جهش قیمت نفت خام با خوش بینی در آستانه نشست اوپک پلاس. برای WTI کجا؟

نفت خام، اوپک پلاس، WTI، دلار آمریکا، داده های اقتصادی، بازدهی خزانه داری – نکات صحبت

  • نفت خام بعد از غوطه ور شدن در جلسه جمعه جای محکم تری پیدا کرد
  • نشست ژوئن اوپک پلاس ممکن است شاهد برخی اقدامات با دیدگاه های متناقض در میان اعضا باشد
  • تصویر فنی ممکن است چیزی بگوید. آیا WTI از سر گرفته خواهد شد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

قیمت نفت خام دیروز قبل از اینکه بازارها اخبار مثبت اقتصادی را دریافت کردند و دلار آمریکا با باد مخالف مواجه شد، به پایین ترین حد سه هفته اخیر رسید. بازار اکنون بر نشست اوپک پلاس که آخر هفته جاری آغاز می شود متمرکز شده است.

بهتر از حد انتظار Caixin PMI چین، به جبران ضعیف بودن PMI رسمی در روز چهارشنبه رسید. مخارج سرمایه خصوصی ژاپن و همچنین داده های شغلی ADP ایالات متحده یک ضرب و شتم بود. CPI منطقه یورو نیز کاهش یافت و روحیه را بیشتر تقویت کرد.

همه داده ها گلگون نبودند و همه آمارها را می توان در تقویم اقتصادی اینجا یافت. همچنین به نظر می رسد بازارها نسبت به تصویب سقف بدهی آمریکا در اواخر روز جمعه از مجلس سنا خوشبین هستند.

به نظر می رسد که بازدهی خزانه داری در چشم انداز یک راه حل کاهش یافته است و ممکن است در صورت تصویب رای بدون حادثه، به این روند ادامه دهد. اسکناس دو ساله معیار حدود 30 واحد پایه کمتر از اوج ثبت شده در این زمان در هفته گذشته یعنی 4.64 درصد است.

  سهام بورس ره‌آورد | persianforexacademy

ضعف دلار آمریکا با توجه به رشد جهانی دلار استرالیا به عنوان بزرگ‌ترین ذینفع شناخته شد. فلزات صنعتی نیز در 24 ساعت گذشته افزایش قابل توجهی داشته اند.

برای بازار نفت، تمرکز بر نشست اوپک پلاس که یکشنبه هفته جاری در وین آغاز خواهد شد، خواهد بود. تعدادی از مقامات بلندپایه کشورهای تولیدکننده نفت در مورد اهداف تولید به هم ریخته اند.

نکته جالب توجه عدم انسجام بین تفسیر است و تمرکز قابل توجهی بر این گردهمایی دارد. کاهش تولید که توسط کارتل در اوایل آوریل اعلام شد شاهد شکاف قیمتی بالاتر در نفت بود.

عناوین منتشر شده از این مجمع ممکن است باعث نوسانات برای شروع هفته آینده شود.

قیمت های به روز شده نفت خام را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI

قرارداد آتی ماهانه نفت خام WTI دیروز به 67.03 رسید که درست بالاتر از نقطه شکست در 66.82 بود. این سطوح ممکن است پشتیبانی، و همچنین نقاط شکست و پایین ترین سطح های 66.12، 64.36، 63.64، 62،43، 61،74 و 61.56 را فراهم کنند.

پس از رسیدن به آن پایین، افزایش یافت و عملکرد قیمت اکنون یک شکل گیری کندل استیک صعودی ایجاد کرده است و می تواند نشان دهنده این باشد که یک برگشت صعودی ممکن است آشکار شود.

در سمت بالا، مقاومت ممکن است در قله های قبلی در 74.73، 76.92 و 79.18 جلوتر از منطقه خوشه در منطقه 82.50 – 83.50 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

  آیا بن تن دوست مناسبی برای کودکان ماست؟

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-price-jumps-on-optimism-ahead-of-opec-meeting-where-to-for-wti-20230602.html