تنظیم قیمت EUR/USD، EUR/GBP پیش از بانک مرکزی اروپا

تجزیه و تحلیل یورو (EUR/USD، EUR/GBP).

  • CPI ایالات متحده بازارها را مجبور می کند تا انتظارات کاهش نرخ را مجدداً تنظیم کنند
  • ضربان CPI ایالات متحده باعث کاهش EUR/USD می شود – سطح بعدی پشتیبانی در 1.0700
  • EUR/GBP در محدوده آشنا معامله می شود
  • دستت را بگیر یورو چشم انداز سه ماهه دوم امروز برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

CPI ایالات متحده، بازارها را مجبور به تنظیم مجدد انتظارات کاهش نرخ می کند

CPI ایالات متحده در ماه مارس از تخمین ها در تمام معیارهای اصلی پیشی گرفت. تورم اصلی از 3.2 درصد به 3.5 درصد افزایش یافت و این شاخص ماه به ماه پیش از برآوردها 0.4 درصد بود. تورم اصلی در 3.8 درصد باقی ماند، اما از برآوردهای 3.7 درصد گذشت، همچنین در ماه 0.4 درصد افزایش یافت.

افزایش تورم ماه به ماه متوالی باعث می‌شود که فدرال رزرو نمی‌تواند به فصلی بودن داده‌ها به عنوان دلیل افزایش در حال حاضر که داده‌های سه ماهه را دریافت کرده‌ایم، اشاره کند.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا تا حد زیادی از بستر نشست آوریل برای اشاره به آغاز روند کاهش نرخ بهره در ژوئن استفاده کند. مقامات قابل توجه بانک مرکزی اروپا قبلاً این جدول زمانی را اعلام کرده اند و بنابراین اعلام فردا این خطر را به همراه دارد که ممکن است محرک بزرگی در بازار نباشد.

  پیشنهاد دلار آمریکا قبل از داده های تورم، کویل USD/JPY در داخل مثلث متقارن

احتمالات ضمنی بازار کاهش نرخ (نشان داده شده در واحدهای پایه، bps)

image2.png

منبع: Refinitiv

در عوض، بازارها ممکن است به دنبال سرنخ‌های ظریف در مورد سیاست‌های آینده از طریق پرسش‌هایی باشند که از کریستین لاگارد در کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام این خبر ارائه شده است.

نشست ژوئن همچنین با پیش بینی های به روز شده کارکنان همراه خواهد بود که احتمالاً اعتماد بیشتری به شورای حاکم در مورد کاهش نرخ بهره می دهد. پیشرفت‌های اخیر در مورد تورم با مفهوم عادی‌سازی سیاست‌ها مطابقت دارد و به کمیته انگیزه می‌دهد تا زودتر نرخ‌ها را کاهش دهد.

US CPI Beat EUR/USD را پایین می آورد – سطح بعدی پشتیبانی در 1.0700

EUR/USD بلافاصله پس از چاپ داغ CPI سقوط کرد زیرا بازارها در کاهش شانس فدرال رزرو، تقویت دلار و فشار بر EUR/USD حاکم شدند. یورو علیرغم کاهش اخیر تورم اتحادیه اروپا به شیوه ای نسبتاً قوی معامله شده است و فشار بر بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره را افزایش داده است.

EUR/USD 38.2% اصلاح فیبوناچی کاهش سال 2023 را در 1.0765، با پتانسیل حرکت به سمت سطح روانی 1.0700 آزمایش می کند. ضربه نزولی به دنبال حرکت میان مدت تر است که از زمانی شروع شد که جفت مقاومت در حدود 1.0950 پیدا کرد.

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

EUR/USD پیشرو در بین سه جفت FX با قیمت بالا در جهان است، دریابید که چرا این جفت ها بسیار محبوب هستند و چگونه باید به آنها نزدیک شوید:

مبادلات EUR/GBP در محدوده آشنا

EUR/GBP پس از تلاش برای شکستن بالاتر از محدوده معاملاتی (مستطیل نارنجی) پایین آمد. نوسانات FX در سال 2024 وجود نداشت، به این معنی که تلاش‌های شکست شکست خورده‌اند پیگیری لازم را برای ایجاد حرکت انجام دهند.

با این حال، پویایی تورم اخیر و نزدیک شدن به کاهش نرخ بهره ممکن است آن را تغییر دهد. واگرایی در داده های اقتصادی بین ایالات متحده و اروپا و همچنین بریتانیا ظاهر می شود. با توجه به اینکه اتحادیه اروپا و بریتانیا انتظار دارند مسیرهای مشابهی برای کاهش تورم داشته باشند، این دو به احتمال زیاد در حال حاضر بدون حرکت جهت دار روشن به نوسان ادامه خواهند داد.

پشتیبانی فوری در 0.8560 و سپس 0.8515 ظاهر می شود. مقاومت در 0.8578 – کران بالای محدوده است.

نمودار روزانه EUR/GBP

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-outlook-eur-usd-eur-gbp-price-setups-ahead-of-the-ecb-20240410.html