تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده تا 5.2٪ بازبینی شد، زیرا طلا ثابت می ماند، DXY بارون می شود

GDP ایالات متحده نکات کلیدی:

خوانده شده ترین: بیت کوین (BTC/USD) به عنوان معامله بایننس با خروج مشتری از جایگاه بالایی برخوردار است

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. دستت را بگیردلار آمریکاچشم انداز Q4 امروز برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 5.2 درصد در سه ماهه سوم 2023 رشد کرد، که از برآورد اول 4.9 درصد و بالاتر از رقم پیش بینی شده 5 درصد اصلاح شده بود. برآورد تولید ناخالص داخلی که امروز منتشر شد بر اساس داده های منبع کامل تری نسبت به برآورد “پیشرفت” صادر شده در ماه گذشته است.

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

این به‌روزرسانی عمدتاً بازبینی‌های صعودی سرمایه‌گذاری ثابت غیرمسکونی و هزینه‌های دولت و ایالتی را منعکس می‌کند که تا حدی با یک تجدیدنظر نزولی در هزینه‌های مصرف‌کننده جبران شد.

همچنین، سرمایه گذاری مسکونی برای اولین بار در نزدیک به دو سال گذشته و با سرعتی بسیار سریعتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت افزایش یافت (6.2٪ در مقابل 3.9٪ در برآورد قبلی). در همین حال، موجودی‌های خصوصی 1.4 درصد به رشد اضافه کردند که در برآورد قبلی بالاتر از 1.32 درصد بود و هزینه‌های دولت سریع‌تر افزایش یافت (5.5 درصد در مقابل 4.6 درصد). از سوی دیگر، هزینه های مصرف کننده 3.6 درصد افزایش یافت، کمی کمتر از 4 درصد در تخمین قبلی، اما همچنان بزرگترین افزایش از سه ماهه چهارم 2021 است.

  بهترین استراتژی فارکس در سال 2022 چیست؟ آکادمی پارسیان بورس | persianforexacademy

image1.png

منبع: دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده

درآمد شخصی یکبار مصرف 144.0 میلیارد دلار یا 2.9 درصد در سه ماهه سوم افزایش یافت که یک بازنگری رو به رشد 48.2 میلیارد دلاری نسبت به برآورد قبلی بود. درآمد شخصی واقعی یکبار مصرف 0.1 درصد افزایش یافت، یک تجدید نظر به سمت بالا 1.1 درصد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

اقتصاد ایالات متحده

به نظر می‌رسد که داده‌های امروزی تأثیر کمی بر دلار آمریکا داشته است، زیرا در واقع پس از انتشار، مقداری از جایگاه خود را از دست داد. خوش بینی فزاینده ای برای کاهش شدیدتر نرخ بهره در سال 2024 وجود دارد و غول های صنعت مانند بیل آکمن می گویند که او معتقد است فدرال رزرو ممکن است زودتر از شرکت بازارها کاهش نرخ بهره را آغاز کند. سیاستگذاران فدرال رزرو به نوبه خود لحن غیرمعمولی در نظرات خود در این هفته با بومن سیاست گذار یکی از معدود افرادی که موضع کمی جنگ طلبانه را حفظ کرده اند، نشان داده اند.

انتظار نمی رود که اقتصاد ایالات متحده سرعت رشد اقتصادی را در سه ماهه چهارم ادامه دهد و سیاست گذاران فدرال رزرو به رشد بین 1 تا 2 درصد چشم دوخته اند. به نظر می رسد که در سه ماهه چهارم کاهش می یابد زیرا هزینه های استقراض بالاتر استخدام و مخارج را محدود می کند. یکی از حوزه‌هایی که همچنان برای فدرال رزرو نگران‌کننده است، بخش خدمات است که تقاضای بالایی را تجربه کرده و قیمت‌ها را بالا نگه داشته است. دیدن اینکه چگونه اقتصاد ایالات متحده در پایان سال 2023 و شروع سال 2024 حرکت می کند و اینکه آیا مبارزه با تورم به خوبی و واقعا پشت سر فدرال رزرو قرار دارد، جالب خواهد بود.

  اوکراین بار دیگر خواستار دریافت تسلیحات نظامی کره‌جنوبی برای جنگ با روسیه شد

واکنش بازار

پس از انتشار داده ها، شاخص دلار نسبتاً بدون تغییر باقی ماند که جای تعجب نیست. از آن زمان، DXY در واقع اندکی عقب نشینی کرده است، اما همچنان تا حدی بالا باقی مانده است، زیرا به نظر می رسد از پایین ترین سطح 4 ماهه خود بازگردد.

نمودار روزانه شاخص دلار (DXY) – 29 نوامبر 2023

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

اگر صادقانه بگویم، قیمت طلا دیروز مرا شگفت زده کرد، اما انفجار بالای 2000 دلار عمدتاً به دلیل کاهش بیشتر نرخ بهره در بازارها از سوی فدرال رزرو در سال 2024 رخ داد. در گذشته به سختی در این سطوح معامله شده است.

با این حال، اگر نتوانیم از مرز 2050 دلار عبور کنیم و با توجه به سرعت رالی دیروز، می‌توانیم نوعی اصلاح را دریافت کنیم. گاوهای نر طلا به بستن شمع هفتگی بالاتر از مرز 2000 دلار امیدوارند که گامی معنادار به سمت صعود بیشتر باشد.

نمودار روزانه XAUUSD – 29 نوامبر 2023

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -6٪ 10% 1%
هفتگی -1٪ 18% 8%

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-q3-gdp-revised-up-to-5-2-as-gold-remains-unfazed-dxy-bounces-20231129.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار