فارکس در ایران ؛ آیا فارکس قانونی است یا نه

حوالی ساعت ۱۱ قیمت دلار به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و یک ساعت بعد به ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان، اما نبود مشتری برای رقمهای بالاتر، اسکناس آمریکایی را مجبور به عقبنشینی کرد. دیروز دلار با فشار فروش از محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان پایین رفت. برای معامله در بازار فارکس باید از یک پلتفرم معاملاتی استفاده کنید. اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟ قطعاً یک سری سؤال وجود دارد که جزو سوالات رایج در بازار فارکس هستند و برای همه افراد پیش میآیند. با وجود این در دو هفته اخیر، افزایشی ها چندان قدرت خاصی برای تاثیرگذاری در بازار نداشته اند. شروع مذاکرات هسته ای در هفته جاری و آرام شدن مواضع ایران و آمریکا از جمله عواملی است که کاهشی های بازار را در موقعیت قدرت مندی قرار داده است. معاملهگران پیشبینی میکنند بازار ارز یک پولبک داشته باشد، پولبک به معنی این است که به سطح مقاومت قبلی خودش سر بزند و مجددا ریزشی شود. قیمت دلار برای خرید ۲۵۴۲۸ تومان و قیمت دلار برای فروش ۲۸۷۸۶ تومان است.همچنین قیمت یورو برای خرید ۲۵۸۵۰ تومان و قیمت یورو برای فروش ۲۹۲۲۰ تومان است.

تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال نیز مانند بورس، دو شیوه تحلیل قابل استفاده در سایت persianforexacademy بازار فارکس هستند. اگر سرعت دانلود معامله گران بازار جهانی فارکس به اندازه کافی بالا نباشد، افراد قادر نخواهند بود تا در مورد زمان و محل خرید و فروش، تصمیمات آگاهانه بگیرند. همچنین یک مینی لات (Mini Lot) به اندازه 10،000 واحد، یک میکرو لات (Micro Lot) 1000 واحد و یک نانو لات (Nano Lot) به اندازه 100 واحد از ارز پایه می باشد. واحد اندازه گیری برای نشان دادن تغییر ارزش بین دو ارز پیپ می باشد. او اضافه کرد: با توجه به آنکه دولت از کاهش نرخ ارز، بیش از آنچه در بودجه پیشبینی شده متضرر خواهد شد، بنابراین اجازه افت بیش از اندازه دلار را نخواهد داد و اگر هم در مقطعی دلار افت کند، تقاضا در بازار ارز آنقدر افزایش خواهد یافت که دوباره قیمتها به سطوح بالاتر بازمیگردد. برای کاهشی های بازار دو نقطه ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان اهمیت دارند. افزایشی های بازار در بیشتر مواقع در دو محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان و ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان با مقاومت بازارساز و افزایش عرضه ارز مواجه شده اند. در این مقاله میخواهیم به آموزش یک استراتژی عالی در بازار فارکس بپردازیم.

قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب ۲۸۲۸۴ و ۲۸۶۱۲ تومان است.قیمت دلار برای خرید ۲۵۱۴۸ تومان و قیمت دلار برای فروش ۲۵۴۰۱ تومان است.همچنین قیمت یورو برای خرید ۲۸۵۵۹ تومان و قیمت یورو برای فروش۲۸۸۴۶ تومان است. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب ۲۸۲۰۶ و ۲۸۵۸۲ تومان است. یورو اما در تابلوی این صرافی با اندکی کاهش قیمت نمایان شد و ۲۸هزار و ۹۸۷تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۷۰۰تومان برای خرید قیمت خورد. شاخص کل هم وزن نیز سبزپوش شد و با رشد ۲۵۰۰ واحدی ۳۲۷ هزار و ۵ واحد را ثبت کرد.شاخص فرابورس هم ۴۰ واحد رشد کرد و به ۱۷ هزار و ۵۱۴ واحد رسید. شاخص کل بورس در این لحظه با رشد ۶ هزار و ۹۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت.

  بولز نزدک مسیر صعودی را پیش از داده های ایالات متحده حفظ می کند، سخنرانان فدرال رزرو

اساس کار استراتژی موقعیتی این است که شما موقعیتهای مناسب را بشناسید و آنها را باز کنید (بخرید). گفتنی است یکی دیگر از شرکتهای او به نام بورینگ کمپانی (Boring Company) نیز در ماه ژوییه (تیر) دوج کوین را بهعنوان یک روش پرداخت پذیرفت. Foreign Exchange به فرآیند تغییر یک ارز به ارز دیگر به دلایل مختلف گفته میشود که از جمله آنها میتوان تجارت، ترید (معامله) یا گردشگری را نام برد. نیمه دوم روز ورق در بازار ارز برگشت و دلار تمام سنگرهای فتح شده در نیمه اول را رها کرد. به نظر می رسد که بازار هیچ جهتی ندارد. بنابراین، ابتدا مدیرانی را که عملکرد خوبی داشته اند، جدا می کنیم و سایر مدیران زیان ده را از لیست گزینه های خود حذف می کنیم. از بین سوالات متداول فارکس، شیوه کار و تعیین نرخ ارزهای این بازار، بسیار حائز اهمیت است و همانطور که گفتیم این نرخ براساس مقایسه قیمت بانکها، بروکرها و البته تریدرها (معاملهگران) مشخص میشود.

