راند با دلار ضعیفتر تقویت شد

نکات و تجزیه و تحلیل رند

  • MTBPS، PMI تولید و داده های فروش خودرو تصویر ضعیفی از اقتصاد محلی ارائه می دهد.
  • داده‌های مشاغل ایالات متحده امروز در کانون توجه قرار خواهند گرفت.
  • USD/ZAR مقاومت 18.50 و MA 200 روزه را می یابد.

پیشینه اساسی USD/ZAR

مبانی کلان اقتصادی تقریباً همه بازارهای اقتصاد جهانی را از طریق رشد، تورم و اشتغال – اکنون راهنمای رایگان را دریافت کنید!

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

راند آفریقای جنوبی دیروز و امروز صبح در برابر دلار آمریکا پس از تصمیم فدرال رزرو برای نگه داشتن نرخ های بهره (مورد انتظار) افزایش یافت. علیرغم اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از داده های اقتصادی قوی – تولید ناخالص داخلی، تورم بالا و بازار کار قوی – فرار می کرد، بازارها به این وقفه نگاه کردند.

قدرت ZAR در میان شاخص‌های ضعیف‌تر PMI تولیدی آفریقای جنوبی و چین که تأثیر اقتصاد ایالات متحده بر پول محلی را نشان می‌دهد، دنبال شد. علاوه بر این، کل فروش خودرو در آفریقای جنوبی به پایین‌ترین حد دو ماهه رسید.

دیروز، بیانیه سیاست بودجه میان مدت (MTBPS) برخی از بادهای معکوس کشور از جمله رشد اقتصادی ضعیف، افزایش سطح بدهی و خاموشی های مداوم (Loadshedding) را برجسته کرد. تأثیر روی رند بسیار کم بود، اما معامله‌گران را نسبت به پس‌زمینه اقتصادی آسیب‌پذیر در آفریقای جنوبی محتاط نگه می‌دارد.

تقویم اقتصادی امروز (به پایین مراجعه کنید) نسبتاً سبک است و بر روی داده های شغلی اضافی ایالات متحده متمرکز خواهد بود. نوسانات باید از انبوهی از داده‌های تأثیرگذار بر محور فردای ایالات متحده، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) و داده‌های خدمات ISM افزایش یابد – ایالات متحده عمدتاً مبتنی بر خدمات است.

  نخستین گام چین در حذف دلار از معاملات تجاری

تقویم اقتصادی USD/ZAR (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه USD/ZAR

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، TradingView

همانطور که در تحلیل قبلی من ذکر شد، شکستن زیر منطقه در سطح 18.7759 و اطراف آن، میانگین متحرک 200 روزه (آبی) را باز می کند و 18.5000 دسته روانی به ترتیب. با نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به قلمرو فروش بیش از حد، این حوزه کلیدی حمایتی می‌تواند باعث کاهش سرعت گاوهای ZAR شود.

سطوح مقاومت:

  • 19.0000
  • کارشناسی ارشد 50 روزه
  • 18.7759
  • 18.5000/200 روز کارشناسی ارشد

سطوح پشتیبانی:

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-zar-price-forecast-rand-bolstered-by-weaker-dollar-wv-20231102.html