دلار نیوزیلند با افزایش 25 امتیازی RBNZ کاهش می‌یابد، اما اوج نرخ‌ها را می‌بیند

NZD/USD، دلار نیوزلند، دلار آمریکا – چشم انداز:

  • NZD پس از اینکه RBNZ طبق انتظار نرخ‌ها را افزایش داد، سقوط کرد.
  • RBNZ نشان داد که ممکن است با سفت کردن انجام شود.
  • به چه معناست NZD/USD?

پیشنهاد مانیش جرادی

فارکس برای مبتدیان

دلار نیوزیلند پس از اینکه بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) نرخ معیار خود را 25 واحد پایه افزایش داد، مطابق با انتظارات، سقوط کرد، اما نشان داد که ممکن است با انقباضات انجام شود.

به طور گسترده انتظار می رفت که بانک مرکزی نیوزلند نرخ نقدی را 25 واحد پایه افزایش دهد و به 5.5 درصد برساند، البته افزایشی کمتر از حرکت 50 واحدی در آوریل در اثر فشارهای مداوم قیمت ها. سرعت انقباض کاهش یافته است زیرا افزایش‌های قبلی به اقتصاد سرایت کرده است – داده‌های کلان در ماه‌های اخیر ضعیف شده است و انتظارات رشد اقتصادی NZ برای سال جاری از آوریل به شدت کاهش یافته است.

نمودار 5 دقیقه ای NZD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

برخی در بازار انتظار داشتند که نرخ‌ها در چرخه به اوج 5.75 درصد برسد، زیرا تورم از بالاترین سطح سه دهه 7.3 به 6.7 درصد تعدیل شده است، اما هنوز هم مانند بازار کار بسیار بالاتر از باند هدف RBNZ 1٪ -3٪ است. از جمله رشد دستمزد، همچنان قوی است. با این حال، اذعان RBNZ مبنی بر اینکه نرخ ها در اوج هستند، بر NZD تاثیر گذاشته است.

در همین حال، با توجه به پیشرفت محدود واشنگتن برای افزایش سقف بدهی دولت آمریکا و کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره در سال جاری پس از اظهارات تندروانه چندین مقام فدرال رزرو، احساس ریسک در جایگاه دوم قرار گرفت. بازارهای پول انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ماه ژوئن، نرخ بهره را متوقف کند، اما اولین کاهش نرخ بهره را تا پایان سال از اواسط سال 2023 به عقب انداخته است.

  هند: وضعیت مرزها با چین در بخش هیمالیا، شکننده و خطرناک است

نمودار روزانه NZD/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

NZD/USD حساس به ریسک در نتیجه در محدوده ثابت خود از ماه مارس عقب نشینی کرده است و چشم انداز صعودی برجسته شده در به روز رسانی قبلی را عقب می اندازد. نگاه کنید به «آیا دلار نیوزلند در حال چرخش است؟ تنظیم قیمت در NZD/USD، AUD/NZD، GBP/NZD، منتشر شده در 12 مه. هر گونه شکست به زیر سطح حمایت حیاتی در پایین ترین سطح مارس 0.6085، چشم انداز خوش بینانه را نفی می کند.

در نمودارهای فنی، NZD/USD از اوایل ماه مارس در محدوده 0.6085-0.6385 قرار گرفته است. هر شکستی از محدوده می تواند در را برای حرکت 300 پیپ باز کند – هدف قیمت بر اساس عرض الگو.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/new-zealand-dollar-slides-as-rbnz-hikes-by-25-basis-points-but-sees-peak-in-rates-20230524.html