین، AUD را افزایش داد. با کاهش معاملات دلار و خوش‌بینی چینی فوق‌الذکر، برخی از صادرات کالاهای کلیدی استرالیا در حال افزایش هستند و بنابراین از دلار استرالیا حمایت می‌کنند. در انتظارات نرخ بهره (به جدول زیر مراجعه کنید) با احتمال بالاتری برای افزایش نرخ بهره در سال 2024، تغییر شدیدی صورت گرفته است.

  ادامه موشک پرانی کره شمالی

از منظر دلار آمریکا، بازارها پس از سفارشات کالاهای بادوام دیروز واکنش منفی نشان دادند و احساسات مصرف کنندگان در میشیگان کاهش یافت، اگرچه ما شاهد عقب نشینی در مطالبات اولیه بیکاری بودیم. با توجه به اینکه امروز روز شکرگزاری در ایالات متحده است، احتمالاً نوسانات و حجم کمتری در بازارهای مالی وجود دارد و من انتظار دارم که این جفت ارز نسبتاً ضعیف باقی بماند.

احتمالات نرخ بهره RBA

image2.png

منبع: Refinitiv

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه AUD/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط Warren Venketas، TradingView

اقدام قیمت روزانه AUD/USD در بالا موفق به شکستن بالای ناحیه مقاومت میانگین متحرک 200 روزه (آبی) نشده است و با نزدیک شدن این جفت به منطقه بیش از حد خرید شاخص قدرت نسبی (RSI) نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد. بسته شدن طولانی مدت سه‌شنبه می‌تواند نشان‌دهنده نزولی بعدی باشد که در آن داده‌های تورم استرالیا و آمریکا در هفته آینده می‌تواند کاتالیزوری برای سوگیری جهت‌گیری کوتاه‌مدت باشد.

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 0.6500
  • 0.6459
  • کارشناسی ارشد 50 روزه
  • 0.6358

داده های احساسات مشتری IG: مختلط (AUD/USD)

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند بلند در AUD/USD، با 59٪ از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید.

آخرین راهنمای احساسات (در زیر) را دانلود کنید تا ببینید چگونه تغییرات موقعیتی روزانه و هفتگی بر احساسات و چشم انداز AUD/USD تأثیر می گذارد.

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

احساسات بازار

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-aud-price-forecast-aussie-dollar-shakes-off-weak-pmi-s-wv-20231123.html