دلار نیوزلند عضلات را جلوتر از RBNZ خم می کند. اقدام قیمت NZD/USD، EUR/NZD، GBP/NZD

NZD/USD، EUR/NZD، GBP/NZD – چشم انداز:

  • نشانه های آزمایشی اما تایید نشده از ساخت پایگاه در NZD/USD.
  • شکست کاذب بالاتر، خطرات نزولی را افزایش می دهد EUR/NZD.
  • افزایش نشانه هایی که GBP/NZDممکن است رالی باید قبل از از سرگیری روند صعودی متوقف شود.

پیشنهاد مانیش جرادی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

دلار نیوزیلند در آستانه تصمیم بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه، نشانه هایی از ایجاد پایگاهی را در برابر برخی از همتایان خود نشان می دهد.

به طور گسترده انتظار می رود که RBNZ پس از اینکه در ماه مه اعلام کرد که نرخ بهره NZ در اوج خود است، نرخ نقدی رسمی خود را در بالاترین حد 14 سال گذشته نگه دارد. چشم انداز رشد NZ از سه ماهه دوم سال 2023 به طور قابل توجهی بدتر شده است زیرا 525 واحد پایه افزایش نرخ بهره به اقتصاد سرازیر شده است.

با این حال، با توجه به اینکه نرخ تورم بسیار بالاتر از محدوده هدف بانک مرکزی نیوزیلند است، اگر RBNZ از ستیزه‌جویی مجدد بانک‌های مرکزی جهانی در ماه‌های اخیر پیروی کند، سوگیری برای نرخ‌ها همچنان بالاست. این می تواند NZD با عملکرد ضعیف را تقویت کند، به خصوص با توجه به موقعیت یابی خنثی NZD.

تمرکز اصلی نیز بر روی داده های CPI ایالات متحده است که هفته آینده ارائه می شود. اگر فشارهای قیمتی بیش از حد انتظار تعدیل شود، دلار می‌تواند در سطح جهان عقب‌نشینی کند. با این حال، در حال حاضر، طبق ابزار CME FedWatch، بازار معاملات آتی نرخ 95 درصد از افزایش 25 واحدی توسط فدرال رزرو ایالات متحده در نشست خود در اواخر ماه جاری را نشان می دهد.

  آغاز رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا

نمودار روزانه NZD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

NZD/USD: ساختمان پایه؟

در نمودارهای فنی، در یک کانال روند نزولی گسترده‌تر از ابتدای سال، NZD/USD یک پایین‌تر بالاتر را ایجاد کرده است – یک نشانه آزمایشی مبنی بر اینکه فشار نزولی ممکن است در حال محو شدن باشد. هر شکستی بالاتر از سد همگرای فوری در لبه بالایی کانال، تقریباً در اواسط ژوئن یعنی 0.6250. هر شکستی در بالا تایید می کند که فشار نزولی کمرنگ شده است و راه را به سمت اوج ماه می 0.6385 باز می کند. همانطور که در به روز رسانی قبلی ذکر شد، حرکت به بالای 0.6385 برای معکوس شدن نزولی گسترده تر حیاتی است. نگاه کنید به “دلار نیوزیلند جلوتر از داده های PCE ایالات متحده. تنظیم قیمت NZD/USD، AUD/NZD، GBP/NZD، منتشر شده در 28 ژوئن.

نمودار روزانه EUR/NZD

image2.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

EUR/NZD: شکست کاذب بالاتر خطرات نزولی را افزایش می دهد

EUR/NZD تلاش کرد تا از سقف 1.7835 در پایان ماه مه عبور کند، اما موفق نشد و متعاقباً از انتهای کانال صعودی از ماه می عقب نشینی کرد. کراس تقریباً تمام دستاوردهای خود را در این فرآیند تسلیم کرده است و شانس سقوط به زیر لبه پایین کانال (اکنون در حدود 1.7500) را افزایش داده است. چنین افتی می تواند راه را به سوی میانگین متحرک 200 روزه (اکنون در حدود 1.7200) باز کند.

نمودار ماهانه GBP/NZD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

GBP/NZD: شکستن مقاومت سخت است

شکستن سقف فوری 2.0735 در اوایل ژوئن که مصادف با میانگین متحرک 200 ماهه است، ممکن است برای پوند/NZD دشوار باشد. به نظر می رسد شاخص قدرت نسبی 14 ماهه در حال تغییر است – مشابه دو نمونه قبلی در سال های 2020 و 2022 که با عقب نشینی در متقاطع همراه بود. در حالی که هیچ نشانه ای از معکوس شدن روند صعودی وجود ندارد، این احتمال وجود دارد که GBP/NZD قبل از اینکه در یک مرحله بالاتر حرکت کند، باید تثبیت شود.

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/new-zealand-dollar-flexes-muscles-ahead-of-rbnz-nzd-usd-eur-nzd-gbp-nzd-price-action-20230711.html