آسانسور چیست؟ چگونه کار میکند + بررسی تخصصی آسانسور نادری

این آسانسورها دارای ابعاد بزرگی هستند و سیستم موتورخانه ای آنها از استاندارهای خاصی برخوردار است زیرا حرکت آسانسور باید بدون شتاب و نرم باشد تا به بیمار ضربه ای وارد نشود. نوع دیگری از آسانسورهای کششی نیز وجود دارد به نام “Room Less ” که در آن دیگر نیازی به موتورخانه نیست.نصب آسانسورهای کششی معمولا و به صورت تقریبی یک ماه زمان می برد و باید در زمان و مراحل پایانی ساختمان سازی انجام شود . نکته مهم بعدی انتخاب نوع سیستم آسانسور است که مسلما در خرید آن باید به این مورد توجه خاصی شود. برای مثال کارکرد آسانسور کششی با هیدرلیک تفاوت دارد که هر یک در ساختمان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. به غیر از اجزای اصلی، آسانسورها اجزای فرعی دیگری هم دارند که در بیشتر سیستم ها استفاده می شود.

  • این نوع تابلو که به تابلوی دوسرعته معروف است تمام ایرادات تابلوهای رله‌ای را جز ابعاد بزرگ و پیچیدگی تابلو داراست.
  • در اواسط دهه چهل نیز اولین کارگاه تولید درب و کابین آسانسور در ایران تاسیس شد.
  • احتمالاً با این دکمه در آسانسورهای ایستگاههای قطار یا مترو مواجه خواهید شد که به معنی Street و معرف طبقه خیابان است.

در طول مسیر حرکت آسانسور در طبقات و در هنگام توقف و پیاده شدن نیز در آسایش کامل و به نرمی هر چه تمام تر کابین آسانسور جابجا می گردد. همچنین راه اندازی موتور با استفاده از درایو آسانسور به راحتی انجام گرفته و جریان الکتریکی راه اندازی بالا نخواهد رفت. در آسانسورهای کششی با سیستم فرکانس متغیر، امکان کنترل لحظه ای سرعت موتور و اصلاح آن وجود داشته و بنابراین حرکت آسانسور یکنواخت و بسیار مطلوب خواهد بود. به طور کلی اگر بخواهیم به مساله قیمت آسانسور بپردازیم، باید به عوامل متعددی توجه کنیم. مواردی از قبیل نوع و مدل، نوع کاربری، نوع سیستم تولید و انتقال نیرو، ابعاد، قطعات مورد استفاده و کیفیت آن ها، ظرفیت، نوع درب ها، تعداد توقف ها و ….

  چرا سهام ایالات متحده ممکن است عشق را در فوریه احساس نکند؟

برای عملیات نصب آسانسور، در مرحله اول محل قرار گیری سیستم آسانسور که آن را که چاه آسانسور می نامیم، آهن کشی می گردد. برای اینکه کابین آسانسور از طریق کفشک ها بتواند در مسیری صاف و مستقیم رفت و آمد کند، از ریل های آسانسوری که شاخه های 5 متری است و به همدیگر متصل می گردند، استفاده می شود. کاربرد دیگر ریل آسانسور، نگه داشتن کابین آسانسور در زمان هایی است که سیستم آسانسور دچار اختلال می گردد و از طریق ترمز اضطراری کابین آسانسور از حرکت باز می ایستد، در این زمان کابین آسانسور بر روی ریل آسانسور می ایستد و متوقف می شود. می توان اینگونه گفت که آسانسورهای کششی که از موتور گیربکس دار استفاده می کنند، از نسل های قدیمی تر هستند، امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بهره گیری از موتورهای گیرلسی بسیار مرسوم شده است. موتورهای گیرلس آسانسور از مزیت های بسیار بالاتری نسبت به انواع گیربکس دار آن برخوردار است.