نکته دوم این بود که حباب سکه به ۴۰ هزار تومان رسید که عدد کوچک و معناداری است. قیمت خرید یورو امروز ۲۷،۸۴۵( بیست و و هفت هزار وهشتصد و چهل و پنج تومان) و نرخ فروش یورو ۲۸،۱۲۵(بیست و هشت هزار و صد و بیت و پنج تومان) است. همچنین قیمت یورو برای خرید 28679 تومان و قیمت یورو برای فروش28965 تومان است. همچنین فرض کنید در جریان این سرمایهگذاری 100 پیپ سود عاید هر دو شده است. مقاومت کلیدی نزدیک به سطح ۰.۰۹۰ دلار است که در صورت عبور از این مقاومت قیمت بهسمت ۰.۰۹۵ دلار میل خواهد کرد. یکی از ویژگیهایی که لازم است به لحاظ روانشناسی معاملاتی داشته باشیم، ابتکار عمل است. قیمت دلار برای خرید ۲۴۸۸۲ تومان و قیمت دلار برای فروش ۲۵۱۳۲ تومان است. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب ۲۸۶۶۶ و ۲۹۱۱۲ تومان است. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب ۲۸۲۲۵ و ۲۸۵۷۵ تومان است.قیمت دلار برای خرید ۲۴۹۴۸ تومان و قیمت دلار برای فروش ۲۵۱۹۹ تومان است.

بازار طلا در پی آخرین حرکت بانک مرکزی و پیشبینیهای بهروز شده، به رشد اندکی ادامه میدهد. آنطور که از نمای ۴ ساعته بازار کوانت پیداست، فروشندگان در سطح ۹۰ دلار مانع از ادامه روند صعودی کوانت شدهاند؛ اما شیب صعودی میانگینهای متحرک و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت نشان میدهد که همچنان خریداران کنترل بازار را در دست دارند. تحلیلهای فنی معاملهگران نیز نشان میدهد کف بعدی قیمت دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و بعد از آن نیز کف ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که از دید بسیاری کف مقاومی است. اما نحوه خرید و فروش جفت ارز ها به چه صورت است؟ مبادلات ارزی اغلب به منظور اهداف عملی صورت می گیرد، اما مبادلات ارز در فارکس، با هدف کسب سود انجام می شود.

یورو نیز در صرافیها، تقریبا ثابت ماند و در قیمت ۲۸هزار و ۷۰۰تومان برای خرید و ۲۹هزارتومان برای فروش معامله میشود.صرافی ملی نیز قیمت دلار را حدود ۲۵۰تومان افزایش داد و ۲۵هزار و ۷۵۵تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۰۰تومان برای خرید اعلام کرد. قیمت دلار در صرافی ملی روز یکشنبه ۲۶ دی ۱۰۰ تومان ارزان شد. قیمت جدید دلار و یورو در صرافی ملی را در این گزارش مشاهده کنید. بیشتر از 180 ارز خارجی وجود دارد که در این بازار مورد معامله قرار میگیرند. با این حال، چنین خبری در بازار فردوسی چندان جدی گرفته نشد. دوم اینکه دولت در بودجه سال آینده، دلار را ۲۳ هزار تومان قرار داده و کاهش قیمت دلار به زیر این سطح به منزله کسری بودجه جدید برای دولت است.

  توقف دلار آمریکا پس از رالی ناشی از CPI، تنظیم بر روی EUR/USD، USD/CAD

در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات با 26 هزار و 627 تومان به فروش رسید. بازار خصوصا از ابتدای بهمن ماه بیشتر تحت تاثیر نفوذ کاهشی ها بوده است. از نگاه این دسته احتمال زیادی وجود دارد که مذاکرات وین به سمت احیای برجام حرکت کند، ولی هم چنان ممکن است که مذاکرات به نتیجه نرسد. بحران کرونا در چین هنوز هم ادامه دارد. روند آرام و نزولی نرخ دلار ادامه داشت و ساعت هشت شب که معمولا آخرین معاملات بازار آزاد صورت میگیرد، اسکناس آمریکایی ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومان بهفروش رسید. با این حال در این ساعت از معاملات، کاهش قیمت دلار متوقف شده است و به نظر میرسد اخباری که مبنی بر توافق به گوش رسید، نتوانسته تاثیر زیادی روی دلار آزاد بگذارد و این اسکناس از افزایش قیمت بیشتر منصرف شده است. قیمت دلار روز گذشته بر مدار کاهش قرار گرفت اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟ در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا به روند نزولی روز گذشته خود ادامه دادند.

