ین ژاپن (JPY) برخی از ضررها را در نزدیکی داده های تورم کلیدی کاهش می دهد

تجزیه و تحلیل و نمودار ین ژاپن (JPY).

• عقب نشینی USDJPY در تعطیلات شکرگزاری کاهش یافته است

• آخرین صورتجلسه فدرال رزرو به عنوان شاهین تلقی شد

• اعداد تورم ژاپن در حالی است که سیاست BoJ در کانون توجه قرار دارد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا بسیار پایین تر بود، زیرا بعدازظهر روز پنج شنبه اروپا کاهش یافت و حرکت تجاری به طور قابل پیش بینی به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده کاهش یافت. از برخی جهات، این شکست در زمان نامناسبی برای گاوهای دلاری رخ داده است. انتشار صورتجلسات این هفته از نشست سیاست پولی فدرال رزرو در ماه اکتبر توسط بازار حداقل نسبتاً تندخو تلقی شده است، اگرچه این که آیا واقعاً بوده یا نه، شاید قابل بحث باشد. مطمئناً بانک مرکزی آماده است تا در صورت عدم کاهش تورم مجدداً نرخ‌ها را افزایش دهد، اما در این مورد مانند جاهای دیگر، به نظر می‌رسد که فدرال رزرو قبلاً چیزی را بیان نکرده است.

در هر صورت، واکنش بازار خرید دلار در برابر بیشتر چیزها و مطمئناً در برابر ین بود، با افزایش دو روز متوالی USD/JPY. البته این ممکن است فقط یک مهلت موقت باشد. انتظار بازارها این است که تورم در نتیجه افزایش نرخ بهره که قبلاً انجام شده است، به کاهش خود ادامه دهد و نه تنها فدرال رزرو دوباره نرخ‌ها را افزایش ندهد، بلکه ممکن است در موقعیتی باشد که در نیمه اول سال آینده نرخ‌ها را کاهش دهد. سال

  چین: آمریکا حق ندارد انگشت اتهامش را به سمت روابط چین-روسیه نشانه بگیرد

این تز احتمالاً تا زمانی که دوام داشته باشد دلار را تضعیف خواهد کرد، در حالی که آمار ضعیف تر این هفته از داده های اقتصادی ایالات متحده تنها احتمالاً بر آن تأکید می کند.

در سمت “JPY” USD/JPY، اقتصاد ژاپن نیز در حال مبارزه است. توکیو نظر خود را در مورد ثروت احتمالی این کشور در این هفته کاهش داد که اولین کاهش رتبه در ده ماه گذشته بود. دولت ژاپن احساس می‌کند که بهبود ژاپن پس از کووید در حال «مکث» است، زیرا تقاضای ضعیف هم بر مخارج سرمایه و هم بر روحیه مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد. امیدها به اینکه بانک ژاپن بالاخره آماده تغییر سیاست پولی بدون تغییر و بسیار سازگارانه خود در مواجهه با تورم فزاینده باشد، حمایت داخلی نادری را به ین ارائه کرده است. ممکن است به این کار ادامه دهند. اما اخباری که در مورد نگرانی توکیو در مورد شرایط تقاضای محلی وجود دارد، احتمالاً به معامله گران در اینجا توقف می کند.

با این حال، داده‌های رسمی تورم ژاپن اواخر روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود نرخ اصلی از 2.8 درصد در سپتامبر به 3 درصد در اکتبر برسد. چاپ مطابق انتظار ممکن است USD/JPY را کاهش دهد، اما شرایط نازک‌تر از تعطیلات می‌تواند تاثیر داده‌ها را کمرنگ کند.

راهنمای معاملاتی رایگان USD/JPY ما را دانلود کنید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

USD/JPY در این هفته از باند تجاری روند صعودی که قبلاً از 7 آگوست به بازار محدود شده بود، سقوط کرده است و در هر صورت، تنها ادامه صعودی بود که از ابتدای امسال مشاهده شد. دلار نشانه‌های آشکاری از فرسودگی را در ناحیه 151.60 نشان داد، که در ماه گذشته دو بار این جفت ارز را محدود کرده است و احتمالاً تصادفی نبوده، اوج سال 2022 نیز بوده است. پایه کانال قبلی در 150.76 یک مانع در زیر آن ارائه می کند. قبل از رسیدن به آنجا، گاوهای نر باید مقاومت روانی را در ساعت 150.00 دوباره انجام دهند، و به نظر می رسد تا حدودی احساس می شود که خستگی ناشی از تعطیلات واقعاً تمام چیزی است که حداقل آن را متوقف می کند.

  ۱۰ کشته بر اثر آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در چین

Slips در کمترین سطح 147.103 روز سه شنبه، پیش از اولین اصلاح فیبوناچی در رشد کلی امسال، حمایت خواهد یافت. این رقم به 146.184 می رسد و هنوز با یک آزمون جدی روبرو نشده است.

به نظر می رسد این بازاری باشد که شاید بهتر باشد اکنون با احتیاط معامله کنید، اگر در انتظار شفافیت بیشتر در هر دو طرف جفت ارز باشد.

داده های احساسات خود IG نشان می دهد که معامله گران احساسات متفاوتی در مورد USD/JPY دارند، و همچنین ممکن است با توجه به عدم قطعیت های موجود در تصویر اساسی فعلی. با این حال، یک سوگیری نسبت به کوتاه بودن در سطوح فعلی وجود دارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -8٪ 3% 1%
هفتگی 4% 5% 5%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-jpy-pares-some-losses-as-key-inflation-data-near-20231123.html