رانندگان پشت رونق بازار، معکوس یا رکورد جدید در پیش است؟

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا در دفاع قبل از داده‌های کلیدی CPI ایالات متحده – تنظیم در EUR/USD و USD/JPY

طلا امسال افزایش یافته و رکوردها را یکی پس از دیگری ثبت کرده است، در حالی که بخش عمده ای از حرکت صعودی طی دو ماه گذشته رخ داده است. در طول این افزایش، رابطه منفی معمول بین XAU/USD و نرخ های واقعی ایالات متحده (با استفاده از TIPS 10 ساله ایالات متحده به عنوان یک نماینده) به طور چشمگیری شکسته شده است و سرمایه گذاران را عصبی کرده است.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، شمش حتی زمانی که بازده واقعی (در مقیاس معکوس برای تجسم بهتر نمایش داده می شود) به طور بی وقفه افزایش یافته است. این پویایی غیرمنتظره مغایر با هنجار است – بازده اوراق قرضه بالاتر معمولاً جذابیت دارایی های بدون بهره مانند فلز زرد را کاهش می دهد، زیرا سرمایه گذاران به دنبال بازده بهتر در فضای با درآمد ثابت هستند.

یک نمودار بر روی صفحه نمایش کامپیوتر شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

برای تجزیه و تحلیل گسترده از چشم انداز بنیادی و فنی طلا، پیش بینی سه ماهه دوم ما را هم اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

چه چیزی می تواند پویایی بازار فعلی را توضیح دهد؟

  1. دام پیروی از روند: افزایش شهاب سنگ طلا می‌تواند نشان‌دهنده بازاری باشد که بیش از عوامل بنیادی از شتاب حرکت می‌کند. در این زمینه، شور سوداگرانه ممکن است قیمت ها را افزایش دهد و چیزی شبیه به حباب ایجاد کند. اگر این درست ثابت شود، یک اصلاح شدید – بازگشت سریع به میانگین های تاریخی – می تواند قریب الوقوع باشد زیرا سرمایه گذاران ارزش بلندمدت فلز زرد را دوباره ارزیابی می کنند.
  2. آرماگدون مالی: افزایش شدید شمش ممکن است منعکس کننده ترس فزاینده از سناریوی “فرود سخت” توسط برخی از فعالان بازار باشد، جایی که چرخه انقباض تهاجمی 2022-2023 باعث رکود اقتصادی و آشفتگی بازار گسترده تر می شود. طلا، یک دارایی سنتی امن، محافظت در برابر هرج و مرج احتمالی و راهی برای محافظت از ثروت در صورت وقوع بحران ارائه می دهد.
  3. بازگشت تورم با کاهش نرخ بهره: اشکالات طلا ممکن است در درازمدت بازی کنند و حدس می‌زنند که فدرال رزرو نرخ‌ها را کاهش می‌دهد، صرف نظر از اینکه نوعی بیمه‌نامه برای اقتصاد باشد تا از اشتباه در یک سال انتخابات جلوگیری کند. تسهیل سیاست پولی در حالی که تورم بالاتر از هدف باقی می ماند، خطر ایجاد موج تورمی جدید را در پی دارد که در نهایت به نفع طلا خواهد بود.
  WTI and Brent Take a Pause Ahead of the Fed, Fireworks Ahead?

دید شخصی

من تمایل دارم به فرضیه اول اعتقاد داشته باشم. تاریخچه تاریخ مملو از مواردی است که دارایی‌های مردمی طعمه اشتهای سفته‌بازی شده‌اند و قیمت‌ها را به ارتفاعات ناپایدار و جدا از پایه‌های اقتصادی زیربنایی سوق داده‌اند. این حرکت ناپایدار محیطی مخدوش ایجاد می کند که ارزش گذاری ها ارتباط خود را با ارزش ذاتی از دست می دهند. در نهایت، احساسات تغییر می کند، و یک اصلاح شدید دنبال می شود، که تعادل واقعی تر بازار را بازیابی می کند. من فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند در میان مدت برای طلا بیفتد.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت تغییر دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 17% -1٪ 7%
هفتگی 10% 7% 8%



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-price-outlook-drivers-behind-market-boom-reversal-or-new-record-ahead-20240408.html