تلاش EUR/USD، GBP/USD برای افزایش قیمت با ثابت ماندن دلار

EUR/USD، GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی هفتگی یورو: EUR/USD هفته را با ناله به پایان می‌رساند اما بازیابی در بازی باقی می‌ماند

EURUSD و GBPUSD امروز صبح در آغاز محتاطانه هفته با مشکل مواجه شده اند. دلار آمریکا هفته را با نشانه مثبت شروع کرده است و مانع از هرگونه تلاشی برای صعود یورو یا پوند به دنبال فروش روز جمعه شده است.

نمودار قدرت ارز قوی ترین: NZD ضعیف ترین: GBP

image1.png

منبع: FinancialJuice

گزارش قوی مشاغل ایالات متحده و چاپ NFP در روز جمعه باعث شد که دلار دوباره دست بالا را به دست آورد و EURUSD و GBPUSD را به پایین ترین سطح هفتگی خود بازگرداند. با این حال، با کمال تعجب، علیرغم انتظارات بازار داده های مثبت برای نشست ژوئن فدرال رزرو ایالات متحده (FED) در واقع با احتمال توقف تا 70 درصد از سوی فدرال رزرو ایالات متحده به طور غیرعادی قیمت گذاری شده است. قیمت‌گذاری مجدد را می‌توان به افزایش تعداد بیکاری و همچنین این واقعیت نسبت داد که دستمزدها افزایش یافتند اما نشانه‌هایی از کاهش رشد را نشان می‌داد. همه گفتند که اگر کسی به جزئیات بیشتر توجه کند، گزارش شغلی جالبی است.

ما امروز صبح برخی از داده‌های منطقه یورو را داشتیم که صادرات آلمان در آوریل پس از رکود ماه مارس بهبود یافت. بخش صادرات آلمان همچنان با رگباری از موانع روبرو است زیرا به نظر می رسد بهبودی پایدار با مشکلات زنجیره تامین، بهبود نابرابر چین و همچنین کاهش واردات از چین را نشان دهد، زیرا کشورهای آسیایی توانایی های تولید خود را گسترش می دهند و بنابراین واردات خود را از کشورهایی مانند آلمان کاهش می دهند. . شاخص اقتصادی Sentix نیز صبح امروز منتشر شد که نشان دهنده ادامه کاهش در منطقه یورو با افزایش نگرانی های اقتصادی است. در این گزارش آلمان به عنوان «کودک مشکل» منطقه یورو با احتمال رکود در صنعتی ترین اقتصاد اروپا در حال رشد ذکر شده است.

  ژاپن پرداخت غرامت به کشتی های در حال تردد در آب های روسیه و اوکراین را متوقف می کند

تصویری حاوی متن، اسکرین شات، فونت، شماره توضیحات به طور خودکار تولید می‌شود

منبع: Sentix

در جبهه بریتانیا، ما داده‌های نهایی PMI خدمات CIPS S&P Global را داشتیم که کمی بالاتر از پیش‌بینی‌ها و درست بالاتر از چاپ قبلی 55.1 بود. یافته‌های کلیدی این گزارش افزایش شدید تولید و کار جدید، افزایش تعداد کارکنان برای پنجمین ماه متوالی و فشار دستمزدها باعث افزایش تورم هزینه‌ها می‌شود. استحکام اقتصاد بریتانیا بار دیگر نمایان شد، اما نگرانی ناشی از فشار دستمزدها با نزدیک‌تر شدن نشست بانک مرکزی انگلستان (BoE) است.

image3.png

یکی دیگر از روزهای بی‌درخشش دیگر از نظر انتشار داده‌های اقتصادی با داده‌های PMI خدمات ISM ایالات متحده بزرگترین رویداد ریسک است. بدون نسخه پرفروش بخش خدمات ایالات متحده، من انتظار ندارم تغییرات زیادی در مورد احتمال افزایش نرخ در ژوئن اتفاق بیفتد و احتمالاً CPI ایالات متحده در هفته آینده کلید خواهد خورد.

image4.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

با نگاهی به EURUSD، ما همچنان در اطراف منطقه پشتیبانی کلیدی 1.0680-1.0700 معامله می کنیم. شمع هفته گذشته به عنوان یک دوجی در سطح حمایت بسته شد که به نشانه هایی از بهبود احتمالی قیمت EURUSD در این هفته به سمت دسته 1.0800 اشاره می کند.

قوی‌تر شدن دلار آمریکا در صبح امروز تاکنون هرگونه تلاش برای صعود را از خود دور نگه داشته است. بازه‌های زمانی کوچک‌تر نیز هیچ نشانه معنی‌داری در مورد حرکت بعدی جفت‌ها ارائه نمی‌دهد و من شخصاً به دنبال یک اصلاح به سمت بالا هستم. بسته شدن روزانه شمع زیر دسته حمایت 1.0680، بدون شک سوگیری صعودی من را باطل می کند و می تواند حرکت سریع به سمت سطح 1.0600 را تسهیل کند.

  US Dollar, Euro, Japanese Yen, Australian Dollar, RBA, NFPs

برای تفکیک کامل هفتگی و پیش بینی در مورد EURO و EURUSD به طور خاص، پیش بینی من را با کلیک کردن بخوانید. اینجا.

یورو/دلار آمریکا نمودار روزانه – 5 ژوئن 2023

image5.png

منبع: TradingView

GBPUSD در بیشتر هفته گذشته در برابر دلار آمریکا یک رالی چشمگیر داشت و سپس در سطح روانشناختی 1.2500 تمام شد. رکود کاهشی امروز صبح ادامه یافته است و این جفت اکنون به دنبال آزمایش مجدد حمایت فوری در اطراف منطقه 1.2350 است.

مهم است که توجه داشته باشیم که ما هنوز MA 100 روزه را با ادامه روند نزولی و شکست به زیر دسته پشتیبانی 1.2350 آزمایش نکرده‌ایم که بازآزمایی مجدد MA و پشتیبانی بالقوه در حدود 1.2200 را ایجاد می‌کند.

از طرف دیگر، یک جهش در اینجا می تواند MA 50 روزه را در اطراف دسته 1.2450 و بالاتر از سطح روانی بسیار مهم 1.2500 به بازی بازگرداند. با توجه به اطلاعات اندک در بریتانیا در این هفته، هر حرکتی در GBPUSD می تواند تا حد زیادی مبتنی بر دلار باشد، بنابراین نظارت دقیق بر تحولات DXY می تواند بینش بیشتری در مورد حرکت بعدی کابل ها ارائه دهد.

پوند/دلار آمریکا نمودار روزانه – 5 ژوئن 2023

image6.png

منبع: TradingView

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدان

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-eur-usd-gbp-usd-struggle-to-grind-higher-as-dollar-holds-firm-20230605.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار