تنظیمات اکشن قیمت یورو: EUR/USD، EUR/GBP، EUR/JPY

تجزیه و تحلیل نقاط صحبت یورو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

مبانی اروپایی ترش بیشتر

داده های PMI تولید دیروز HCOB نشان داد که بخش تولید آلمان بدتر شده و از 40.6 به 38.8 کاهش یافته است. قطب صنعتی اروپا اکنون شاهد یک انقباض طولانی در این بخش است که برای بقیه اروپا نویدبخش نیست.

نمودار زیر مقایسه ای از PMI تولیدی آلمان، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و چین را در طول زمان نشان می دهد که در آن واضح است که آلمان (خط سبز) در رتبه پایین تری قرار دارد. بانک مرکزی اروپا ناامید خواهد شد تا شاهد پیشرفت در روند چاپ تورم اصلی در آینده باشد، زیرا نشانه هایی از استرس اقتصادی ظاهر شده است. تشدید بیشتر نرخ‌های بهره، چشم‌انداز اقتصادی اروپا را با وجود باقی ماندن بخش خدمات در قلمرو توسعه‌یافته، پیچیده‌تر می‌کند.

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

image2.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پس از بدتر شدن چشم انداز بنیادی، بازپس گیری EUR/USD گسترش می یابد

در حالی که کمی بیش از 48 ساعت تا تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره باقی مانده است، یورو در برابر تعدادی از ارزهای G7 با دلار کاهش یافته است که یکی از آنها دلار است.

EUR/USD به 61.8% فیبوناچی اصلاحی حرکت اصلی 2021 تا 2022 در 1.1274 رسید و از آن زمان به بعد کاهش یافت. با سقوط از 1.1100، این جفت ارز در آستانه اعلام نرخ روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا به کاهش ادامه داد. این نسبتاً معمول است که قبل از جلسه بانک مرکزی بزرگ شاهد رکود قیمت‌ها باشیم، اما شرکت‌کنندگان FX به وضوح پس از داده‌های ناامیدکننده دیروز هنوز موقعیت خود را نشان می‌دهند.

  صرافی نوبیتکس : بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایران خرید ارز دیجیتال | persianforexacademy

مومنتوم، با توجه به متقاطع نزولی اندیکاتور MACD، به نفع نزولی بیشتر به نظر می رسد زیرا 1.1012 – نوسان بالای 22 ژوئن – سطح بعدی حمایت است. مقاومت، حمایت قبلی، در سطح روانی 1.1100 است.

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

مبارزه EUR/GBP برای مسیر طولانی مدت

گاوهای EUR/GBP تلاش شجاعانه ای برای آزمایش ناحیه مقاومت 0.8720 (مستطیل نارنجی) انجام دادند اما کوتاهی کردند. دنباله‌ای از فتیله‌های شمع فوقانی کشیده داستان یک تلاش ناموفق برای تجارت بالاتر را نشان می‌دهد که منجر به کاهش قابل‌توجه این جفت شد که در جلسه لندن نیز ادامه داشت.

با توجه به اینکه پوند استرلینگ از زمانی که داده‌های تورم اصلی را در هفته گذشته تشویق کرد، این حرکت نسبتاً گویای یورو است. با این وجود، یورو/دلار آمریکا است که پس از آن کاهش یافته است و با سهولت نسبی از 0.8635 عبور می کند، چشم به راه 0.8565 و حتی بالقوه 0.8515 است. از آنجایی که تورم اصلی در اروپا همچنان یک مسئله باقی مانده است، بعید است که شورای حاکم این فرصت را داشته باشد تا زبان جنگ طلبانه خود را در مورد نرخ بهره کاهش دهد. یک بیانیه جنگ طلبانه و کنفرانس مطبوعاتی می تواند کاهش یورو/ پوند را در پی این نشست متوقف کند. مقاومت در 0.8635 و 0.8650 می آید.

نمودار روزانه EUR/GBP

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

EUR/JPY تشکیل “دوبالا” را پیش از بانک مرکزی اروپا، BoJ تشکیل می دهد

EUR/JPY می تواند در این هفته جفت بسیار تأثیرگذار باشد زیرا BoJ و ECB میزبان جلسات این هفته هستند. بانک مرکزی اروپا احتمالاً در مورد تورم سخت صحبت خواهد کرد، در حالی که بانک مرکزی ژاپن احتمالاً تنظیم سیاست را بدون تغییر باقی می گذارد، اما چشم انداز اقتصادی در ژاپن در حال تغییر است. فرماندار Ueda ماه گذشته در یک مجمع بانک مرکزی اروپا در پرتغال صحبت کرد و اشاره کرد که ژاپن باید شاهد رشد پایدار دستمزدها بالای 2 درصد و اعتقاد بیشتر به افزایش مجدد تورم برای سال 2024 باشد تا حتی عادی سازی سیاست ها را در نظر بگیرد.

  "بمب های متحرک" در پاکستان؛ گاز به قیمت جان

رشد دستمزدها در حال افزایش است و پس از پایان مذاکرات دستمزد در ابتدای سال، سال به سال بیش از 3 درصد چاپ شده است. همچنین، بیش از یک سال است که تورم در ژاپن بیش از 2 درصد است. زمان در نظر گرفتن حتی یک تغییر دیگر در منحنی بازده هفته به هفته در حال افزایش است، بنابراین در این هفته مراقب چنین احساساتی باشید که می تواند شاهد موج دیگری از افزایش ارزش ین باشد – بالقوه ضعیف تر EUR/JPY.

پشتیبانی در پشتیبان کانال قبل از 153.45 ظاهر می شود – نوسان پایین – می تواند به عنوان یک سیم برای عقب نشینی نزولی و برگشت احتمالی مشاهده شود. امکان ظهور یک قله دوگانه در حال حاضر در جریان است. مقاومت در بالاترین سطح سالانه 158 ظاهر می شود.

نمودار روزانه EUR/JPY

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-price-action-setups-eur-usd-eur-gbp-eur-jpy-20230725.html