سورپرایز آلمان و رشد اتحادیه اروپا با تعدیل تورم، یورو را تقویت می کند

تجزیه و تحلیل یورو (EUR/USD، EUR/GBP).

  • تورم ثابت و رشد اتحادیه اروپا ممکن است به گوشه ای تبدیل شده باشد
  • EUR/USD پس از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا و داده های تورم بهبود می یابد
  • EUR/GBP تلاش می کند تا کاهش را متوقف کند
  • دستت را بگیر یورو چشم انداز سه ماهه دوم امروز برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

تورم ثابت و رشد اتحادیه اروپا ممکن است به گوشه و کنار رفته باشد

انتظار می‌رود تورم سالانه منطقه یورو در آوریل 2024 به 2.4 درصد برسد که در مقایسه با مارس، بر اساس برآورد فوری یورواستات، ثابت است. در حالی که انتظار می رود تورم خدمات در مقایسه با مارس اندکی کاهش یابد، قیمت انرژی نسبت به قبل کمتر کاهش یافته است – تا حدودی کاهش قیمت را که در جاهای دیگر دیده می شود جبران می کند.

با تفکیک اجزای اصلی تورم منطقه یورو، انتظار می‌رود خدمات بالاترین نرخ سالانه را در آوریل (3.7 درصد در مقایسه با 4.0 درصد در ماه مارس) و پس از آن مواد غذایی، الکل و تنباکو (2.8 درصد در مقایسه با 2.6 درصد در مارس) داشته باشند. ). پس از آن، کالاهای صنعتی غیر انرژی (0.9٪ در مقایسه با 1.1٪ در مارس) و انرژی (-0.6٪ در مقایسه با -1.8٪ در ماه مارس).

علاوه بر این، تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سه ماهه اول 0.3٪ افزایش یافت که امیدوار کننده است زیرا کل سال 2023 حدود 0.1٪ و -0.1٪ نوسان داشته است. رشد سال به سال نیز در مقایسه با انتظار رشد جزئی 0.2 درصدی، 0.4 درصد صعودی را شگفت زده کرد.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ تلاش‌های جدید نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط با عربستان

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

EUR/USD پس از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا و داده های تورم بهبود می یابد

EUR/USD در لحظاتی پس از اینکه اقتصاد آلمان از رکود فنی اجتناب کرد، کاهش یافت. سه ماهه اول پس از اینکه سه ماهه چهارم سال گذشته 0.3 درصد کاهش یافت، 0.2 درصد رشد کرد. با این حال، پس از رشد بیشتر اتحادیه اروپا و اعداد تورم نشان داد که کاهش جزئی در تورم خدمات و افزایش رشد نشان داد، ارز واحد بهبود یافت. احساسات و شاخص های اعتماد اتحادیه اروپا در پیش از اولین کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا که انتظار می رود در ماه ژوئن برسد، بهبود یافته است.

EUR/USD در یک کانال صعودی معامله می شود، که در خلال ریسک فعلی احساساتی که پس از پایان تنش ها بین اسرائیل و ایران به وجود آمده است، ایجاد شده است. درآمدهای مثبت ایالات متحده، در بیشتر موارد، به تقویت احساسات در ارزهای FX پرخطرتر کمک کرده است.

به نظر می‌رسد EUR/USD سطح روانی 1.0700 را در سطح درون روز آزمایش کرده است، با تمرکز مقاومت کانال برای گاوها در حدود 1.0765 و احتمالاً منطقه تلاقی بالای 1.0795 که در آن میانگین‌های متحرک ساده 50 و 200 روزه قرار دارند.

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

تلاش EUR/GBP برای توقف کاهش

EUR/GBP از زمان خروج از کانال افقی قبلی که اکثر اقدامات قیمتی را در سال 2024 در برگرفته بود، یک معکوس بزرگ ایجاد کرده است.

بانک مرکزی انگلستان انتظار دارد تورم تا اواسط سال به شدت کاهش یابد، اما پوند هنوز تفاوت نرخ بهره بالاتری نسبت به یورو دارد، به این معنی که حرکت صعودی EUR/GBP همیشه در معرض خطر عقب نشینی / معکوس بود.

پس از معامله زیر 0.8560، به نظر می رسد این جفت پس از کاهش داده های مثبت امروز صبح حمایت شده و به سمت 0.8560 برمی گردد.

نمودار روزانه EUR/GBP

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/surprise-german-eu-growth-buoys-the-euro-as-inflation-moderates-20240430.html