با وجود خطرات سقف بدهی، دلار آمریکا بر بازدهی خزانه‌داری شرکت ثابت ماند. دلار بالاتر؟

دلار آمریکا، شاخص DXY، USD، سقف بدهی، نوسانات، VIX، MOVE، OVX، GVZ – نکات صحبت

  • را دلار آمریکا با ادامه مذاکرات سقف بدهی، برخی از حمایت ها را تقویت کرده است
  • بازدهی خزانه در حال افزایش بوده و ممکن است زیربنای آن باشد دلار آمریکا در میان عدم قطعیت
  • در حالی که نوسانات در حال کنترل هستند، در حال حاضر، خطر رویداد ممکن است ایجاد شود که می تواند به DXY ضربه بزند

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

با وجود اینکه مذاکرات بدهی ایالات متحده در روز سه شنبه متوقف شده بود، دلار آمریکا در روز چهارشنبه جایگاه محکم تری پیدا کرد.

بازار T-Bill در مورد تاریخ موسوم به X-Date که توسط وزیر خزانه داری جانت یلن شناسایی شده است، 1 ژوئن است. او گفته است که در آن روز ممکن است خزانه داری نتواند به همه تعهدات مالی خود عمل کند.

اسپرد بین اسکناس های سررسید 30 می و 6 ژوئن معمولاً در چند واحد پایه از یکدیگر معامله می شود. در حال حاضر حدود 400 امتیاز اختلاف بین این اوراق بدهی کوتاه مدت دولت ایالات متحده وجود دارد.

در مقابل، به نظر نمی‌رسد بازارهای گسترده‌تر چندان نگران شاخص‌های نوسان در سهام، اوراق قرضه، طلا و نفت ایالات متحده نباشند، همانطور که در زیر نشان داده شده است. جای تعجب نیست که نوسانات اوراق قرضه ممکن است کمی در مقایسه با سایر بازارها افزایش یابد، اما به طور کلی، در حال حاضر در مقایسه با رویدادهای اخیر خوش‌خیم است.

  ایران و سازمان همکاری شانگهای؛ ظرفیت‌های مکمل، منافع متقابل

شاخص های نوسانات متقابل بازار – VIX، MOVE، OVX، GVZ

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

فروپاشی بانک مالی سیلیکون ولی (SVB) آشکارا باعث نگرانی بیشتر در بازارهای مالی شد که با افزایش نوسانات در آن زمان منعکس شد.

بازدهی خزانه داری تا کنون در این هفته ثابت بوده است، اگرچه در اوایل روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت. به طور کلی، آنها از پایین ترین سطحی که در اوایل این ماه مشاهده شد در سراسر منحنی بهبود یافته اند و همه تنورها اکنون در بالاترین سطح خود از زمان فروپاشی SVB هستند.

شاخص اوراق قرضه دو ساله دیروز به بیش از 4.40 درصد رسید و پس از آن که در اوایل ماه جاری با 3.66 درصد معامله شد، کاهش یافت. به همین ترتیب، اسکناس 10 ساله پس از لمس 3.30 درصد در چند هفته پیش، 3.76 درصد کاهش یافت.

همبستگی بین شاخص DXY (USD) و بازدهی خزانه داری در نمودار زیر مشهود به نظر می رسد.

با نگاهی به نمودار بالا و پایین، به نظر می رسد که تغییرات قیمت در اطراف سقوط SVB و نگرانی فزاینده پیرامون سقف بدهی ایالات متحده الگوهایی را نشان می دهد.

در مواقع بحران و عدم قطعیت، همبستگی‌ها در بازارهای مالی به سمت ۱ و ۱- می‌رود، زیرا به نظر می‌رسد نیاز به پوشش ریسک بیشتر از نیاز به اضافه کردن ریسک است.

برای دلار آمریکا، نکول بدهی ایالات متحده می تواند یک رویداد فاجعه بار باشد که ممکن است منجر به شکست همبستگی های بین بازار شود.

از لحاظ تاریخی، دلار بیشتر به عنوان پناهگاه در زمان هرج و مرج دیده می شود. اگر ایالات متحده مرکز آشفتگی بازار مالی باشد، این روابط ممکن است زیر سوال برود.

دلار آمریکا (DXY)، بازدهی 2 و 10 ساله آمریکا

image2.png

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

مبانی تجارت محدوده

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-steadies-on-firm-treasury-yields-despite-debt-ceiling-risks-higher-usd-20230524.html