بازیابی یورو/دلار آمریکا به معاملات سقف بدهی بستگی دارد

قیمت یورو/دلار آمریکا، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: بلوز سقف بدهی، قسمت 79. اگر ایالات متحده نکول کند چه اتفاقی می افتد؟

یورو از پربارترین هفته خود لذت نبرد زیرا باخت در برابر دلار آمریکا ادامه یافت و در حالی که بین ضرر و افزایش در برابر پوند در نوسان بود. EUR/USD با این حال جفت سود باقی ماند و چهارمین هفته متوالی را در برابر دلار آمریکا کاهش داد.

سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) در بیشتر هفته‌ها به لفاظی‌های جنگ‌طلبانه خود ادامه داده‌اند، اما نتوانسته‌اند حمایت قابل‌توجهی از یورو ارائه کنند. این ممکن است در این واقعیت باشد که بازارها در حال حاضر بانک مرکزی اروپا را به عنوان جنگ طلب ترین بانک مرکزی در حال حرکت به جلو می بینند. به نظر می‌رسد که بازارها قبلاً بر اساس تجاوزاتی که اخیراً توسط سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا مطرح شده بود، قیمت‌گذاری کرده‌اند و تغییرات قابل توجهی برای بازگشت گاوها لازم است.

در همین حال، افزایش ارزش دلار ادامه دارد، زیرا توافق بر سر سقف بدهی ایالات متحده همچنان مبهم باقی مانده است. یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، تاریخ را تعدیل کرد که معتقد است ایالات متحده می‌تواند در اوایل 5 ژوئن بدون افزایش سقف بدهی، نکول کند، تاریخ قبلی 1 ژوئن بود. از جمله پرداخت به جانبازان، تامین اجتماعی و دریافت کنندگان مدیکر. تاریخ جدید زمان بیشتری را برای مذاکره کنندگان خریداری می کند، اما هر چه این زمان طولانی تر باشد، ممکن است شاهد نوسانات بیشتری در بازارها باشیم.

در روزهای جمعه، داده‌های PCE ایالات متحده بهتر از حد انتظار بود که منجر به حمایت بیشتر از دلار آمریکا شد زیرا شاهد قیمت‌گذاری مجدد احتمالات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو (FED) در ماه ژوئن بودیم. بازارها در حال حاضر با احتمال 71 درصد افزایش 25 واحدی در ثانیه از سوی فدرال رزرو در ماه ژوئن قیمت گذاری می کنند که در مقایسه با 17 درصد یک هفته قبل افزایش یافته است.

image1.png

منبع: CME FedWatch Tool

EURO CPI، NFP و سقف بدهی ایالات متحده

به سمت هفته جدید پیش می رویم، و ما برخی از داده های منطقه یورو را داریم که انتشار فلش CPI از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این حال، حتی با وجود غافلگیری از انتشار CPI، انتظار هیچ تغییر اساسی در چشم انداز یورو ندارم.

هفته پیش رو وعده می دهد که یک بار دیگر تحت سلطه روایت دلار آمریکا در اطراف سقف بدهی قرار گیرد. این با گزارش مشاغل NFP در جمعه همراه خواهد بود که بدون شک پس از داده های قوی PCE از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. با این حال، توافق بر روی سقف بدهی می‌تواند منجر به ادامه روند نزولی بلندمدت دلار از زمان اوج گرفتن در سپتامبر 2022 شود.

تقویم اقتصادی برای هفته پیش رو

هفته پیش رو در تقویم همچنان مشغول چند انتشار داده با رتبه “بالا” است و انتظار می رود تعداد زیادی از انتشار داده های دارای رتبه “متوسط”.

در اینجا برخی از رویدادهای مهم با ریسک بالا برای هفته پیش رو در تقویم اقتصادی آورده شده است:

  آیا بازگشت طلا پیش از FOMC به پایان رسیده است؟ تنظیمات قیمت XAU/USD

image2.pngتصویری حاوی متن، اسکرین شات، فونت، شماره توضیحات به طور خودکار تولید می‌شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

نمودار هفتگی EUR/USD در بالا مشاهده می شود و می بینیم که قیمت به سطح حمایت کلیدی کاهش یافته است. سطح 1.0700 جایی است که شکست قبلی در اوایل مارس قبل از صعود EUR/USD به YTD High خود رخ داد.

یورو/دلار آمریکا نمودار هفتگی – 26 مه 2023

image4.png

منبع: TradingView

به یک بازه زمانی روزانه کاهش می‌یابد و می‌توانیم ببینیم که بلاتکلیفی در حدود 1.0700 شروع شده است. بسته شدن شمع روزانه جمعه به عنوان شمعدان دوجی که به پتانسیل بهبود در هفته جدید اشاره دارد. البته دوشنبه یک تعطیلات بانکی است که انتظار می‌رود نقدینگی و نوسانات کم باشد، بدون اینکه هیچ غافلگیری در مورد سقف بدهی‌ها وجود نداشته باشد.

شکستن سطح کلیدی 1.0700 می تواند بازآزمایی مجدد علامت 1.0600 را قبل از تغییر تمرکز به سمت علامت روانی 1.0500 باز کند. یک فشار بالاتر از اینجا وظیفه سختی دارد که به بالای مقاومت و MA 100 روزه در حدود 1.0800 برگردد. MA 100 روزه می تواند سرسخت باشد زیرا EURUSD از نوامبر 2022 در بالای MA گیر کرده بود. شکستن دسته 1.0800، 1.0900 و احتمالاً سطح روانی 1.1000 را در کانون توجه قرار می دهد. بدون شک هفته جالبی برای یورو و به ویژه EURUSD در پیش است.

یورو/دلار آمریکا نمودار روزانه – 26 مه 2023

image5.png

منبع: TradingView

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-euro-weekly-forecast-eur-usd-recovery-hinges-on-debt-ceiling-deal-20230527.html