بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی کلید خورد

هیل نوشت: رزمایش‌های معمولی به منظور امتیاز دهی دیپلماتیک به کره شمالی یا لغو شدند یا به شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای کاهش یافتند اما این ماموریت تا حد زیادی با شکست مواجه شده است.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در ماه مه روی کار آمد. وی وعده داده رزمایش های  مشترک را «عادی‌سازی» کند و آموزش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی را افزایش دهد تا کره شمالی را از اقدامات خصمانه از جمله آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک، باز دارد.

مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هشدار داده اند که کره شمالی به دنبال اولین ازمایش هسته ای خود از سال ۲۰۱۷ است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84862685/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF

«سپر آزادی اولچی» یکی از دو رزمایش بزرگی است که تا پیش از این سالانه بین کره جنوبی و آمریکا برگزار می شد و حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز را در شبه جزیره کره مستقر می کرد.

این رزمایش تحت عنوان «سپر آزادی اولچی»  (Ulchi Freedom Shield)از امروز (دوشنبه) آغاز شده و تا اول سپتامبر (۱۰ شهریور) ادامه دارد و بزرگترین رزمایش بین واشنگتن و آمریکا از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می شود.

  کره شمالی اغلب ادعا می کند که تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی تمرینی برای تهاجم به این کشور است.

ارتش آمریکا و کره جنوبی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این رزمایش «آمادگی مشترک دو کشور را تقویت خواهد کرد » و واکنش به «افزایش حجم و مقیاس آزمایش‌های موشکی [کره شمالی] در سال گذشته» بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: رزمایش های آمریکا و کره جنوبی در پنج سال گذشته و به دنبال تلاش های دولت دونالد ترامپ برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی متوقف شده بود.

  رئیس جمهوری چین: از آرمان مردم فلسطین قاطعانه دفاع می‌کنیم

ترامپ در سال ۲۰۱۸ در دیدار شخصی خود با کیم جون اونگ رهبر کره شمالی تلاش کرد وی را برای  خلع سلاح هسته ای کشورش متقاعد کند.

پیونگ یانگ در سال گذشته به طور مداوم آزمایش موشکی داشته است که از جمله آنها پرتاب بیش از ۳۰ موشک بالستیک بوده است.

به نظر می رسد این رزمایش بار دیگر خشم کره شمالی را برانگیزد. این کشور هفته گذشته بعد از آغاز تمرینات دو کشور،  دو موشک کروز را شلیک کرد.

بعد از شکست مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی، کره شمالی تلاش هایش برای تقویت زرادخانه هسته ای اش را دوبرابر کرده است.

به نوشته هیل، هیچ یک از دو کشور جزییات این رزمایش را منتشر نکرده اما نسخه های قبلی این رزمایش با شرکت ده ها هزار نیرو و هواپیما، تانک و ناوجنگی انجام شده است.