اخبار فوری فارکس و تحلیل بنیادی بازار ارز، طلا و نفت

در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۴۹,۲۱۲ ریال مچ شد که ۱۰.۵ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در هشتم دی میباشد. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۵۱,۸۰۳ ریال مچ شد که ۴.۹ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۱۱ اسفند میباشد. قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته منتهی به ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۰ نسبت به هفته گذشته ۱۲ دلار افزایش یافت و ۶۰۲ دلار معامله شد. قیمت فعلی ۶۰۲ دلاری بیلت صادراتی ایران نسبت به سقف ۶۷۶ دلاری سال جاری ۱۱ درصد کاهش یافته و نسبت به کف ۵۴۱ دلاری ۱۱ درصد افزایش یافته است. شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۱۱ هزار ۷۷۹ واحدی به سطح یک میلیون ۳۴۸ هزار واحد رسید. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۴۹,۷۸۲ ریال مچ شد که ۶ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۱۱ اسفند میباشد.

وی در ادامه اعلام کرد: دولت علاوه بر برداشتن گامهای عملی به حل ریشهای مشکلات بازار سرمایه کمک خواهد کرد. در آخرین هفته کاری دی ماه موج خروج سرمایه حقیقی از بورس ادامه داشت و برای هشتمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم و در پایان هفته رکورد ۲۰ روز پیاپی ثبت شد. بعد از آن در بازار ثانویه این سهام خرید و فروش میشود و بر اساس فاکتورهای زیادی قیمت آن بالا و پایین خواهد شد. ظاهراً مدیران بنیاد شهید میخواهند ضمن حفظ قبیله سالاری مدیریتی اقدام به بهبود قیمت سهام این شرکتها کنند که امری غیرممکن است و حتی اگر با بازارسازی هم به نتیجه برسد دوامی ندارد و مجدداً سقوط خواهد کرد. قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران در هفته منتهی به چهارشنبه دوم مارس در بحبوحه روند صعودی ناشی از اختلال در زنجیره تأمین به دلیل جنگ در اوکراین افزایش یافت، فولاد ایران میتواند تا حدی خلأ ناشی از کمبود فولاد اوکراین و روسیه را در بازار که در نتیجه اختلال ناشی از حمله روسیه به اوکراین ایجاد شده است را پر کند.

فارکس نسبت به بازار کالاها کمتر تحت کنترل دولتی قرار سایت persianforexacademy دارد. WTI حدود ۸.۸ درصد افزایش یافت.حوثیهای یمن روز جمعه حملاتی را به تأسیسات انرژی عربستان انجام دادند و گروه به رهبری عربستان سعودی گفت که ایستگاه توزیع سوخت آرامکو در جده هدف حمله قرار گرفته است، اما آتشسوزی که در دو مخزن این تأسیسات رخ داده تحت کنترل قرار گرفته است. عربستان سعودی اعلام کرد که مسئولیتی در قبال کمبود عرضه نفت در بازارهای جهانی ناشی از حملات حوثیها به تأسیسات نفتی خود نخواهد داشت. ما زمانی به کارگزار ناظر نیار داریم که سهام شرکتی را در در یک کارگزاری دیگر داشته باشیم. در مجموع شش هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است. در مجموع ۵ روز کاری هفته هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۹۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۴۹ درصدی داشته است. ذوب: ذوب آهن اصفهان امروز ۴,۰۰۰ تن سبد میلگرد مخلوط در بورس کالا با قیمت پایه ۱۴۷,۷۷۰ ریال عرضه کرد. فجهان: مجتمع جهان فولاد سیرجان امروز ۱۵,۰۰۰ تن سبد میلگرد مخلوط در بورس کالا با قیمت پایه ۱۴۷,۷۷۰ ریال عرضه کرد. شاخص کل فرابورس نیز روند مثبتی را در پیش گرفت و توانست ۱۲۴ واحد رشد را تجربه کند.

  رزمایش سایبری پلیس توکیو در آستانه نشست گروه ۷
انتظار می رود برخی از کشورها بویژه آن دست از کشوهاریی که دارای نهادهای ضعیف و پول ملی بی ثباتی هستند، پول های رمزنگار را بطور مستقیم تصویب و قبول کنند. نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان، افزایش سرمایه برخی شرکت ها به صورت صوری نگرانکننده بود، گفت: در حال حاضر هم رویکرد مجلس و نمایندگان این است که اعتماد را به بازار سرمایه برگردانیم که در حال برنامهریزی به جهت تحقق این مهم هستیم. خدابخش، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس اظهار کرد: بازار مشتقه ظرفیتهای بسیاری در اختیار بازار سرمایه قرار میدهد، با راهاندازی بازار آتی انرژی در بازار سرمایه، امکانی فراهم میشود تا معاملات سهام شرکتهای فروشنده و تولیدکنندهای که سهامشان نیز در بورس معامله میشود شفافیت بیشتری داشته باشند و همچنین امکان پیشبینی درآمدها براساس سررسیدهای قراردادهای آتی فراهم میشود. این صحبتهایی که میشود با واقعیت در تضاد است. در مشکلات عجیبی غرق شدهاند، در حالی که از نظر کارشناسان اقتصادی چنانچه بنیاد شهید مدیریت این شرکتها را از مدیران بی کفایت گرفته و به مدیران لایق بسپارد؛ سوددهی آنها افزایش مییابد و در نتیجه مشکل قیمت سهام آنها نیز حل خواهد شد.

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۵ هزار ۵۰۷ و ۳۱ هزار ۲۲۸ میلیارد ریال بود. در این روز ۲۷۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. مردم به دست خود سرمایهشان را نابود میکنند تا فقط از این بازار خارج شوند. این رقم در روز سهشنبه به ۷۰۰ میلیارد تومان صعود کرد و روز چهارشنبه به ۲۴۱ میلیارد تومان، رسید. شایان ذکر است مطابق ماده قانونی فوقالذکر، تمدید مهلت یاد شده را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸، از طریق سامانه اطلاع رسانی کدال، به اطلاع عموم برساند همچنین مقتضی است در خصوص دلایل عدم اخذ مجوز انتشار اعلامیه پذیره نویسی از مرجع ثبت شرکتها، افشای لازم از طریق سامانه کدال صورت پذیرد.

اما پول نیست و مسئولان بازار سهام باید تمام هموغم خود را برای جذب پول به بازار بگذراند. داراییهایی که ابتدا در بازار اولیه (مرحله پذیرهنویسی) مورد معامله قرارگرفته است برای معاملههای بعدی و مجدد، نیاز به بازار ثانویه(secondary market) دارد؛ مثلاً اگر فردی که سهام شرکتی را در مرحله پذیرهنویسی خریداری کرده و حال قصد فروش این سهم به سایر سرمایهگذاران بازار را دارد، باید به بازار ثانویه مراجعه کرده و اقدام به فروش سهم خود کند. همجواری و تنش ژاپن با چین می تواند تأثیر قابل توجهی در ین داشته باشد. به گزارش خبرنگار ایمنا، رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص کل امروز با همراهی کلیه نمادهای بازار همراه بود، رشد قیمت کامودیتیها منجر به تأثیر گذاری بر قیمت اقلام صادراتی شده است و این موضوع منجر به بهبود نرخهای فروش شرکتها و درنهاد بهبود درآمد آنها میشود، بازار امروز با ارزش معاملات چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان توانسته رشد ۰.۸۸ درصدی را تجربه کند.

  رشد روابط اقتصادی- تجاری چین و اروپا با وجود رکود جهانی

روز شنبه ۳۶۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به ۳۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت. اگر این انتقال بدون هیچ مشکلی انجام شود، این احتمال وجود دارد که هیاهوی پیرامون آن بتواند به بازار ارزهای دیجیتال کمک کند تا از وضعیت نزولی موجود خارج شود. وی ادامه داد: در این شرایط رئیس سازمان بورس همه چیز را گردن مردم میاندازد و میگوید نصف سهامداران با سود خارج شدند. افت شاخص کل با وجود رسیدن اخبار مثبت از برجام و رشد مقطعی بانک و خودرو ادامه یافت. درست است ابهامی به نام برجام داریم اما تمام اتفاقات خوب ممکن برای بورس افتاده و تکلیف خیلی از ابهامات مشخص شده است. تمام شرکتهایی که مجوز حضور در بورس ایران را به دست میآورند باید مرحله ارزشگذاری را طی کنند. زد و خورد در مجمع سالانه بانک دی از زیرمجموعههای اقتصادی بنیاد شهید که زیرمجموعه سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی تعریف میشود، شخصی که در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری وعده میداد و میخواست سه روزه تمام مشکلات بورس کشور را درست کند به سوژه رسانهها تبدیل شده است.

