قطعنامه سقف بدهی ایالات متحده تمرکز را به چشم انداز نرخ فدرال رزرو بازمی گرداند

توصیه شده توسط IG

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

با جلوگیری از بحران نکول بدهی ایالات متحده که قبلاً عمدتاً توسط بازارها قیمت گذاری شده بود، تمرکز این هفته می تواند به چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده تغییر یابد. پس از یک مطالعه قوی تر از حد انتظار در فهرست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه مه، انتظارات نرخ بهره در مورد نیاز به حرکت 25 واحدی دیگر از سوی فدرال رزرو در ماه جولای اطمینان پیدا می کند، در حالی که دیدگاه ها نیز به سمت یک دوره طولانی تر تعدیل شده اند. توقف در نرخ ها در سال جاری حداقل در حال حاضر، افزایش امیدوارکننده در نرخ بیکاری و رشد کمتر از حد انتظار دستمزد همچنان نشان می‌دهد که انقباض بیشتر می‌تواند به‌عنوان حرکت‌های یک‌باره و در مقابل یک فرآیند طولانی‌تر باشد.

دلار آمریکا روند صعودی خود را از سر گرفته است (+0.6%)، همراه با افزایش گسترده بازدهی خزانه داری، که فشار بر قیمت طلا و نقره را حفظ کرد. عناوین کاهش احتمالی تولید نفت توسط عربستان سعودی در ماه ژوئیه، تقویت اولیه قیمت نفت را فراهم کرده است، اما خوش بینی ها در جلسه امروز به سرعت از بین رفت. فعالان بازار را می توان به یاد افزایش کوتاه مدت در آوریل امسال انداخت، جایی که شگفتی های نزولی در داده های اقتصاد جهانی در نهایت سرفصل های قبلی کاهش تولید را تحت الشعاع قرار داد.

برای مشاهده صعودی پایدارتر در قیمت نفت برنت، یک سری مقاومت در پیش است که باید بر آن غلبه کرد. قیمت ها برای آزمایش مجدد سطح 78.60 دلار آمریکا بازگشته اند، جایی که یک خط روند صعودی کوتاه مدت در کنار مقاومت ابری ایچیموکو قرار دارد. اعتقاد بیشتر باید از بازگشت به بالای سطح 80.00 دلار آمریکا حاصل شود تا زمینه را برای آزمایش مجدد بالاترین قیمت آن در آوریل 2023 فراهم کند.

  نجات معجزه آسای دو معدنچی گرفتار در معدنی در کره جنوبی پس از ۹ روز

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می رسد سهام آسیایی برای باز شدن مثبت، نیکی + 1.30، ASX + 1.21 درصد و KOSPI + 0.60 درصد در زمان نگارش این مقاله، تا حد زیادی دنباله رو از رالی وال استریت تا پایان هفته گذشته را نشان دهند. عملکرد چشمگیر می تواند افزایش 4 درصدی شاخص هانگ سنگ در جمعه گذشته باشد که به طور بالقوه منعکس کننده برخی انتظارات برای حمایت از سیاست های آتی پس از شگفتی های نزولی در داده های اقتصادی تاکنون است. ممکن است لازم باشد اعتبار بیشتری در این زمینه جستجو شود، در حالی که تقویم اقتصادی امروز اطلاعات PMI خدمات Caixin را منتشر خواهد کرد. تاب‌آوری اقتصادی ممکن است کلیدی باشد برای هر گونه پیامدهای بعدی.

برای شاخص Hang Seng، یک متقاطع صعودی بر روی میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD) ممکن است در کوتاه مدت برای گاوها تسکین دهد، اما یک سری مقاومت همچنان در راه است. این شامل مقاومت خط روند نزولی از ژانویه امسال و سطح روانی کلیدی 20000 است که با لبه بالایی ابر ایچیموکو در نمودار هفتگی منطبق است. ممکن است لازم باشد بر این سطوح غلبه شود تا اطمینان بیشتری نسبت به روند صعودی پایدارتر فراهم شود.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در فهرست پیگیری: قیمت طلا دوباره برای آزمایش مجدد حمایت خط روند بازگشت

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز جمعه گذشته به دنبال افزایش بیش از حد انتظار رقم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که نشان می دهد نرخ های بهره ایالات متحده احتمالا برای مدت طولانی تری در بقیه سال بالا باقی می ماند، افزایش یافته است. بازدهی دو ساله حدود 16 واحد پایه افزایش یافت و بازدهی بالاتر خزانه داری باعث شد که قیمت طلا تقریباً از رشد هفته گذشته خود بازگرداند. آخرین داده‌های CFTC نشان می‌دهد که برای سومین هفته متوالی، موقعیت‌یابی خالص در میان مدیران پول کاهش می‌یابد، و در صورت حمایت بازدهی خزانه‌داری، فضای بالقوه بیشتری برای تعدیل نسبت به رشد صعودی قبلی وجود دارد.

  شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس | persianforexacademy

از نظر فنی، حرکت هفته گذشته قیمت طلا را برای آزمایش مجدد خط روند اصلی حمایت در سطح 1950 دلار بازگرداند. هر حرکت بیشتر به پایین‌تر از پایین‌ترین حد خود در ماه می 2023 می‌تواند نشان‌دهنده شکست نزولی منطقه تلاقی پشتیبانی کلیدی باشد، جایی که میانگین متحرک 100 روزه (MA) و ابر ایچیموکو در آن قرار دارند. این می تواند راه را برای آزمایش مجدد سطح 1875 دلار آمریکا هموار کند.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

جمعه: DJIA + 2.12%؛ S&P 500 +1.45%؛ نزدک + 1.07٪، DAX + 1.25٪، FTSE + 1.56٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-debt-ceiling-resolution-brings-focus-back-to-fed-s-rate-outlook-oil-hang-seng-index-gold-20230605.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار