داده‌های تجاری ضعیف چین روند صعودی اخیر مس را کاهش داد

تجزیه و تحلیل قیمت مس و نمودار

  • صادرات چین با اختلاف زیادی پیش بینی ها را از دست می دهد.
  • مس اکنون در حال آزمایش مقاومت فنی است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

ویژگی های معامله گران موفق

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX

آخرین داده های تجاری چین نشان می دهد که دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال مبارزه است و این می تواند مشکلاتی را برای کالاهای مرتبط با رشد از جمله مس ایجاد کند. صادرات چین در ماه می پس از ثبت رشد 8.5 درصدی در ماه آوریل، 7.5 درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش در چهار ماه گذشته بود. واردات نیز کاهش یافت، اما پیش بینی ها و نرخ ماه گذشته را شکست داد.

image1.png

در کنار داده‌های امروز، یکی از شرکت‌های تابعه بانک مرکزی چین به بانک‌های دولتی بزرگ گفته است که در تلاش برای افزایش ارزش یوان، نرخ سپرده دلاری خود را کاهش دهند. رویترز در حالی که نرخ های پایین دلار ممکن است به تقویت ارز تحت محاصره چین کمک کند، ممکن است شرکت های چینی را به سرمایه گذاری داخلی و کمک به رونق اقتصاد تشویق کند. بر اساس آخرین گزارش OECD، انتظار می‌رود اقتصاد چین در سال جاری 5.4 درصد رشد کند و در سال 2024 به 5.1 درصد کاهش یابد.

لغو محدودیت های داخلی کووید-19 به تقویت اقتصاد چین و همراه با آن تقاضا برای مس، در میان سایر کالاها کمک کرد. قیمت مس در پایان سال گذشته با پیش‌بینی این حرکت و کاهش نرخ سپرده‌های چین افزایش یافته بود، قبل از اینکه این فلز در اوایل ژانویه با بازگشایی مرزهای چین جهش کرد. از آن زمان، به اصطلاح فلز گرانبها کاهش یافته است، که در اواسط ماه می با چاپ مسی یک چاپ چند ماهه دوبله به اوج خود رسید. معاملات آتی مس در حال حاضر به منطقه قدیمی مقاومت تبدیل شده حمایت – 3.8165 دلار – و میانگین متحرک ساده 200 روزه (خط سیاه) با تاریخ طولانی تر نزدیک شده اند و ممکن است غلبه بر این سطح در کوتاه مدت دشوار باشد.

  ایران و چین؛ دوستان سنتی، شرکای راهبردی

نمودار روزانه قیمت مس – 7 ژوئن 2023

image2.png

نمودار از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد چیست؟ فلز مس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/copper-price-latest-weak-chinese-trade-data-trims-copper-s-recent-rally-20230607.html