کابل در مسیر برای بازیابی قابل توجه پس از Hawkish BoE Messaging

تجزیه و تحلیل GBP/USD

بانک انگلستان در مورد پیشرفت تورم اخیر متقاعد نشده است

بیانیه بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه پیشرفت های اخیر در مبارزه با تورم را در هشداری گسترده در برابر رضایت از رضایت رد کرد. کمیته سیاست پولی (MPC) نمی تواند به طور قاطع بیان کند که رشد دستمزد و تورم خدمات قطعاً در مسیر سطوح پایین تر قرار دارند.

داده‌های تورم اکتبر که ماه گذشته منتشر شد، گام بزرگی را در جهت درست نشان داد، زیرا شاخص‌های اصلی و اصلی تورم کاهش قابل توجهی داشتند. با این حال، BoE به شدت بر تورم خدمات تمرکز کرده است، فشارهای زیربنایی قیمت که هنوز نشانه های قطعی از کاهش نشان داده نشده است.

این کمیته هشدار داد که برای دستیابی به هدف قیمت 2 درصد، نرخ بهره باید برای یک دوره به اندازه کافی محدود کننده باشد. علاوه بر این، یک سوم از نه عضو رای دهنده همچنان به افزایش نرخ رای می دهند.

GBP/USD در مسیر برای بازگشت چشمگیر هفتگی

قبل از جلسات فدرال رزرو و BoE در این هفته، GBP/USD (کابل) به میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) کاهش یافت و سطح پویا حمایت را قبل از افزایش شدید آزمایش کرد. 200 SMA به عنوان یک سکوی پرشی برای کابل عمل کرد زیرا قیمت ها به نظر می رسد هفته را بالاتر از سطح نوامبر با 1.2736 ببندند.

در حالی که بیانیه روز چهارشنبه فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی بود که منجر به ضعیف‌تر شدن دلار و در نتیجه حرکت بالاتر پوند/دلار آمریکا شد، بزرگ‌ترین کاتالیزور این هفته به شکل ثابت ماندن بانک مرکزی انگلیس علیرغم بهبودهای تا حدی گمراه‌کننده در تورم بود. .

  دلار نیوزلند افزایش یافت زیرا تورم باعث افزایش بیشتر شرط‌بندی RBNZ شد

سطح 1.3000 بسیار کم است، اما این فاصله نسبتاً زیادی با سطوح فعلی دارد، شاید نیاز به کاتالیزور دیگری داشته باشد که ممکن است در هفته‌های آینده داده‌های اقتصادی با تاثیر بالا ظاهر شود (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید). حمایت فوری در اوج نوسان قبلی 1.2736 ظاهر می شود.

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

آیا در تجارت FX تازه کار هستید؟ تیم DailyFX مجموعه ای از راهنماها را برای کمک به درک اصول کلیدی بازار FX برای تسریع یادگیری خود تنظیم کرده است:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

بسته شروع معاملات FX

ریسک رویداد اصلی پیش رو (GBP/USD)

هفته آینده دفتر آمار ملی (ONS) آخرین آمار تورم بریتانیا را منتشر می کند. فعالان بازار مشتاق خواهند بود بفهمند که آیا افت قابل توجه ماه اکتبر تا نوامبر ادامه یافته است یا خیر، که ممکن است برخی از سودهای استرلینگ را که پس از بیانیه نسبتاً جنگ طلبانه BoE در روز پنجشنبه به دست آمده است، آشکار کند.

سپس داده‌های نهایی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را برای سه ماهه سوم به دست می‌آوریم که قبلاً شاهد یک بازنگری رو به بالا بوده است، به دنبال آن چاپ نهایی تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای همان سه‌ماهه – که احتمالاً برای برخی خوانش‌های تلخ ایجاد می‌کند. گردآوری داده های اقتصادی ردیف اول هفته آینده، داده های PCE ایالات متحده و چاپ نهایی چاپ احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان است. گفته می شود که احساسات ایالات متحده در دسامبر پس از 4 ماه کاهش متوالی بهبود یافته است.

  نماینده چین: نگران سلاح ها ارسالی به اوکراین هستیم

image2.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/cable-on-track-for-remarkable-recovery-after-hawkish-boe-messaging-20231215.html