قیمت طلا، نزدک 100 و دلار آمریکا چگونه واکنش نشان خواهند داد؟

قیمت طلا، نزدک 100، پیش بینی دلار آمریکا:

  • دسامبر ایالات متحده تورم گزارش روز پنجشنبه توجهات را به خود جلب خواهد کرد
  • در حالی که به نظر می رسد CPI اصلی بر اساس سال به سال تعدیل می شود، انتظار می رود که شاخص سرفصل دوباره شتاب بگیرد و باعث ایجاد دردسر برای فدرال رزرو شود.
  • قیمت طلا، بازده، دلار آمریکا و نزدک 100 نسبت به داده های شاخص قیمت مصرف کننده کاملا حساس خواهد بود

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا، بازدهی مخلوط قبل از CPI ایالات متحده، تنظیم بر روی EUR/USD، GBP/USD، Nasdaq 100

وال استریت در روز پنجشنبه هنگامی که اداره آمار کار ایالات متحده آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده خود را منتشر می کند، در حالت آماده باش قرار خواهد گرفت، زیرا این داده ها می تواند حرکت های بعدی فدرال رزرو را از نظر سیاست های پولی و بنابراین، زمان بندی اولین نرخ بهره را راهنمایی کند. برش.

CPI سرفصل دسامبر 0.2% افزایش یافته است، و نرخ سالانه را از 3.1% به 3.2% می رساند – یک عقبگرد برای فدرال رزرو، که هدف آن بازگرداندن تورم به 2.0% در بلندمدت است. پیش‌بینی می‌شود که گیج اصلی به نوبه خود 0.3 درصد افزایش داشته باشد و قرائت مربوط به 12 ماه از 4.0 درصد قبلی به 3.8 درصد کاهش یابد.

روند تورم آمریکا

image1.png

منبع: BLS

برای سنجش واکنش بالقوه بازار، بسیار مهم است که ببینیم چگونه ارقام تورم با برآوردهای اجماع مطابقت دارند، با در نظر گرفتن دو سناریو ممکن: یک شگفتی بالا در داده ها یا اعداد کمتر از پیش بینی شده.

  ادعای ناتو: نشانه‌هایی از آمادگی چین برای ارسال سلاح به روسیه وجود دارد

برای یک مرور کلی از چشم‌انداز میان‌مدت طلا، که شامل بینش‌هایی از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی است، پیش‌بینی معاملات سه‌ماهه اول ما را هم‌اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

انتظارات برای داده های تورم دسامبر

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

یک گزارش داغ CPI که از پیش‌بینی‌ها فراتر می‌رود، احتمالاً معامله‌گران را وادار می‌کند که شرط‌بندی‌های خود را در مسیر فدرال رزرو کاهش دهند و بازدهی خزانه‌داری و دلار آمریکا را به شدت بالاتر خواهد برد. این نتیجه برای طلا و همچنین سهام نزولی خواهد بود و به طور بالقوه ضربه ای غیرمنتظره به S&P 500 و Nasdaq 100 وارد می کند.

در مقابل، یک گزارش خوش‌خیم در مورد قیمت‌های مصرف‌کننده با ارقام خفیف‌تر از حد انتظار، به‌ویژه در معیارهای اصلی، ممکن است شرط‌بندی‌های تهاجمی را برای کاهش نرخ در سال 2024 تأیید کند و زمینه را برای از سرگیری رکود بازدهی و دلار فراهم کند. این سناریو برای طلا و دارایی های ریسک صعودی خواهد بود.

بازارها در حال حاضر در حدود 130 نقطه پایه کاهش قیمت برای سال جدید هستند، اما با توجه به اینکه اقتصاد ایالات متحده به طور قابل توجهی خوب است و نشانه هایی از ثبات را نشان می دهد، FOMC تمایلی به کاهش معنی دار هزینه های استقراض نخواهد داشت، به خصوص اگر ثبات قیمت همچنان گریزان باشد. به همین دلیل است که گزارش CPI دسامبر این بار اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

آیا می خواهید بدانید که آیا دلار آمریکا در ماه های آینده افزایش می یابد یا از دست می دهد؟ همه پاسخ ها را در پیش بینی معاملات Q1 ما بیابید. اکنون کپی خود را بگیرید!

نرخ های ضمنی آتی صندوق های فدرال رزرو در سال 2024

نموداری از خطوط رنگی مختلف توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-inflation-preview-how-will-gold-prices-nasdaq-100-and-the-us-dollar-react-20240111.html