تنظیمات قیمت USD/CAD، EUR/CAD، GBP/CAD

دلار کانادا در مقابل دلار آمریکا، پوند انگلیس، یورو – چشم انداز:

پیشنهاد مانیش جرادی

مبانی تجارت برک آوت

دلار کانادا ممکن است اخیراً تقویت شده باشد تا در برابر برخی دیگر از همتایان خود افزایش یابد، به لطف افزایش هولناک بانک مرکزی کانادا (BOC) در روز چهارشنبه.

BOC نرخ یک شبه خود را به بالاترین میزان در 22 سال گذشته یعنی 4.75 درصد رساند و گفت: «نگرانی ها در مورد اینکه تورم CPI ممکن است به طور مادی بالاتر از هدف 2 درصد گیر کند، افزایش یافته است. با این حال، بانک مرکزی زبان آوریل را کنار گذاشت و گفت که “آماده افزایش بیشتر نرخ سیاست است” و وابستگی بیشتری به داده ها ایجاد می کند. بازارها در ماه ژوئیه در یک افزایش دیگر نرخ ها قیمت گذاری می کنند و نرخ پایانه تا پایان سال 5.15 درصد خواهد بود.

احساسات مشتری IG

image1.png

منبع: https://www.dailyfx.com/sentiment-report

نمودارهای فنی در حال افزایش حمایت از CAD در برابر برخی از همتایان آن هستند.

USD/CAD: شکست نزولی در انتظار

USD/CAD اعطا شده برای ماه‌ها به سمت چپ بوده است، اما شرایط ممکن است برای یک روند آماده شود. USD/CAD در حال آزمایش حمایت همگرای حیاتی در حدود 1.3220-1.3320 است، شکستی که کمتر از آن می تواند راه را برای افت در ابتدا به سمت 1.3000 روانی و احتمالاً به سمت پایین ترین سطح آگوست 1.2725 باز کند.

نمودار روزانه USD/CAD

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

علاوه بر این، احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می‌دهد که 70 درصد از معامله‌گران خرده‌فروشی دارای خرید خالص هستند و نسبت لانگ به کوتاه 2.3 به 1 است. داده های IGCS گاهی اوقات به عنوان یک شاخص متضاد عمل می کند – این واقعیت که معامله گران خالص طولانی هستند، مانع سقوط USD/CAD را کاهش می دهد.

  US Indices Rally Beginning to Crack? S&P 500, Nasdaq Price Setups

نمودار روزانه GBP/CAD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; یادداشت ها در پایین صفحه

GBP/CAD: خطر سقوط به سمت 200-DMA را دارد

شکست GBP/CAD در افزایش قاطع از بالاترین سطح پایان سال 2022 یعنی 1.6850، کمی بالاتر از مقاومت اصلی در میانگین متحرک 200 هفته ای، نشان دهنده خستگی در رالی 9 ماهه است. کراس در حال آزمایش یک کف همگرای مهم است، از جمله پایین ترین سطح آوریل 1.6535، مصادف با میانگین متحرک دوره 89. در حالی که با توجه به اهمیت حمایت نمی توان یک بازگشت جزئی را رد کرد، تمایل گسترده تر به طور بالقوه به سمت میانگین متحرک 200 روزه (اکنون در حدود 1.6225) کاهش می یابد.

نمودار هفتگی EUR/CAD

image4.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

EUR/CAD: یک مکث جزئی روی کارت ها؟

EUR/CAD به یک بالشتک همگرای اصلی در میانگین متحرک 200 روزه و خط روند افقی از ژانویه در حدود 1.4235 نزدیک می شود. شرایط فروش بیش از حد به یک جهش جزئی اشاره دارد، اما با توجه به سقوط اخیر زیر میانگین متحرک 89 روزه و ابر ایچیموکو در نمودار روزانه، ممکن است برای مدت طولانی دوام نیاورد. هر شکست به زیر 1.4235 می تواند خطرات نزولی را به سمت 1.4000 در معرض خطر قرار دهد. در سمت بالا، رسیدن به بالاترین سطح 1.4650 در اواخر ماه مه دشوار است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

  Russell 2000, Hang Seng Index, Brent Crude

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/looming-break-in-canadian-dollar-after-boc-hike-usd-cad-eur-cad-gbp-cad-price-setups-20230608.html