دریچه کولر تهویه سان

نوعی از دریچه گرد کولر دارای پره‌های متحدالمرکز بوده و اندازه تیغه‌ها هر چه از داخل به بیرون رفته، بیشتر خواهد شد. دو جنس دریچه گرد پلاستیکی کولر و دریچه گرد آلومینیومی کولر بیشتر سهم را در این شکل از دریچه‌های کولر به خود اختصاص داده‌اند. اما با اندکی خلاقیت و به‌کارگیری اهرم‌های در قسمت افقی و عمود شاهد تغییر مسیر تیغه‌ها و تغییر مسیر پرتاب باد خنک خواهید بود. قابلیت نصب دمپر در پشت این دریچه نیز وجود داشته و با توجه به رنگ خاص الکترو استاتیک از ماندگاری بالا در مدت زمان طولانی برخوردار خواهد بود.

طول و عرض و نوع دریچه، رنگ و دمپر از جمله مواردی هستند که متخصصین در هنگام تولید باید حتما به آنها توجه کنند. به صورت کلی بیشترین مدلهای دریچه های کولر که در ایران تولید میشوند از دو جنس آهنی و آلومینیومی ساخته می شوند. دریچه های از جنس آهن به راحتی می توانند دبی هوای ورودی را با کمک دمپر تنظیم کنند. نکته شاخص درباره این مدل ها این است که در ساخت آنها از ورقه های آهن محکم استفاده می شود تا در برابر فشار مقاومت کافی را داشته باشند. جدیدترین نوع دریچه کولر شامل دریچه خطی 30 درجه، دریچه خطی 90 درجه، دریچه اسلات، دریچه سقفی چهارطرفه و… می باشند که علاوه بر زیبایی به روز و دارایی کارایی بهتر نیز دریچه کولر میباشند. انواع دریچه کولر با ابعاد سفارشی توسط کارخانه صنعتی رحمتی تولید و عرضه میشود.

اگر دوست دارید درباره تاریخچه ی کولر و مخترع آن بدانید مطالعه مقاله “تاریخچه کولر” را توصیه می کنیم. همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم جنس اکثریت دریچه‌های کولر از فلز آلومینیوم است. با این وجود در سال‌های اخیر از چوب و پلاستیک نیز به عنوان مواد سازنده برای دریچه کولر استفاده می‌شود. هر یک از مواد ذکر شده دارای ویژگی‌های مختص به خودشان هستند. استفاده از هر یک از آن‌ها به عنوان جنس سازنده دریچه‌های کولر دارای مزایا و معایب مختلفی است. در صورت تمایل به استفاده از دریچه کولر آلومینیومی باید آن را به طور کامل رنگ کرد.

  • این‌ محصول به صورت گالوانیزه،آلومینیوم و چوبی ساخته می شود.
  • مشتریان در هنگام خرید دریچه کولر سقفی، می توانند مدل های متنوعی را مشاهده و تهیه کنند.
  • دریچه کولرهای سقفی در نوع های مختلفی تولید و مورد استفاده ی مردم قرار می گیرند.
  • کیفیت ابزار ساختمانی در بازار مصرف متفاوت بوده و هر کدام از آلیاژهای به‌کار رفته در سیستم هوارسانی امکان خردگی و فرسایش در فضاهای خاص را خواهند داشت.
  عبور و گشتزنی ناو جنگی آمریکا در آب‌های تنگه تایوان

دریچه کولر تهویه سان

همچنین باید یادآور شد ابعاد انواع دریچه کولر آبی یعنی طول و عرض آنها بر قیمت گذاری این محصولات مؤثر است. همانطور که از نام این دریچه کولر پیداست ، هوای داخل کانال کولر از معابر یا خطوط افقی و گریلی این دریچه کولر به محیط پرتاب می گردد . ساختار دریچه کولر خطی مانند دیگر دریچه کولر ها از یک فریم در اطراف و خطوط گریلی در داخل فریم تشکیل می شود . جنس این مدل دریچه کولر عموماً از آلومینیوم است ، اما بنا به درخواست کارفرما از آهن و استیل هم ساخته می شود . عرض فریم دریچه کولر خطی بین ۳ تا ۵ سانت متغیر است و جای پیچ ها روی فریم تعبیه میشود .

