تولید ناخالص داخلی پیش بینی ها را از دست می دهد، پوند پیش از FOMC سقوط می کند

تولید ناخالص داخلی بریتانیا، اخبار و تحلیل پوند استرلینگ

  • تولید ناخالص داخلی بریتانیا نشانه های بیشتری از نگرانی را پیش از نشست های نهایی بانک مرکزی برای سال 2023 نشان می دهد
  • پوند استرلینگ در آستانه FOMC اواخر عصر امروز کاهش یافت
  • آیا بانک انگلستان داده‌های رشد ضعیف‌تر و پیشرفت قابل‌توجه در مورد تورم را تصدیق می‌کند یا پیام جنگ‌طلبانه به تثبیت پوند کمک می‌کند؟

تولید ناخالص داخلی بریتانیا نشانه های بیشتری از نگرانی را در آستانه نشست های بزرگ بانک مرکزی نشان می دهد

تولید ناخالص داخلی بریتانیا در مقیاس های مختلف رشد تولید ناخالص داخلی ناامید شد و در مقایسه با اکتبر سال گذشته 0.3 درصد رسید و به طور متوسط ​​در 3 ماه گذشته به صورت ثابت چاپ شد. رشد یک نگرانی عمده در بریتانیا بوده است، چیزی که دولت بریتانیا تلاش کرده است از طریق بیانیه پاییز خود به آن بپردازد، جایی که برنامه های خود را برای تقویت مجدد اقتصاد بریتانیا بیان کرده است.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

با این حال، با توجه به اینکه انتظار می رود نرخ های بهره برای مدت طولانی در قلمرو محدود باقی بماند، فشار در اقتصاد اجتناب ناپذیر بود. بانک انگلستان فردا برای تعیین سیاست های پولی و ارائه به روز رسانی در مورد تفکر کمیته های سیاست پولی با پایان سال 2023 تشکیل جلسه می دهد.

رشد تولید ناخالص داخلی انگلستان، سال به سال (اکتبر)

image2.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تورم در ماه اکتبر بهبود چشمگیری را نشان داد (خط نارنجی)، اولین افت قابل توجه از زمانی که BoE پیش بینی کرد کاهش قیمت زیادی در نیمه اول سال پیش بینی شده است. مشکل اکنون BoE این است که ارزیابی کند که آیا عوامل تعیین کننده فشار قیمت مانند فشارهای موجود در بخش خدمات (خط قرمز) با نرخ رضایت بخشی کاهش می یابد تا بتواند لحن جنگ طلبانه خود را تغییر دهد. تا کنون پیشرفت محدود بوده است.

image3.png

منبع: Refinitiv، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

واکنش فوری بازار

EUR/GBP افزایش یافت و اگر امروز در محدوده مثبت بسته شویم، دومین روز افزایش را رقم می زند. این جفت ارز متحمل فروش گسترده ای شده است زیرا بازارها پیش بینی کاهش شدید نرخ بهره برای منطقه یورو در سال آینده را به دلیل بدتر شدن چشم انداز اقتصادی دارند. یک بهبود حاشیه ای در داده های احساسات اتحادیه اروپا و داده های PMI تولید آلمان نشان می دهد که اگر بدترین وضعیت پشت سر ما باشد، یورو ممکن است کمی کمک کند.

نمودار 5 دقیقه ای EUR/GBP

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

آیا در تجارت FX تازه کار هستید؟ تیم DailyFX مجموعه ای از راهنماها را برای کمک به درک اصول کلیدی بازار FX برای تسریع یادگیری خود تنظیم کرده است:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

بسته شروع معاملات FX

GBP/USD پس از چاپ تولید ناخالص داخلی کاهش یافت و به سمت میانگین متحرک ساده 200 روزه به عنوان سطح پویا حمایت حرکت کرد. بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی FOMC بعداً امروز برگزار می شود، در صورتی که فدرال رزرو به پیش بینی قبلی خود مبنی بر کاهش تنها 50 واحد پایه در سال 2024 پایبند باشد، که می تواند شاهد تقویت دلار و حرکت پایین تر در پوند باشد. دلار آمریکا.

  با تعیین سقف قیمت برای روسیه، تسلط دلار در معاملات نفت به پایان می‌رسد

نمودار روزانه GBP/USD

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/uk-breaking-news-gdp-misses-forecasts-sterling-dips-ahead-of-fomc-20231213.html