بودجه ایتالیا باعث نگرانی در مورد گسترش اوراق قرضه شد

اخبار و تحلیل یورو (EUR/USD, EUR/GBP).

با فراخوان مقامات بانک مرکزی اروپا برای «انضباط مالی»، اوراق قرضه اتحادیه اروپا در حال حرکت است

دیروز دولت ایتالیا بودجه ای را برای سال 2024 تصویب کرد که مستلزم کاهش مالیات، افزایش هزینه ها و برنامه هایی برای استقراض برای پر کردن شکاف است، علی رغم نگرانی های بازار در مورد بدهی این کشور.

در جلسات معاملاتی اخیر، سرمایه گذاران خواهان پرداخت حق بیمه بالاتری برای بدهی دولت ایتالیا بوده اند که می توان آن را در اسپرد BTP-Bund در زیر مشاهده کرد. نمودار تفاوت بازدهی بین اوراق قرضه ایتالیایی با ریسک تاریخی و معادل با ثبات تر آلمان را نشان می دهد که در آن اسپرد اکنون از 200 واحد پایه فراتر رفته است به این معنی که وام گرفتن برای دولت ایتالیا گران تر است.

این بودجه پس از درخواست نمایندگان بزرگ بانک مرکزی اروپا، واسل و ناگل برای “انضباط مالی” به منظور جلوگیری از افزایش اسپرد تصویب شده است. برای بازگرداندن تورم به سیاست پولی و سیاست مالی هدف باید هماهنگ عمل کنند. افزایش مخارج دولت همیشه با خطر افزایش فشارهای عمومی قیمت‌ها همراه است، چیزی که بانک مرکزی اروپا به دنبال آن است زیرا نرخ‌ها را در آستانه اجلاس تعیین نرخ در هفته آینده ECB در رکورد 4 درصد نگه می‌دارد.

در حالی که اسپردها نسبت به پایین ترین سطح اخیر شتاب بیشتری گرفته اند، اما در سطح قابل مدیریت باقی می مانند. با این حال، ریسک واقعی در قالب آژانس‌های رتبه‌بندی ظاهر می‌شود که قضاوت می‌کنند که آیا بودجه ایتالیا را در معرض خطر بیشتری از عدم پرداخت اوراق قرضه با هزینه‌های استقراض بالاتر قرار می‌دهد یا خیر.

  واکنش چین به اصابت موشک به لهستان: همه خویشتنداری و گفتگو پیشه کنند

نمودار هفتگی BTP-BUND Spread (بازده 10 ساله ایتالیایی – بازدهی 10 ساله آلمانی)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

درخواست پناهگاه امن USD، تورم ثابت و اقتصاد قوی برای وزن EUR/USD

EUR/USD دیروز افزایش یافت و نزدیک به روز قبل معامله شد. با این حال، با وجود فروش گسترده دلار در اوایل اکتبر، صعود یورو/دلار آمریکا محدود باقی مانده است. این جفت هنوز به یک شکست صعودی قطعی دست پیدا نکرده است، زیرا بسیاری از عوامل اساسی باعث ایجاد مشکل برای بازگشت صعودی می شوند.

پناهگاه امن اخیر نوید خوبی برای دلار در بحبوحه درگیری در خاورمیانه است، داده های تورم هفته گذشته برای دوره سپتامبر نیز فشارهای قیمتی چسبنده تر از آنچه پیش بینی می شد نشان داد، و برآوردهای اجماع برای رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم در ایالات متحده به میزان قابل توجهی رسیده است. 4.1 درصد اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده به این معنی است که روایت فدرال رزرو «بالاتر برای طولانی‌تر» احتمالاً بر نگرانی‌های اخیر مبنی بر اینکه بازدهی بالاتر ایالات متحده به سخت‌تر شدن شرایط مالی کمک می‌کند، غلبه خواهد کرد.

1.0700 حتی قبل از هر گونه برگشت صعودی، در حالی که حمایت روی 1.0520 و به دنبال آن نوسان پایین می آید، به عنوان یک سیم ثابت باقی می ماند.

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

افزایش EUR/GBP پس از کندی رشد دستمزد بریتانیا در ماه اوت

اوایل صبح امروز رشد دستمزد در بریتانیا با سرعت کمتری نسبت به پیش بینی افزایش یافت. میانگین درآمد سه ماهه در بریتانیا در ماه آگوست 8.1 درصد افزایش یافته است که نسبت به ماه گذشته 8.5 درصد و کمتر از برآورد 5.3 درصد است.

  آمریکا حضور نیروهایش در تایوان علیه چین را گسترش می‌دهد

بانک انگلستان اغلب به سطح دستمزدها اشاره می‌کند که بر فشار قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد و این واقعیت که ما شاهد کاهش در کنار افزایش آمار بیکاری بوده‌ایم، یک پیروزی کوچک برای کمیته سیاست پولی است.

مقاومت اکنون در 0.8702 ظاهر می شود، اما اقدام قیمت می تواند قبل از تلاش برای پیشرفت دیگر، ابتدا عقب نشینی کند. پشتیبانی در 0.8635 نهفته است.

یورو/پوند نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ویژگی های معامله گران موفق

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-outlook-italian-budget-sparks-concern-over-bond-spreads-20231017.html