در نهایت بانک مرکزی ایالت متحده در سال ۱۹۱۳ رایحه ای تصویب کرد و این لایحه برای بهبود بحران های مالی و عدم ثبات سیستم ارزی به وجود آمد. در نگاه اول، سیستم به نظر پیچیده می آید. تعداد زیادی از تریدرهای موفق در بازار فارکس، رمز موفقیت خود را مدیریت کردن سرمایه خود می دانند. لیر ترکیه همچنان بر مدار نزول است و نرخ برابری آن نسبت به دلار ضعیفتر شد و به همین دلیل نرخ لیر در بازار به زیر دو هزار تومان رفت و عرضه آن زیاد بود. از این رو آموزش جامع فارکس که بر اساس متدها و استراتژی های صحیح معاملاتی صورت گیرید تنها راه صحیح موجود جهت ورود به بازار است. رقمی که تا پایان ساعت کاری صرافیها بدون تغییر باقی ماند، اما این کاهش قیمت تاثیری در روند بازار آزاد ارز نداشت.

در ماه های اخیر، دلار در دو محدوده یاد شده .چند بار با هجوم خریداران مواجه شده است. در شرایطی که دلار بالای محدوده یاد شده قرار بگیرد، صعودی ها به مرور بازار را در دست خواهند گرفت. سایه توافق هسته ای بر بازار ارز موجب نشده است که اسکناس آمریکایی زیر مرز ۲۶ هزار تومانی تثبیت شود. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی۲۷ هزار و ۳۹۰ تومان قرار داشت. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان قراد داشت. به نظر می رسد بازیگران ارزی در کوتاه مدت، معاملات خود را بر اساس محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی تنظیم کنند. در صورتی که امروز اسکناس آمریکایی زیر محدوده یاد شده معاملات خود را آغاز کند، احتمال آزمون دوباره محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی وجود خواهد داشت. در صورتی که دلار زیر محدوده یاد شده تثبیت شود، فروشندگان در بازار ارز بیشتر خواهند شد.

  رأی پارلمان مالزی به لغو مجازات اعدام و حبس ابد

اولین نکته بازار معاملاتی چهارمین روز هفته به لیر ترکیه و دیگری به کم شدن حباب سکه برمیگشت. پدیدهای که اولین روز هفته بازار وجود داشت، ورود دلارهای خانگی بود. اسکناس آمریکایی ساعت ۱۰ و نیم دیروز در صرافیهای منتخب به قیمت ۲۶ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت داشت که این عدد نسبت به اولین روز هفته افت ۱۰۰ تومانی نرخ این اسکناس را در صرافیهای زیرنظر بانک مرکزی نشان میداد. بازار فارکس در ایران، حدود ساعت 1:30 بامداد روز دوشنبه کار خود را آغاز میکند. کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز با توجه به انتظارات کاهشی تورم و همچنین افزایش عرضه در بازار ارز ایران معتقدند چشمانداز نرخ ارز در ایران کاهشی است. این در حالی است که بزرگترین بازار بورس جهان «بورس نیویورک» روزانه تنها حدود ۲۵ میلیارد دلار گردش مالی دارد. در بازار فارکس هم به همین موضوع صادق است و همه معاملات با کمک واسطه ای به نام کارگزار یا همان بروکر فارکس صورت می پذیرد. به طوری که در پایان معاملات بازار آزاد، نرخ دلار نسبت به روز شنبه ۲۰ تومان افزایش پیدا کرده بود. قیمت دلار در بازار آزاد یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ دو روند متفاوت را تجربه کرد. از این رو تصور میکنند با وجود تمام اخبار مثبتی که میآید سطح ۲۶ هزار تومان، محدوده ماندگاری برای دلار است.

در طی معاملات امروز، 27,395 تومان بیشترین قیمت و 27,379 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کرده است. ارزها به صورت لات معامله می شوند- دسته های ارزی مورد استفاده برای استانداردسازی معاملات فارکس. اطلاع از قیمت لحظه ای دلار در بازار آزاد به یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از فعالین اقتصادی در ایران تبدیل شده، به همین منظور سایت کلیک با استفاده از یک مرجع معتبر، اقدام به اعلام رسمی قیمت دلار به طور لحظه ای می کند. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب ۲۸۳۶۵ و ۲۸۷۶۰ تومان است.در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید ۲۴۹۹۹ تومان و قیمت دلار برای فروش ۲۵۲۵۰ تومان است.همچنین قیمت یورو برای خرید ۲۸۳۳۹ تومان و قیمت یورو برای فروش ۲۸۶۲۴ تومان است. واژه فارکس، فقط نام بازار تبادل ارزها هست و اسم شرکت یا سایت خاصی نیست. یادگیری ارز دیجیتال برای همۀ افراد ضروری نیست. معمولاً افراد تمام درآمدهای خود را صرف هزینههای ضروری و عمومی زندگیشان میکنند؛ حال آنکه لازم است هر فرد درصدی از درآمد خود را برای سرمایهگذاری کنار بگذارد. همچنین قیمت یورو برای خرید ۲۸۲۵۱ تومان و قیمت یورو برای فروش ۲۸۵۳۵ تومان است.