بازدهی بالاتر خزانه داری باعث شد تا نزدک یک شبه سود کند

توصیه شده توسط IG

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

یک تقویم آرام اقتصادی ایالات متحده در یک شب، بیشتر تمرکز بازار را به سمت بانک کانادا (BoC) سوق داد، که تصمیم بانک مرکزی استرالیا (RBA) را در این هفته با افزایش شگفت‌انگیز 25 واحد پایه منعکس کرد. با آن، این دومین بانک مرکزی شد که انتظارات گسترده در مورد توقف نرخ بهره را رد کرد، و یادآور این نکته بود که توقف های نرخ از سوی بانک های مرکزی به جای پایان روشنی برای انقباض، یک انتظار و انتظار است. این تصمیم دیدگاه‌ها را تقویت می‌کند مبنی بر اینکه ممکن است پس از نشست ژوئن فدرال رزرو (فدرال رزرو) همچنان شاهد تشدید فشار بیشتر باشیم و سناریوی بالقوه توقف جنگ‌طلبی را هفته آینده روی میز قرار دهد.

در نتیجه بازدهی خزانه داری بالاتر رفت و بازدهی 10 ساله نزدیک به 15 واحد پایه افزایش یافت. با توجه به اینکه اخیراً شاخص حساس به نرخ نزدک 100 در مناطقی که بیش از حد خرید شده اند، روند صعودی داشته است، این امر باعث افزایش سودآوری شده است که باعث کاهش 1.3 درصدی این شاخص شده است. این چرخش برای دومین روز متوالی به سمت سهام با سرمایه کوچک قابل مشاهده بود و شاخص راسل 2000 با افزایش 1.9 درصدی روند گسترده تر را به چالش کشید.

بخش انرژی در یک شبه (+2.7 درصد) عملکرد بهتری دارد و افزایش 1.3 درصدی قیمت نفت را دنبال می کند که راه را برای بالاترین سطح یک ماهه صندوق انرژی انتخابی SPDR هموار می کند. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که هنوز باید بر یک سری از مقاومت‌ها غلبه کرد تا بتوان اعتقاد بیشتری به صعود پایدارتر داشت. یک مقاومت فوری در سطح 82.40 در حال حاضر در راه است، با میانگین متحرک 50 روزه آن (MA) در تلاقی با مقاومت افقی حمایت تبدیل شده. صعود بیشتر همچنین باید مقاومت خط روند نزولی را به همراه MA 200 روزه آن به چالش بکشد.

  EUR/USD در Breakdown Watch قبل از تصمیم فدرال رزرو

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی برای باز شدن قیمت پایین‌تر، نیکی +0.17%، ASX -0.01% و KOSPI -0.28% در زمان نگارش این مقاله آماده شده‌اند. یک شگفتی مثبت از رشد تجدید نظر شده تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه اول رخ داد که رشد 2.7 درصدی بالاتر از 1.9 درصد مورد انتظار بود. در فصل به سه ماهه، افزایش 0.7 درصدی را در مقابل پیش بینی 0.5 درصدی ثبت کرد، زیرا افزایش 0.5 درصدی در رشد هزینه های سرمایه ای بیش از جبران خفیف تجدید نظر 0.1 درصدی به سمت پایین در مصرف خصوصی بود.

در حالی که افزایش نرخ رشد ممکن است فضایی را برای بررسی خروج سیاست از بانک ژاپن (BoJ) فراهم کند، موضع بانک مرکزی ممکن است در حال حاضر ثابت بماند، با اظهارنظرهای اخیر از سوی فرماندار Kazuo Ueda که به انتظار و انتظار بیشتر اشاره می کند. شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی ژاپن از مارس سال جاری با تعدیل شدید از این موضع حمایت کرد، که این اطمینان را کمتر می کند که قدرت فعلی ممکن است در سه ماهه آینده منعکس شود.

پیش از این، تقویم اقتصادی تصمیم بانک مرکزی هند (RBI) در مورد نرخ بهره را تحت نظارت قرار می دهد. با توجه به اینکه فشارهای تورمی به سمت هدف بانک مرکزی (4.7 درصد در فروردین ماه در مقابل 4 درصد) کاهش یافته است، انتظارات گسترده ای برای توقف نرخ از سوی بانک مرکزی است.

برای ASX 200، این شاخص اخیراً توسط یک الگوی کانال نزولی هدایت می‌شود و پس از تلاش‌های متعدد برای بازیابی MA 100 روزه خود، موفق به تحقق یک سری از اوج‌ها و پایین‌ترین سطوح پایین‌تر شده است. شاخص قدرت نسبی آن (RSI) در تلاش برای حرکت به بالای سطح 50 کلیدی است که نشان دهنده کنترل فروشندگان در حال حاضر است. نزولی بیشتر می‌تواند سطح 7000 روان‌شناختی کلیدی را برای آزمایش مجدد، جایی که پشتیبانی از خط روند کانال پایین‌تر قرار دارد، تحت نظارت قرار دهد. خرید کاهشی قبلی در این سطح با شکل گیری یک چکش صعودی در ژانویه امسال مشاهده شده است و آن را به عنوان یک سطح حمایتی کلیدی برای نگه داشتن گاوها باقی می گذارد.

  واشنگتن پست: ساخت و ساز در سایت نظامی مشکوک چین در امارات ادامه دارد

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در فهرست پیگیری: بازدهی بالاتر خزانه داری مشاهده شد قیمت طلا تمام دستاوردهای این هفته را از بین ببرید

افزایش بازدهی خزانه داری یک شبه باعث شد که قیمت طلا تمام افزایش های این هفته را کاهش دهد و یک جهش کوتاه مدت دیگر در دفاع از منطقه تلاقی حمایتی کلیدی در سطح 1940 دلار آمریکا را به نمایش بگذارد. این موضوع اخیراً به سری شمع های قرمز با بدنه بلند در نمودار روزانه اضافه شده است که نشان دهنده وجود فشار فروش قوی است. فروش دیروز نشان دهنده شکست نزولی حمایت از خط روند کلیدی است و 1940 دلار آمریکا باید شاهد دفاع از گاوهای پیش رو باشد. عدم انجام این کار ممکن است راه را برای آزمایش مجدد سطح 1900 دلار آمریکا هموار کند.

داده‌های هفته گذشته کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نشان می‌دهد که موقعیت معاملاتی خالص در میان مدیران پول برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است، در صورتی که این روند ادامه یابد، همچنان موقعیت‌های خرید خالص نسبت به دوره قبلی افزایش یافته است. .

image3.png

منبع: نمودارهای IG

چهارشنبه: DJIA + 0.27%؛ S&P 500 -0.38%; نزدک -1.29٪، DAX -0.20٪، FTSE -0.05٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asia-day-ahead-higher-treasury-yields-triggered-profit-taking-in-nasdaq-overnight-20230608.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار