تلاش استرلینگ برای ایجاد پیشرفت دیروز با سرد شدن برنامه داده ها

تجزیه و تحلیل پوند استرلینگ (GBP/USD، GBP/JPY).

  • GBP/USD به نظر می‌رسد که با استحکام دلار، سودهای سخت را حفظ کند
  • بازده 2 ساله Gilt کمی پایین تر باز می شود اما در حدود بالاترین قیمت دیروز باقی می ماند
  • GBP/JPY هدف بلندپروازانه ای را پیش از داده های CPI ژاپن دارد

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

دیروز CPI بریتانیا از تخمین‌ها در مورد شاخص‌ها و معیارهای اصلی شکست خورد، که منجر به تجدیدنظرهای نزولی برای انتظارات نرخ بهره که از پوند حمایت می‌کردند. ثابت شده است که تورم سرسخت مشکل خاص بریتانیا نیست، اما در اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز شاهد آن بوده است.

این بدان معنا نیست که تورم در حال حاضر روند بالاتری داشته باشد. کاملا برعکس است. تا زمانی که بانک انگلستان (BoE) بتواند بر تورم خدمات داغ نظارت داشته باشد، کاهش تورم (قیمت ها با نرخ کاهشی افزایش می یابد) احتمالا ادامه خواهد داشت. در چاپ دیروز CPI، عامل اصلی افزایش قیمت دخانیات، افزایش قیمت تنباکو بود که ناشی از نرخ مالیات بالاتری بود که اکنون پس از بیانیه پاییزی جرمی هانت دریافت کرده است. بنابراین، به نظر می‌رسد که فشارهای طولانی‌مدت قیمت، ماهیت کوتاه‌مدت‌تری دارند، زیرا روند عمومی قیمت همچنان کاهش می‌یابد.

GBP/USD به‌نظر می‌رسد با حفظ ثبات دلار، سودهای سختی را حفظ کند

اوایل صبح امروز کابل کمی بالاتر معامله می شود زیرا این جفت ارز تلاش می کند به سمت 1.2736 حرکت کند، اما دلار آمریکا قوی ممکن است چالشی برای صعود بیشتر باشد. دلار از چاپ فروش خرده‌فروشی ایالات متحده برای ماه دسامبر بهتر از حد انتظار سود برد، و وقتی این امر در کنار تورم چسبنده ایالات متحده در همان دوره مشاهده شود، دیدن بهبودی بیشتر دلار غیرعادی نخواهد بود.

  کابل تسلیم زمین بالا به عنوان 1.2700 ثابت نگه می دارد

به نظر می رسد GBP/USD از اواسط دسامبر در یک الگوی معاملاتی متلاطم و جانبی قرار گرفته است. سطح زیرین کانال جانبی در 1.2585 وارد می شود و کران بالایی در 1.2794 ظاهر می شود، با معاملات فعلی قیمت تقریباً در وسط این دو سطح.

صلیب طلایی و سطوح متوسطی که در RSI مشاهده می‌شود نشان می‌دهد که می‌توانیم شاهد صعود بیشتر در این جفت باشیم، با این حال، امروز ما رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو، صحبت می‌کند و اگرچه او به‌عنوان یک مرکزگرا در نظر گرفته می‌شود، نظرات او در مورد فشارهای تورمی سرسختانه می‌تواند دلار را بیشتر تقویت کند. ، به طور بالقوه وزن آن بر GBP/USD است. همانطور که به پایان هفته می رویم، تقویم اقتصادی خشک می شود، به این معنی که اقدامات قیمت ممکن است از همین روند پیروی کند و فعلاً در سمت آرام تر باقی بماند.

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به طور طبیعی، بازده دو ساله Gilt با توجه به اخبار مربوط به تورم چسبنده در ماه دسامبر افزایش یافت و امروز ما شاهد کاهش جزئی در معاملات صبح زود در جلسه لندن هستیم که می تواند افزایش اخیر پوند را تضعیف کند.

بازده 2 ساله انگلستان (GILT)

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله GBP/USD

GBP/JPY هدف بلندپروازانه ای را پیش از CPI ژاپن دارد

GBP/JPY به روند صعودی خود در روز گذشته ادامه داد، اما امروز صبح نیز اندکی کاهش یافت. اقدام اخیر قیمت نشان می دهد که عقب نشینی کوتاه مدت و به دنبال آن حرکت صعودی است.

  بلینکن: هدف کره شمالی جلب توجه آمریکا است

این جفت در حال حاضر 188.80 را به عنوان سطح بعدی مقاومت می بیند، اما با رعایت مشاهدات قبلی، منطقی است که در این میان به عقب نشینی کوتاه مدت مشکوک شویم. ین در هفته‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته است زیرا داده‌های رشد دستمزد و تورم نشانه‌هایی از کاهش را نشان داده است و به بانک ژاپن اجازه می‌دهد قبل از تصمیم‌گیری در مورد تغییر گسترده سیاست (عادی‌سازی) فضای بیشتری برای تنفس داشته باشد.

نمودار روزانه GBP/JPY

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/sterling-attempts-to-build-on-yesterday-s-advance-as-data-schedule-cools-20240118.html