رئیس جمهوری چین خواستار ارتقاء ارتش کشورش در سطح «کلاس جهانی» شد

پایگاه خبری «واشنگتن پست» نیز روز گذشته در گزارشی نوشت ارتش آمریکا در حال بررسی «حرکت ناوهای هواپیمابر یا ارسال هواپیماهای جنگنده برای پشتیبانی نزدیک هوایی» در جریان سفر احتمالی ماه اوت «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان است.

به گزارش تارنمای روزنامه گلوبال تایمز چین، این مقام نظامی چین تاکید کرد چنانچه آمریکا بر سفر نانسی پلوسی به تایوان پافشاری کند، ارتش چین بیکار نخواهد نشت و اقداماتی قوی برای خنثی کردن هر گونه مداخله گری خارجی و تلاش های جدایی طلبانه انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: پرورش کارکنان نظامی حرفه ای برای تبدیل شدن نیروهای مسلح چین به یک ارتش در سطح کلاس جهانی بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری چاینا دیلی، رئیس جمهوری چین و دبیرکل حزب کمونیست این کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط بی ثبات جهان، امنیت ملی چین به فراخور شرایط فعلی با بی ثباتی و عدم اطمینان بیشتری مواجه است.

شی  بر ضرورت تربیت نیروهای نظامی حرفه ای با استفاده از جدیدترین فن آوری‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: نیروی نظامی این کشور باید آموزشهای لازم بر اساس تغییرات ایجاد شده در شرایط جدید جهان را کسب کند.

چین هشدارهای تندی به دولت آمریکا درباره سفر احتمالی ماه اوت نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان ارسال کرده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84837934/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C

دبیر کل حزب کمونیست خاطرنشان کرد: ارتش باید از نزدیک روندهای در حال تحول در الگوهای جنگی مدرن را دنبال کند، زیرا تقویت توانایی نیروهای نظامی با هدف پیروزی در جنگ باید هدف اولیه پرورش استعدادهای نظامی باشد.

  آیت‌الله رئیسی:‌ تاسیس دفاتر تجاری ایران در کشورهای مختلف با جدیت دنبال شود

شی همچنین بر ضرورت افزایش دانش نظامی برپایه فن آوری های نوین در ارتش چین تاکید کرد.

رئیس جمهوری چین این اظهارات را در حالی بیان کرد که پیش تر، «تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه شنبه در واکنش به سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد که درصورت انجام شدن این سفر، ارتش چین بیکار نخواهد نشست.

پیش از این مقامات وزارت خارجه چین نیز درباره تبعات خطرناک سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هشدار داده بودند اما سخنان امروز یک مقام ارشد نظامی چین، پیامی متفاوت از پیام های روزهای اخیر مقامات سیاسی و دیپلماتیک بوده و ماهیت نظامی این پیام، نشانگر جدیت چین نسبت به واکنش های قوی درقبال هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی آمریکا است.

 این رسانه آمریکایی می‌نویسد اقدام اخیر ارتش آمریکا پس از آن صورت گرفت که چین هشدارهای تندی به دولت آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان ارسال کرد.

رئیس جمهوری چین افزود: ارتش چین موفق شده است با اعمال اصلاحات در بخش منابع انسانی خود به دستاوردهای تاریخی پس از هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در ۲۰۱۲ دست یابد.