اجلاس گروه ۲۰؛ چین خواستار لغو تحریم های یکجانبه شد

 این گروه شامل ۱۹ کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا است.

رییس جمهور چین همچنین تصریح کرد: تقابل بین بلوک ها و مرزبندی عقیدتی تنها می تواند پیشرفت جهانی را تضعیف کند.

 این گروه که تنها از دو سوم جمعیت جهان نمایندگی می کند،  ۸۰ درصد نیروی اقتصادی و سه چهارم تجارت جهانی را در بر می گیرد.

جزیره بالی اندونزی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته میزبان هفدهمین دوره از اجلاس سران گروه ۲۰ با شعار “در کنار هم پیشرفت کنیم، در کنار هم قوی تر شویم” است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری گلوبال تایمز،  شی در این اجلاس همچنین با اشاره به مسئله جنگ اوکراین، درباره تبعات استفاده ابزاری، سیاسی و تسلیحاتی از مسائلی چون امنیت غذایی و انرژی هشدار داد و تاکید کرد کشورش با سیاسی کردن مسئله غذا و انرژی و یا استفاده ابزاری از آن به عنوان سلاح مخالف است.

وی افزود: اقتصاد جهانی با رکود روبرو شده است و کشورهای در حال توسعه اولین کشورهایی هستند که تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

چهار کشورچین، ایالات متحده، آلمان و ژاپن که بزرگترین کشورها در زمینه صادرات می باشند، عضو گروه ۲۰ هستند. همچنین در میان ۲۰ کشوراین گروه ۱۵ کشور با بیشترین حجم صادرات دیده می شوند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84943423/%D8%A7%D8%AC%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%DB%B2%DB%B0-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%84%D8%BA%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%AF

شی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که کشورش از پیوستن اتحادیه آفریقا به گروه 20 حمایت می کند.

  بد دهانی رئیس جمهور کره جنوبی کار دستش داد!

به گزارش ایرنا، چین در شرایطی با اشاره تلویحی به سیاست های تحریمی آمریکا علیه کشورهای مستقل، بر ضرورت لغو تحریم های یکجانبه تاکید کرده است که علاوه بر چین، کشورهای مستقل و مخالف یکجانبه گرایی های آمریکا نظیر ایران و روسیه نیز تحت تحریم های گسترده و غیرقانونی واشنگتن و هم پیمانان غربی آن قرار دارند.

شی گفت: امنیت غذایی و انرژی مهمترین چالش برای توسعه جهانی به شمار می آید که طریق هماهنگی با سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی می تواند حل و فصل شود.

وی همچنین در دیداری که در حاشیه این اجلاس با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود داشت، ابراز امیدواری کرد که فرانسه اتحادیه اروپا را به سمت استقلال عمل و سیاست سازنده در قبال چین سوق دهد.

شانزدهمین نشست سران گروه بیست کشور اقتصاد بزرگ جهان  در سال ۲۰۲۱ در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد اجلاس سال آینده این گروه نیز قرار است در سپتامبر ۲۰۲۳ در دهلی نو برگزار شود.