اوپن مختلط در آسیا؛ دقیقه RBA، LPR چین در فوکوس

توصیه شده توسط IG

ویژگی های معامله گران موفق

بازارهای ایالات متحده امروز دوباره آنلاین خواهند شد تا پس‌زمینه واضح‌تری را برای محیط ریسک ایجاد کنند، در حالی که قیمت‌های آتی سهام ایالات متحده در زمان نگارش این مقاله کمی قرمز است که بازتابی از برخی احتیاطات طولانی مدت است. در طول شب، شاخص‌های اروپایی تا حد زیادی یک نمایش ضعیف را نشان دادند (DAX -0.96٪، FTSE -0.71٪، CAC -1.01٪)، در حالی که بازده اوراق قرضه اروپا حرکت گسترده‌ای را مشاهده کرد. پیش از تصمیم بانک مرکزی انگلیس (BoE) در مورد نرخ بهره، قرار گرفتن برای یک اقدام تندروانه ممکن است باعث حرکت بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله بریتانیا به بالاترین سطح هشت ماهه خود شود و یک شبه 8 واحد پایه (bp) افزایش یابد.

دیدار بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ممکن است نشان دهنده گامی کوچک در مسیر درست به سوی روابط گرم تر آمریکا و چین باشد، اگرچه فقدان هیچ گونه تحولات ملموس و لحن محکم از سوی چین نشان می دهد که بیشتر به غیر از مبادله فقط کلمات، ممکن است شفافیت لازم باشد. خوش‌بینی این است که حداقل این نشست دروازه‌ای را برای دیدارهای دوجانبه بیشتر یا حتی امید به برگزاری نشست بایدن-شی در اواخر امسال باز می‌کند.

جدای از آن، شروع نسبتاً آرامی برای هفته داشته است. دلار آمریکا در تلاش است تا پس از فروش پس از فدرال رزرو خود را تثبیت کند، اما اکنون باید به بالاتر از سطح مقاومت تبدیل شده به حمایت 103.12 برود تا اطمینانی برای گاوها ایجاد کند. کاهش واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 50 همچنان شتاب نزولی را نشان می دهد، با هر گونه نزولی که پایین ترین سطح آن در سال 2023 در سطح 100.50 باقی بماند.

  آیا فلزات گرانبها می توانند قیمت پیشنهادی خود را در هفته آینده حفظ کنند؟

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی برای باز شدن مختلط، با Nikkei -0.07٪، ASX +0.23٪ و KOSPI -0.38٪ در زمان نگارش آماده هستند. افزایش بی‌امان ASX 200 در هفته گذشته، شکستی را از الگوی کانال نزولی کوتاه‌مدت و میانگین متحرک 100 روزه آن (MA) نشان می‌دهد و آن را کمتر از 1٪ از بالاترین قیمت خود در آوریل 2023 فاصله می‌دهد. بازپس گیری بالای 50 برای RSI و یک متقاطع صعودی در MACD نشان دهنده ایجاد حرکت صعودی است، اگرچه باید با آزمون مقاومت در سطح 7380 روبرو شود. غلبه بر این سطح ممکن است در هموار کردن راه برای آزمایش مجدد بالاترین سطح آن در سال 2023 در سطح 7600 کلیدی باشد.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

تمرکز بر روی تقویم اقتصادی امروز روی صورتجلسات بانک مرکزی استرالیا (RBA) و تصمیم نرخ اولیه وام چین (LPR) خواهد بود.

با توجه به تمایل آتی نرخ نقدی استرالیا به سمت نرخ پایانی 4.6 درصدی که حاکی از افزایش 50 بشکه ای اضافی در ماه های آینده است، در دقایق آینده به دنبال تایید بیشتر از دیدگاه سیاست گذاران خواهد بود. اخیراً، سیاست‌گذاران نگران پیشرفت کند در مبارزه با تورم بوده‌اند، زیرا شاخص قیمت مصرف‌کننده ماهانه (CPI) شاهد افزایش مجدد فشار قیمت‌ها به 6.8 درصد در آوریل در مقابل 6.3 درصد در ماه قبل بود. هر گونه موضع گیری بلندتر برای طولانی تر یا عقب نشینی در برابر هرگونه توقف نرخ آتی از سوی بانک مرکزی، ممکن است به عنوان یک رفتار جنگ طلبانه تلقی شود، که ممکن است به حمایت از AUD ادامه دهد.

  اعلام عزای عمومی در کره جنوبی به دنبال کشته شدن ۱۵۱ تن در جشن شبانه

بانک خلق چین (PBoC) در مسیر متفاوتی در سیاست های پولی قرار خواهد گرفت، با انتظارات برای کاهش 10 بشکه ای به LPR یک ساله و پنج ساله خود امروز، و حرکت مشابهی را با Repo 7 روزه خود دنبال می کند. نرخ و نرخ MLF یک ساله در هفته گذشته. حرکت‌های تسهیل‌کننده اخیر نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای بازگشایی درخشش خود را از دست می‌دهند و زمینه را برای مداخله سیاستی بیشتر در ماه‌های آینده فراهم می‌کند.

در لیست پیگیری: USD/CHF در آستانه نشست بانک ملی سوئیس (SNB).

نشست سیاستی SNB پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد و اظهارات اخیر توماس جردن در مورد تورم پایدار، انتظارات را برای تشدید بیشتر تثبیت کرده است. وی خاطرنشان کرد: «مبارزه با تورم تمام نشده است» و «نمی‌توان تشدید بیشتر سیاست‌های پولی را منتفی دانست».

با این حال، با تقسیم نسبی معاملات آتی نرخ بهره بین 25 bp (احتمال 42%) و حرکت 50 bp (احتمال 58%)، یک تماس نزدیک در مورد میزان انقباض مورد نیاز خواهد بود. لحن و رهنمودها در مورد مسیر نرخ آن نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت، با هر گونه موضع گیری طولانی تر احتمالاً واگرایی سیاست با فدرال رزرو را تقویت می کند، در زمانی که انتظارات گسترده ای برای پایان دادن به روند انقباض فدرال رزرو در ماه آینده است. .

USD/CHF اخیراً برای عبور از بالای یک منطقه تلاقی مقاومت کلیدی (مقاومت تبدیل شده به حمایت افقی، MA 100 روزه، ابر ایچیموکو) در سطح 0.910 تلاش کرده است، زیرا به نظر می رسد تشکیل شمع های بلند نزولی منعکس کننده فشار فروش قوی است. RSI آن زیر علامت 50 است در حالی که MACD نیز به عنوان نشانه هایی از حرکت نزولی به زیر صفر می رسد. نزولی بیشتر ممکن است پایین ترین سطح خود را در ماه می 2023 در سطح 0.881 در ساعت نگه دارد. از سوی دیگر، اعتقاد بیشتر گاوها ممکن است از حرکت بالاتر از سطح 0.910 حاصل شود.

  ایرانشناس چینی: استقامت مردم، رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران است

image3.png

منبع: نمودارهای IG

دوشنبه: بازارهای ایالات متحده برای تعطیلات ژوئن بسته شدند، DAX -0.96٪، FTSE -0.71٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asia-day-ahead-mixed-open-in-asia-rba-minutes-china-s-lpr-in-focus-20230620.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار