شروع نرم به محله جدید؛ تمرکز کلیدی بر تصمیم گیری نرخ RBA

همزمان با ورود به تعطیلات روز استقلال، شاخص‌های اصلی ایالات متحده با حجم کمتری افزایش یافتند تا شروعی مثبت برای سه ماهه جدید داشته باشند. یک شبه، داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی مؤسسه مدیریت تامین (ISM) ایالات متحده با عملکرد ضعیف جزئی (46 در مقابل 47 اجماع) مخلوط شده است. برخی از دلایل خوشحالی ممکن است پیشرفت قابل توجه در فشارهای قیمت گذاری برای تولیدکنندگان آمریکایی (41.8 در مقابل 44.0 اجماع) و برخی کاهش اشتغال (48.1 در مقابل 50.8 اجماع) باشد، اما سفارشات جدید برای 10 ماه متوالی در قلمرو انقباضی باقی ماندند که بازتابی از برخی موارد بود. خطرات نزولی برای رشد پیش رو

همراه با مخارج ساخت و ساز ایالات متحده بیش از حد انتظار، انتظارات ثابت ماند که فدرال رزرو آخرین افزایش ۲۵ واحد پایه (bp) خود را در اواخر این ماه انجام دهد تا چرخه پیاده روی خود را به پایان برساند. بازدهی خزانه داری ایالات متحده علیرغم افت اولیه، بالاتر بسته شد، در حالی که دلار آمریکا همچنان نشانه هایی از فرسودگی را با بسته شدن ضعیف نشان می دهد.

قیمت طلا تاکنون در یک الگوی گوه نزولی معامله می‌شود، با حرکت به زیر نقطه تلاقی حمایتی در اواسط ژوئن سال جاری در 1940 دلار آمریکا که نشان می‌دهد فروشندگان کنترل را در دست گرفته و روند کوتاه‌مدت را به سمت نزولی رها می‌کند. داده‌های CFTC نشان می‌دهد که موقعیت‌یابی خالص طولانی‌مدت از سوی مدیران پول در هفته گذشته کاهش یافته است. تا کنون، RSI در نمودار روزانه نیز برای بازپس گیری سطح 50 خود با مشکل مواجه شده است. حمایت فوری در سطح 1900 دلار آمریکا در آینده بسیار مهم خواهد بود، زیرا در هفته گذشته با تشکیل یک نوار پین صعودی، مقداری کاهش خرید مشاهده شد. عدم حفظ سطح 1900 دلار آمریکا به طور بالقوه می تواند راه را برای آزمایش مجدد سطح 1850 دلار آمریکا هموار کند.

  ضد چروک صورت مدل های روشن کننده، قوی، سفت کننده پوست

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی برای یک باز شدن مختلط، با Nikkei -1.06٪، ASX + 0.12٪ و KOSPI -0.11٪ در زمان نوشتن آماده هستند. غافلگیری صعودی در PMI تولیدی Caixin چین، راه را برای برخی افزایش ها در بازارهای چین هموار کرده است، به طوری که شاخص Nasdaq Golden Dragon China 2.1 درصد رشد کرد، پس از افزایش مشابه در شاخص Hang Seng در جلسه قبلی. اقدام اخیر چین برای محدود کردن صادرات فلزات تراشه‌ساز به ایالات متحده می‌تواند تمرکز بیشتری داشته باشد، که ممکن است بر تولید بلندمدت تأثیر بگذارد تا تأثیر کوتاه‌مدت. در حالی که چشم انداز تشدید تنش بین ایالات متحده و چین را افزایش می دهد، تنش ها ممکن است فعلاً اندازه گیری شده به نظر برسد، زیرا هر دو اقتصاد همچنان در تلاش هستند تا با مسائل اقتصادی مربوطه خود (تورم ایالات متحده، رشد چین) کنار بیایند.

روز پیش رو بر تصمیم بانک مرکزی استرالیا (RBA) درباره نرخ بهره تمرکز خواهد کرد. در حالی که پایین ترین نرخ 13 ماهه اخیر در داده های تورم ماه مه استرالیا دیدگاه ها را در مورد توقف احتمالی نرخ در نشست آتی تثبیت کرده است، بازارها همچنان برای هر توقف آتی قیمت گذاری می کنند تا در مقایسه با پایان انقباض، حرکتی موقت باشد. این امر باعث می‌شود تا راهنمایی‌های سیاست‌گذاران تحت نظارت دقیق قرار گیرند. هرگونه اذعان به غافلگیری نزولی اخیر در تورم می تواند امیدها را برای توقف طولانی مدت نرخ افزایش دهد، اما از سوی دیگر، حفظ موضع ثابت آن برای انقباض بیشتر در پیش رو می تواند به عنوان تضعیف کننده تلقی شود و موجب ارتقای دلار استرالیا شود.

  بازار داغ نخستین هواپیمای مسافری ساخت چین؛ هزار سفارش در سال ۲۰۲۲

AUD/USD در تلاش است تا از خط روند مقاومت تبدیل شده به حمایت قبلی جهش کند، اما چیزهای زیادی در انتظار خریداران است، با RSI همچنان زیر سطح 50 قرار دارد در حالی که MA 100 روزه آن به عنوان مقاومت فوری برای غلبه بر آن عمل می کند. عدم حفظ حمایت خط روند طی روزهای آینده در سطح 0.658 می تواند راه را برای آزمایش مجدد پایین ترین سطح سال تا به امروز آن در سطح 0.646 هموار کند. در روند صعودی، هر بازپس گیری MA 100 روزه آن، سطح کلیدی 0.680 را تحت نظارت باقی می گذارد.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در لیست پیگیری: NZD/USD معامله در الگوی کانال نزولی

از ابتدای سال، NZD/USD به طور محکم در یک الگوی کانال نزولی در نمودار هفتگی نگه داشته شده است، با RSI هفتگی برای عبور از سطح کلیدی 50 به عنوان بازتاب کنترل فروشندگان. مجموعه ای از اوج های پایین تر در سال گذشته، همراه با شکست در حرکت بالاتر از مقاومت ابر ایچیموکو (هفتگی) در سه تعامل گذشته، در حال حاضر روند نزولی را حفظ کرده است.

با سقوط اقتصاد نیوزلند در رکود فنی پیش از ایالات متحده، فشار برای کاهش نرخ ممکن است برای بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در مقابل فدرال رزرو ایالات متحده، جایی که جیب های انعطاف پذیری اقتصادی هنوز در ایالات متحده وجود دارد، افزایش یابد. شاخص غافلگیری اقتصادی آمریکا در حال حاضر به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است.

مقاومت فوری برای خریداران ممکن است در سطح 0.625 باشد، جایی که یک تلاقی مقاومت (ابر ایچیموکو، خط روند کانال بالایی، مقاومت خط روند نزولی) قرار دارد. هر بازیابی سطح 0.625 می تواند راه را برای آزمایش مجدد سطح 0.654 هموار کند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، بایاس رو به پایین فعلی باقی می‌ماند که می‌تواند پشتیبانی کانال پایین‌تر را در سطح 0.600 نگه دارد.

  حجم تجارت روسیه و چین بیش از ۲۹درصد افزایش یافت

image3.png

منبع: نمودارهای IG

دوشنبه: DJIA + 0.03%؛ S&P 500 + 0.12%; نزدک + 0.21٪، DAX -0.41٪، FTSE -0.06٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asia-day-ahead-soft-start-to-the-new-quarter-key-focus-on-rba-rate-decision-20230704.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار