ادامه روند صعودی به داده های مشاغل ایالات متحده بستگی دارد

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا (XAU/دلار آمریکا) به شدت تجمع کردند و به بالاترین سطح خود از اواخر دسامبر رسیدند
  • با این حال، اگر داده‌های شغلی ایالات متحده بیشتر غافلگیر شوند، ممکن است این افزایش‌ها در هفته آینده با خطر برگشت مواجه شوند
  • گزارش ماه فوریه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده قرار است صبح جمعه منتشر شود

بیشترین خوانده شده: USD/JPY بازیابی اظهارات Dovish Ueda، سطوح حساس فناوری پیش رو

قیمت طلا (XAU/USD) در هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشت و از آستانه های فنی کلیدی عبور کرد و به بالاترین حد خود از دسامبر 2023 رسید. تا پایان روز جمعه، این فلز گرانبها افزایش هفتگی قابل توجهی 2.33 درصدی را تجربه کرد و نزدیک به 2082 دلار رسید.

حرکت صعودی شمش را می توان تا حدی به عقب نشینی متوسط ​​در بازدهی خزانه داری ایالات متحده نسبت داد، واکنشی که توسط دو گزارش اقتصادی قابل توجه انجام شد که سرمایه گذاران را در مورد پیامدهای خود برای موضع سیاست پولی فدرال رزرو به تأمل انداخت.

برای شروع، کاهش قیمت اصلی PCE ژانویه با برآوردهای اجماع، 0.4% m/m و 2.8% سالانه رسید. وال استریت که تحت تاثیر داده‌های اخیر CPI و PPI متزلزل شده بود، برای یک شگفتی افزایش تورم دیگر آماده شده بود، اما زمانی که سنج قیمت ترجیحی FOMC دقیقاً روی سطح مورد انتظارش قرار گرفت، احساس آرامش کرد.

مشتاق به دست آوردن بینشی در مورد مسیر آینده طلا هستید؟ پاسخ ها را در راهنمای تجارت سه ماهه رایگان ما کشف کنید. اکنون یک کپی درخواست کنید!

علاوه بر این روایت، ارقام ناامیدکننده PMI تولید (ISM) نشان دهنده انقباض سریع در ماه گذشته بود که عقب نشینی در بازدهی را تقویت کرد. معامله گران حدس می زنند که تولید ضعیف بخش کارخانه ممکن است باعث شود بانک مرکزی ایالات متحده زودتر از آنچه در ابتدا تصور می شد شروع به کاهش موضع خود کند.

با نگاهی به آینده، معامله گران باید به داده های شغلی ایالات متحده در ماه فوریه برای بینش در مسیر بازار توجه داشته باشند. یک گزارش پرفروش که منعکس کننده اعداد قوی ژانویه باشد، امیدها به چرخش زودهنگام فدرال رزرو به سمت کاهش نرخ بهره را تضعیف می کند و به طور بالقوه باعث سقوط قیمت طلا می شود.

از سوی دیگر، اگر ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی پیش‌بینی‌ها را نادیده بگیرد و به مشکلات اقتصادی فزاینده اشاره کند، انتظارات نرخ بهره احتمالاً به سمت چشم‌انداز بدتر تغییر می‌کند و بر بازده تأثیر می‌گذارد. این سناریو برای حمایت از فلزات گرانبها آماده است.

گزارش مشاغل آتی ایالات متحده

image1.png

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -11٪ 7% -2٪
هفتگی -16٪ 24% 1%

تحلیل فنی قیمت طلا (XAU/USD).

طلا در هفته گذشته از مقاومت خط روند فراتر رفت و در 2035 دلار افزایش یافت و یک سقف کلیدی دیگر در 2065 دلار در هفته گذشته شکست و به بالاترین حد نوسان اواخر دسامبر در حدود 2085 دلار نزدیک شد. شکست خرس‌ها در مهار قیمت در این مرحله ممکن است باعث افزایش به سمت رکورد فلز زرد در نزدیکی 2150 دلار شود.

از سوی دیگر، اگر فروشندگان بازگشتی را آغاز کنند و جرقه‌ای بازگشت نزولی را ایجاد کنند، حمایت اولیه 2065 دلار ظاهر می‌شود. زیان بیشتر زیر این سطح می‌تواند منجر به بازگشت به میانگین متحرک ساده 50 روزه در 2035 دلار شود. اگر ضعف ادامه یابد، توجه به محدوده 2010/2005 دلار معطوف خواهد شد.

نمودار فنی قیمت طلا

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-price-forecast-bullish-breakout-continuation-hinges-on-us-jobs-data-20240302.html