تصمیم فدرال رزرو برای هدایت روند، سطوح بحرانی برای XAU/USD

پیش بینی قیمت طلا

  • قیمت طلا (XAU/دلار آمریکا) در روزهای اخیر توانسته اند به طور متوسطی رشد کنند، اما همچنان یک سوگیری ادغام محور را نشان می دهد.
  • با تصمیم فدرال رزرو در مورد تقویم اقتصادی، نوسانات ممکن است هفته آینده افزایش یابد
  • این مقاله بر روی چشم انداز فنی طلا تمرکز دارد و آستانه های قیمتی مهمی را که می تواند در روزهای آینده مرتبط باشد بررسی می کند.

بیشترین خوانده شده: USD/JPY در مرحله تثبیت، اما تصمیم فدرال رزرو ممکن است باعث حرکت جهت دار بزرگ شود

طلا در معاملات اخیر نوسانات محدودی از خود نشان داده است و در حدود دو هفته گذشته واقعاً به جایی نرسیده است و قیمت ها بدون هیچ روند قابل تشخیصی بالا و پایین می روند. با این حال، همه چیز ممکن است در روزهای آینده تغییر کند، به لطف یک رویداد بسیار تأثیرگذار در تقویم اقتصادی ایالات متحده: تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه.

از نظر انتظارات، بانک مرکزی ایالات متحده هزینه‌های استقراض را بدون تغییر نگه می‌دارد، اما می‌تواند تعصب شدید خود را از بیانیه سیاست پس از جلسه کنار بگذارد.

در حالی که رشد اقتصادی قوی، همانطور که در آخرین گزارش تولید ناخالص داخلی منعکس شده است، به نفع سیاستگذاران برای حفظ شیب تندرو استدلال می کند، پیشرفت در کاهش تورم باعث می شود که زمینه سازی برای تغییر به سمت یک موضع کاهشی آغاز شود. به همین دلیل است که نبایستی یک پیامد ناخوشایند را کاملاً رد کرد.

مشتاق به دست آوردن بینشی در مورد مسیر آینده طلا هستید؟ پاسخ ها را در راهنمای تجارت سه ماهه رایگان ما کشف کنید. اکنون یک کپی درخواست کنید!

در صورتی که رئیس پاول موضع ملایم تری را پذیرفت و نشان داد که مذاکرات در مورد پارامترهای کلی کاهش نرخ به خوبی پیشرفته است و در مقایسه با جلسه قبلی پیشرفت بیشتری کرده است، معامله گران باید برای احتمال عقب نشینی شدید در بازده اوراق آماده شوند. این باید از قیمت طلا حمایت کند.

مخالفش هم درست است. اگر رئیس FOMC تصمیم بگیرد که قیمت‌های بازار را برای کاهش عمیق نرخ‌ها و زمان اولین کاهش کاهش دهد، بازدهی باید به بهبود خود ادامه دهد و دلار آمریکا را تقویت کند و فلزات گرانبها را تحت فشار قرار دهد. با این حال، با توجه به محور پاول در ماه گذشته، احتمال تحقق این سناریو کمتر است.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دانلود کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ 1% 0%
هفتگی -9٪ -5٪ -8٪

چشم انداز قیمت طلا – تحلیل فنی

پس از سقوط به پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای در هفته گذشته، طلا به میزان قابل توجهی بازگشته است، اما همچنان تمایل به تحکیم را نشان می‌دهد و قیمت‌ها بین مقاومت خط روند در 2030 دلار و حمایت افقی در 2005 دلار به دام افتاده است. برای اینکه حرکت های جهت دار قابل توجهی در روزهای آینده رخ دهد، هر یک از این دو آستانه باید برداشته شود.

با ارزیابی نتایج احتمالی، شکست مقاومتی می تواند XAU/USD را به سمت 2065 دلار سوق دهد. در صورت قدرت بیشتر، گاوها ممکن است حمله به 2080 دلار را آغاز کنند. برعکس، در صورت نقض پشتیبانی، می‌توانیم شاهد یک اصلاح به سمت 1990 دلار و به دنبال آن 1975 دلار باشیم. تداوم ضعف از این نقطه به بعد ممکن است میانگین متحرک 200 روزه را وارد بازی کند.

نمودار فنی قیمت طلا

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-forecast-fed-decision-to-guide-trend-critical-levels-for-xau-usd-20240127.html