افزایش قیمت طلا با کاهش بازدهی خزانه داری پیش از تصمیم گیری سقف بدهی

طلا، XAU/USD، بازدهی خزانه داری، دلار آمریکا، سقف بدهی، فدرال رزرو، PMI چین – نکات صحبت

  • را قیمت طلا خود را مجدداً مطرح کرده است دلار آمریکا با چالش هایی روبرو می شود
  • با توجه به تمرکز فدرال رزرو، بازدهی خزانه داری برخی از سودهای خود را در این هفته کاهش داده است
  • اگر قرارداد بدهی از کنگره عبور کند، XAU/دلار آمریکا تجمع بیشتر؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت طلا در این هفته با توقف دلار آمریکا در روند صعودی اخیر و کاهش بازدهی خزانه داری پس از افزایش قیمت در پایان ماه گذشته، جایگاه محکم تری پیدا کرد.

بازارهای کالا با برخی از فلزات صنعتی که با باد مخالف مواجه شده اند، درهم آمیخته است و چشم انداز رشد جهانی پس از برخی داده های ضعیف در این هفته زیر سوال رفته است.

برای فلزات اساسی، اعداد ضعیف PMI چین دیروز به دلیل حجم بالای مواد خام مورد نیاز برای تقویت رشد اقتصادی، نگران کننده است.

با این حال، امروز شاهد بهبود عدد Caixin PMI از 49.5 پیش‌بینی‌شده و قبلی به 50.9 بودیم. این عدد PMI نظرسنجی شرکت‌های کوچک‌تر چینی با نمونه محدودتر از PMI رسمی است. تمام آخرین داده های اقتصادی را می توان در تقویم اقتصادی DailFX.com در اینجا مشاهده کرد.

با این حال، برای طلا و نقره، به نظر می رسد افزایش بازدهی خزانه داری زیربنای فلزات گرانبها بوده است.

در بیشتر منحنی ها، اوراق قرضه دولتی ایالات متحده به بازدهی بازگشته است که آخرین بار در اوایل ماه مارس، زمانی که بحران بانکی منطقه ای با سقوط بانک مالی سیلیکون ولی مشاهده شد، مشاهده شد.

  طالبان از چین پهپاد نظامی می‌خرد؟

اوراق قرضه دو ساله معیار جمعه گذشته پس از کاهش به 3.66 درصد در اوایل ماه جاری، به 4.63 درصد رسید. در حال حاضر نزدیک به 4.40 درصد از روز پنجشنبه معامله می شود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

ویژگی های معامله گران موفق

قرار است در روزهای آینده قرارداد سقف بدهی ایالات متحده از طریق قانونگذار ایالات متحده به تصویب برسد تا از نکول جلوگیری شود. این قانون اواخر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن از مجلس نمایندگان گذشت و اکنون برای تصویب به کنگره خواهد رفت.

با فرض اینکه این بدون حادثه تصویب شود، تمرکز بازار ممکن است به حدس و گمان در مورد فدرال رزرو و اهداف سیاست پولی آن در آینده بازگردد.

به نظر می رسد که تفسیر چندین سخنران فدرال رزرو در نشست 14 ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در حال مکث است.

در طول شب، پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا و فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو، هر دو اعلام کردند که فدرال رزرو باید در گردهمایی بعدی از افزایش قیمت خودداری کند.

بازارهای نرخ بهره در ماه ژوئن شانس کمی برای افزایش نرخ بهره دارند، اما احتمال 80 درصد افزایش 25 واحدی در کنفرانس ژوئیه را دارند.

مسیر نرخ بهره ایالات متحده تا حدودی نامشخص است و تأثیر آن بر بازار خزانه داری ممکن است نوسانات بیشتری باشد. این می تواند به شرایط مبهم معاملاتی برای دلار آمریکا تبدیل شود. به نوبه خود، طلا ممکن است حرکات وابسته به این عوامل را ببیند.

GC1 (قرارداد آتی طلایی) تجزیه و تحلیل فنی

طلا در یک کانال روند صعودی باقی می ماند که از نوامبر سال گذشته آغاز شد و اوایل این هفته کران پایینی آن کانال را آزمایش کرد، اما منطقه حمایت همچنان ادامه داشت.

خط روند صعودی نیز با دو پایین ترین سطح قبلی و میانگین متحرک 100 روزه (SMA) مصادف شد. این منطقه ممکن است به پشتیبانی خود ادامه دهد، در حال حاضر در منطقه 1936-1945.

اگر این سطوح پشتیبانی شکسته شوند، ممکن است یک روند نزولی ایجاد شود، و منطقه حمایتی بعدی می تواند در دو پایین ترین سطح 1811 و 1813 باشد. SMA های 200 و 260 روزه در حال حاضر درست بالاتر از این سطوح هستند و ممکن است حمایت کنند.

اوج اوایل ماه می 2085 اوج مارس 2022 سال 2079 را تحت الشعاع قرار داد، اما نتوانست بر بالاترین رکورد سال 2089 غلبه کند. این شکست در شکستن زمین جدید به سمت صعود، یک Triple Top را ایجاد کرده است که امتدادی از ساختار Double Top است.

این یک منطقه مقاومت بالقوه در منطقه 20280-2090 ایجاد کرده است، اما یک ضربه ناگهانی بالاتر از این سطوح ممکن است نشان دهنده روند صعودی در حال تحول باشد. سطح بعدی مقاومت می تواند در خط کانال روند صعودی بالایی باشد که در حال حاضر نزدیک به 2160 است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-boosted-as-treasury-yields-slip-ahead-of-debt-ceiling-resolution-20230601.html