دکمه پا بدون لمس توسط آسانسور هیوندای

آسانسور چیست؟ چگونه کار میکند + بررسی تخصصی آسانسور نادری

البته می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت بروز و دقیق هر یک از انواع بالابرهای موجود در وب سایت ما، با همکاران ما در تماس بوده و راهنمایی ها و اطلاعات مد نظر خود را به دست آورید. این وسیله عمل موقعیت یابی آسانسور به صورت عمودی را انجام می دهد. پالس های تولید شده برای این که در تابلو فرمان قابل خواندن شوند، توسط قطعه ی دیگری به نام انکودر بازخوانی می شوند. انکودر وظایف مشخصی دارد که عبارتند از؛ کنترل کردن سرعت آسانسور، کنترل کردن باز و بسته شدن درب های آسانسور، موقعیت یابی آسانسور در جهت عمودی و فرمان های آسانسور. انکودر ها از نظر عملکرد به سه نوع؛ انکودر افزایشی، انکودر مطلق و انکودر نسبی تقسیم می شوند. تقسیم بندی دیگر انکودر ها بر اساس شکل ظاهری آنان است و به انکودر خطی و دوار تقسیم می شوند.

  دلار آمریکا، طلا، یورو، نفت، بیت کوین، ین، چشم انداز سهام

از صفر تا صد آسانسور و نکاتی که باید بدانید

اما اگر از درب طبقه ی لولایی استفاده نموده اید، درب کابین آسانسور شما باید نیمه اتوماتیک باشد. تاثیری که جنگ جهانی دوم بر روی صنعت آسانسور گذاشت نیز قابل ذکر است. تغییرات زیادی که در طراحی و شیوه نصب آسانسور و یا تغییراتی که در سیستم های الکترونیکی به وجود آمد، همگی در طی جنگ جهانی دوم ایجاد شدند. همچنین در سال 1887 درهای اتوماتیکی که از قسمت شفت آسانسور بسته می شدند وارد صنعت آسانسور شدند و تغییرات زیادی پدید آوردند. قبل از زمان ویترووس معمار، در مصر باستان و در حدود 2500 سال پیش از میلاد، بر طبق اسناد به جا مانده، کارگرانی که اهرام مصر را ساخته اند از نوعی بالابر برای حمل وسایل سنگین به طبقات بالاتر بهتره می بردند. همچنین در حدود 500 سال پیش از میلاد در ایران، ساخت بنایی مانند تخت جمشید با آن عظمت، بدون استفاده از وسایلی مانند آسانسور یا بالابرها این سایت را مرور کنید ممکن نبوده است.

این موتورها دارای دو استاتور جدا گانه هستند که برای دو سرعت تند و کند به کار می‌روند. تعداد قطب استاتور دور کند معمولاً چهار برابر دور تند است که باعث می‌شود سرعت دور کند موتور یک چهارم دور تند باشد. دو عامل یعنی نیروی عکس العمل دنده‌ها در گیربکس و وجود چرخ طیار یا فلایویل متصل به محور روتور موتور که دارای لختی دورانی است، مانع از تشدید تکان‌ها می‌شوند.

معمولاً کابل‌های ۲۴ رشته‌ای انتخابی مناسب برای اغلب آسانسور‌ها هستند. بنا به نظر متخصصین، کابل‌های تخت برای آسانسورهای کم‌ارتفاع با سرعت پایین مناسب‌تر هستند، در‌حالی‌که کابل‌های گرد برای آسانسورهای سرعتی با مسافت طولانی توصیه می‌شوند. آسانسور کششیاین نوع از آسانسورها از نوع آسانسورهای برقی بوده و همان طور که از نام آسانسور کششی مشخص است، از ویژگی کششی توسط سیم بکسل ها استفاده می کنند تا کابین به حرکت در آید. در آسانسورهای کششی، عمده انرژی مورد نیاز توسط موتور آسانسور که در موتورخانه آسانسور تعبیه شده، تأمین می گردد و وزنه تعادل نیز به وسیله ایجاد اختلاف وزن سبب حرکت کابین می شود. در این موتورها نیروی الکتروموتور توسط یک قرقره‌ی کششی و چرخ‌دنده به کابین آسانسور جهت بالا یا پایین رفتن منتقل می‌شود.

  رهبر جماعت اسلامی پاکستان از انفجار بمب جان سالم بدر برد

قیمت مناسب