هزینه تولید با افزایش ۲۳۶ واحدی به ۴,۷۱۳ یوان و سود با افزایش ۵۴ واحد به ۴۴۷ واحد رسیده است. مجلس به دولت اجازه داد تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان از سهام و سهمالشرکه خود در شرکتهای دولتی را صرف افزایش سرمایه دولت در بانکهای دولتی کند، بانکهای مذکور موظفند سه برابر این افزایش سرمایه را به تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال اختصاص دهند. پیگیر این هستیم که در اساسنامه این صندوقها تغییراتی ایجاد کنیم که به Nav ارزش خالص دارایی خودشان نزدیکتر شوند. جواب این سوال منفی است. ارزش معاملات همچنان پایین و روند منفی است. خبریزاد گفت: ادامه این روند وضعیت بازار سهام را برای برگشت سخت میکند. در ادامه بیتوجهی مسئولان و شدت افت بورس، شاخص کل سهشنبه کانال ۱٫۳ میلیون واحد را نیز از دست داد. در این میان گزارشات برخی از شرکتهای بزرگ مثل بانک ملت، فولاد ارفع و ذوب آهن گزارشات خوبی نبود.

در همین حال به دلیل تاثیر سرمایه گذاران بر نتیجه مذاکرات صلح در مورد اوکراین، قیمت نفت همچنان بی ثبات بود. عرضه به تدریج در حال افزایش است اما تقاضا نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با سرعت کندتری در حال بهبود است. در همه بازارهای دنیا شما می توانید واسطه ها را مشاهده کنید که در حال فعالیت هستند. در حال حاضر معامله گران زیادی در سراسر دنیا در زمینه بازار فارکس خدمت رسانی می کنند که البته همه آن ها از اعتبار و کیفیت لازم برخوردار نمی باشند. وی افزود: تفاوت بازار امروز افزایش قیمت نفت در دنیا و رشد نمادهای پالایشی است. شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۳۵۳ واحدی در سطح ۳۴۲ هزار ۶۹۰ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۸۸ درصد و شاخص هموزن رشد ۰.۶۹ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

  برگزاری رزمایش آبی-خاکی کره‌جنوبی و آمریکا پس از وقفه‌ای پنج ساله

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس اظهار کرد: در حال حاضر هیچ قیمتی را نه تنها برای صندوق پالایش یکم بلکه برای هیچ سهمی نمیتوان اعلام کرد. یک سری پیشنهاداتی هم ارائه کردیم که چون قطعی نشده نمیتوان اعلام کرد. برای ثبت نام در این بازار مانند هر بازار مالی و صرافی های ارز دیجیتال دیگر، به ارائه اطلاعاتی مانند نام، آدرس، تاریخ تولد و شماره شناسه مالیاتی (tax ID) نیاز دارید. نکته 4: درصورتی که گذرنامهتان را عوض کردید یا المثنی گرفتید، باید گذرنامه قبلی خود را به متصدی صرافی دولتی ارائه بدهید تا آن را بررسی کند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که غرب در حال بررسی یک تحریم هماهنگ شده علیه روسیه پس از تهاجم روسیه به اوکراین و در عین حال تضمین عرضه مناسب جهانی است.

شرکت فرعی گهر انرژی سیرجان در سال ۹۹ اقدام به برگزاری مناقصه جذب سرمایه گذار جهت احداث بلوک دوم و سوم نیروگاه سیکل ترکیبی به ترتیب به ظرفیت ۵۴۶ و ۵۰۹ مگاوات واقع در نیروگاه موجود گهران سیرجان نمود که برنده مناقصه بلوک دوم کنسرسیوم شرکتهای مدیریت انرژی تابان هور و مپنا اعلام و پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۰۹ / ۱۲ / ۱۴۰۰ منجر به انعقاد و امضای قرارداد و توافقنامه در قالب الحاقیه قرارداد به صورت B.O.T گردید. اقدامات سختگیرانه انحلالکننده شدید، نقدینگی را از اقتصاد جذب میکند و از این پس مشکل در استفاده از وجوه برای سرمایهگذاری توسط شرکتها، سطح اشتغال و تقاضای کل را کاهش میدهد.

به گفته وی، اغلب شرکتها گزارشات ۹ ماهه خوبی ارائه دادند و به نظر میرسد هفته آینده هفته خوبی برای بازار باشد؛ اگر چه ریزشها ۳۰ هزار واحدی است و رشدها سه هزار واحدی. اگر همین رویه ادامهدار باشد و اختلاف بین نرخ این دو ارز که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد است بیشتر شود باید منتظر اتفاق مشابه باشیم. ولیز: بازگشت به نامه شماره ۳۰۰/۱۴۰۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ آن شرکت مبنی بر درخواست تمدید مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه به استحضار میرساند، به استناد ماده ۶ دستورالعمل اجرایی افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم و با توجه به دلایل ارائه شده، مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه آن شرک به مدت ۳۰ روز و تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ تمدید میگردد. به گزارش خبرنگار ایمنا، در ۲۰ روز کاری پیاپی در چهار هفته اخیر خالص ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس تهران منفی بود. در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸)، ایالت وایومینگ اعلام کرد که ریپل را به عنوان یک کسب و کار به رسمیت شناخته است.