جلوگیری از ورود هوای سرد از دریچه کولر

می توان آن را باتوجه به خواست مشتری با استفاده از رنگ هایی از جنس کوره ای یا پودری الکترواستاتیک رنگ زده و ایجاد تنوع کرد. این مدل از دریچه ها دارای دمپر است که به بهتر شدن فعالیت آن در زمینه تنظیم کردن فشارهوا و انسداد ورود هوا کمک می کند. دریچه کولری دارای فریم (قابی) از جنس پروفیل آلومینیوم و پره هایی از جنس ورقه آلومینیوم هستند. وزن ورقه های آلومینیوم استفاده شده در پره های آنها بسیار سبک بوده و به حرکت و فعالیت آزادانه این پره ها کمک می کند. می توان دریچه های هوای کولری را براساس خواست و نیاز مشتری با رنگ کاور کرد. دریچه کولر آلومینیومی پرکاربردترین و معروف ترین نوع محسوب می شوند که در شرایط مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.

  نشست وزرای اقتصاد گروه ۲۰ تحت الشعاع جنگ اوکراین

طول عمر کدام دریچه کولر بیشتر است؟

این دریچه ها در ابعاد و انواع بسیار متنوعی ساخته و تولید می شوند تا بر اساس نیاز محیطی بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. تاریخچه پیدایش دریچهکولرهای آبی به کشور آمریکا بر می گردد که توسط چندین شرکت به طور همزمان صورت گرفته است. در اصل با همه گیر شدن استفاده از جریانات الکتریسیته این فرایند شدت گرفت تا تغییراتی در سیستم های سرمایشی به وجود آید. این روند ادامه پیدا کرد تا جایی که امروزه با انواع دریچه کولرهای هوشمند روبرو هستیم. هدف کلی این تغییر و تحولات ایجاد شرایطی برای تنظیم هوای مطبوع، جلوگیری از اتلاف انرژی در فصول مختلف، رفع سر و صداهای اضافی و قابلیت ها و کارایی های بالا است. دریچه‌های کولر چهار طرفه مواقعی مورداستفاده قرار می گیرند که نیاز به پرتاب هوا به هر چهار سمت محیط داخلی ساختمان می‌باشد.

دریچه کولر آهنی به لحاظ ساختار دقیقا شبیه به مدل آلومینیومی می باشد، با این تفاوت که جنس ساخت آنها از ورق روغنی می باشد. یعنی تمام بخشهای آن شامل فریم، تیغه های هوا و پره های دمپر از ورق روغنی ساخته می شود. هرچه ضخامت ورق استفاده شده برای ساخت آن بیشتر باشد امکان لرزش و صدای پره های آن به حداقل می رسد. چند مدل دریچه کولر در بازار وجود دارد؟ بیش از 20 مدل از این نوع محصول تولید و عرضه می گردد. دریچه کولر دیواری دمپردار،خطی 30 و 90 درجه، مشبک،سقفی 3 و 4 طرفه، چوبی درپوش دار و مشبک از جمله مدل های محبوب و پر کاربرد می باشند. این محصول در جنس های گوناگونی همچون،چوبی،آلومینیومی،آهنی و پلاستیکی تولید می شود.

  کاهش دلار برای ین مهلت ایجاد می کند

دریچه بازدید

این کار باعث میشود که امکان جانمایی دریچه در محل خود به راحتی و سهولت امکانپذیر باشد. دریچه های کولر آبی جدید به راحتی تنظیم می شوند، به طوری که مشتریان می توانند هوا را به جهت های راست و چپ و بالا و پایین محیط هدایت کنند. طول عمر کدام دریچه کولر بیشتر است؟ در پاسخ به این سوال می توان به صورت قطعی یک متریال را معرفی کرد. بهترین نوع دریچه کولر از نظر طول عمر بیشتر مدل آلومینیومی است. این متریال ضد آب بوده و در برابر آسیب ها بسیار مقاوم می باشد.

متقاضیان از طریق سفارش اینترنتی دریچه کولر می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در هر مکانی که تمایل دارند به طور مثال در منزل یا محل کارشان تحویل بگیرند. تمامی دریچه‌های کولر از جمله نوع چوبی، آلومینیومی و آهنی به مرور زمان در طراحی خود پیشرفت قابل توجهی را داشته‌اند. اگر دقت کرده باشید، مشکل اصلی کولرهای آبی، ایجاد رطوبت بالا و گرد و غبار است.

دریچه‌های طرح اسلوت معمولاً در سقف نصب می‌شوند و برای نصب روی دیوار کاربرد چندانی ندارند. این نوع دریچه‌ها قابلیت تولید به صورت دمپردار و بدون دمپر را دارند. تفاوت این دریچه با دریچه‌های کولر خطی صفر درجه، زاویه‌ای است که در شیارها ایجاد می‌شود که باعث انتقال زاویه‌دار هوا به داخل محیط می‌شود.