آیا شروع دوباره پائین شدن پا است؟

دلار آمریکا، ین ژاپن، USD/JPY – اقدام قیمت:

  • اوایل این ماه، USD/JPY بالاتر از مقاومت کلیدی 138.00 افزایش یافت.
  • با این حال، ممکن است زودهنگام فرض شود که شروع دوره تجدید شده است دلار آمریکا/JPY استحکام – قدرت.
  • چشم انداز USD/JPY چیست و چه علائمی را باید تماشا کرد؟

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله USD/JPY

چند چیز وجود دارد که در نمودارهای ین ژاپن در برابر دلار آمریکا و بازدهی خزانه داری آمریکا با همبستگی نزدیک اخیراً برجسته است که می تواند تأثیراتی بر روند هفته های آینده داشته باشد.

در نمودارهای ماهانه USD/JPY، علیرغم افزایش نزدیک به 10 درصدی از فوریه، به ندرت بهبود محسوسی در شتاب (شاخص قدرت نسبی 14 ماهه) مشاهده می شود. آخرین باری که یک توسعه مشابه اتفاق افتاد، این نقطه متعاقباً برای ماه‌ها به سمتی رفت. چنین شرایطی به‌عنوان یک «باز شدن» شرایط صعودی به‌جای یک پا دوباره‌سازی شده در بالاترین سطح نشان می‌دهد. در نهایت، حرکت به سطحی عادی شد که در سال 2021 پایه های یک رالی بزرگ را ایجاد کرد.

نمودار ماهانه USD/JPY

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

این بار USD/JPY به هدف اندازه‌گیری شده خود یعنی 50.00 دست یافته است که برابر با حرکت صعودی 2012-2015 است. بنابراین، به یک معنا، فعلاً «نقش خود را انجام داده است» (خطر این است که گسترش بیش از 100٪ حرکت باشد).

نمودار هفتگی بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده

image2.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

به طور مشابه، حرکت (RSI 14 ماهه) در نمودار بازدهی ماهانه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از نظر مادی بهبود نیافته است، حتی با وجود اینکه بازده اخیراً از مقاومت اصلی در بالاترین سطح آوریل 3.64% شکسته است. بازده همچنان در یک محدوده شیب نزولی ثابت قرار دارد (نمودار هفتگی را ببینید).

  GBP/USD, EUR/GBP, GBP/JPY Price Setups After BOE

نمودار سه ماهه USD/JPY

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

از منظر بلندمدت، همانطور که در پایان سال 2022 مشخص شد (به «پیش‌بینی فنی سه ماهه اول ین ژاپن: USD/JPY برای تثبیت بیشتر مراجعه کنید»، USD/JPY در ماه دسامبر در نمودارهای سه ماهه با مقاومت همگرایانه قابل توجه، یک شمع برگشت نزولی در نمودارهای سه ماهه منتشر کرد. به طور مشابه، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده برای رفع مانع همگرای سخت روی میانگین متحرک 89 چهارمی، نزدیک به لبه بالای کانال ایچیموکو در نمودارهای سه ماهه، تلاش کرده است.

نمودار سه ماهه بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده

image4.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

نتیجه موارد فوق این است که شکستن بالای سد 138.00 ممکن است نشانه ای از قدرت مجدد در USD/JPY نباشد. در واقع، می تواند بخشی از یک دامنه گسترده تر در حال توسعه باشد. اگر گذشته راهنما باشد، نیاز به افزایش قابل توجهی در شتاب وجود دارد وگرنه شرایط صعودی باید به اندازه کافی باز شود تا زمینه را برای یک چرخه صعودی مجدد فراهم کند.

نمودار روزانه USD/JPY

image5.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

با این حال، با وجود اینکه USD/JPY با موانعی از جمله لبه بالایی کانال صعودی از ژانویه روبرو شده است، هیچ نشانه قریب‌الوقوعی از بازگشت وجود ندارد (نمودار روزانه را ببینید). همانطور که نمودارهای 240 دقیقه‌ای شمعدانی با کد رنگی نشان می‌دهند، بر اساس شاخص‌های روند/تحرک، USD/JPY از دیدگاه کوتاه‌مدت در یک فاز صعودی گسترده باقی می‌ماند. در صورتی که به زیر سطح حمایت همگرای فوری 137.75-138.50 (شامل میانگین متحرک دوره 89 و اوایل ماه مه) کاهش یابد، مسیر کمترین مقاومت در حال حاضر به سمت بالا باقی می ماند.

  FTSE 100 بالاتر می رود در حالی که Dax 40 و S&P 500 جلوتر از آمار اشتغال ایالات متحده متوقف می شوند

نمودار 240 دقیقه ای USD/JPY

image6.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

توجه: در نمودارهای کد رنگی بالا، شمع های آبی یک فاز صعودی را نشان می دهند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/making-sense-of-japanese-yen-s-recent-slide-is-it-the-start-of-a-renewed-leg-lower-20230601.html