قیمت طلا در معرض خطر سقوط آزاد زیر قیمت 100 روزه

پیش بینی قیمت طلا (XAU/USD):

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

بیشتر بخوانید: بانک مرکزی کانادا با افزایش سرعت 25 بیت در ثانیه، اسلایدهای USD/CAD در حال حرکت است

قیمت طلا از بالاترین سطح خود در جلسه دیروز آمریکا حدود 30 دلار سقوط کرد زیرا افزایش غیرمنتظره بانک مرکزی کانادا (BoC) اثر موجی در بازارها داشت. بانک کانادا با افزایش غیرمنتظره 25 واحدی در ثانیه با نرخ سوآپ که اکنون به طور کامل به احتمال زیاد 25 واحد در ثانیه نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) در جولای افزایش می دهد قیمت گذاری شده است. با این حال، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست هفته های آینده فدرال رزرو نیز افزایش یافت، اما همچنان زیر مرز 40 درصد باقی می ماند.

image1.png

منبع: CME FedWatch Tool

تأثیر تصمیم دیروز بر بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده نیز تأثیر گذاشت که با افزایش احتمال افزایش نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر، شاهد حرکت صعودی شدیدی بود. هرچه احتمال افزایش بیشتر از سوی فدرال رزرو بیشتر باشد، احتمالاً شاهد حمایت بیشتر از بازدهی ایالات متحده خواهیم بود که به نوبه خود می تواند هر گونه تلاش قیمت طلا برای افزایش قیمت را محدود کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

داده های احساسات مشتری و روز آینده

با نگاهی به داده های احساسات مشتری IG می بینیم که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند بلند در GOLD با 73% معامله گرانی که موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). با توجه به اینکه طلا نتوانسته است حرکات اخیر را دنبال کند و شرکت‌کنندگان در بازار احتمالاً انتظار حمایت 1940 دلاری را دارند، اصلاً تعجب‌آور نیست. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم به این معنی که می‌توانیم شاهد ادامه کاهش قیمت طلا باشیم.

  کاهش بی سابقه ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا

با نگاهی به آینده به بقیه روز و تقویم نسبتاً ساکت باقی می ماند و داده های ادعاهای بیکاری در خارج از ایالات متحده تنها برجسته است. در حال حاضر، به نظر می رسد قیمت طلا ممکن است به دنبال راهنمایی از بازدهی خزانه داری ایالات متحده و DXY قبل از انتشار CPI هفته های آینده و نشست فدرال رزرو باشد.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی طلا و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، اقدام قیمت طلا اخیراً نامرتب بوده است. قبل از افت دیروز، عملکرد قیمت حکایت از افزایش جدید به سمت دسته 1990 دلاری و MA 50 روزه داشت. این جفت یک شبه یک بار دیگر در MA 100 روزه حمایت پیدا کرد و همچنان به صعود خود به بازار اروپا ادامه می دهد، و فقط کمتر از دسته 1950 دلار معامله می شود.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 8 ژوئن 2023

image3.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

با کاهش به یک بازه زمانی کوچک‌تر و نگاهی به نمودار H1، از زمانی که حدود 1940 دلار به پایین رسیده‌ایم، اوج‌ها و پایین‌های بالاتر را چاپ می‌کنیم. در صورتی که قیمت پایین‌تر H1 اخیر در حدود 1944.73 دلار ثابت بماند، یک حرکت اصلاحی بیشتر و عمیق‌تر ممکن است در انتظار شما باشد. بسته شدن یک شمع یک ساعته در زیر، آشکارا ساختار صعودی را باطل می کند و می تواند شاهد یک آزمایش مجدد از پایین ترین سطح دیروز و یک فشار بالقوه به سمت دستگیره حمایتی 1925 دلار باشد.

  طلا با نزدیک شدن به NFP های ایالات متحده، بالاترین قیمت خود را به بالاتر از 2300 دلار رساند.

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 8 ژوئن 2023

image4.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

MA 100 روزه در بازه زمانی روزانه که حدود 1940 دلار است، از منظر تصویر بزرگتر خواهد بود، با بسته شدن شمع روزانه زیر، احتمال سقوط آزاد قیمت طلا را باز می کند. ما بین سطح روانشناختی 100 روزه و 1900 دلار حمایت زیادی نداریم. توجه به این نکته مهم است که با توجه به انتشار CPI در هفته آینده ایالات متحده و نشست فدرال رزرو، این شانس واقعی وجود دارد که بتوانیم شاهد عملکرد قیمت محدود بین MA 100 روزه (1940 دلار) و MA 50 روزه (1990 دلار) باشیم.

سطوح کلیدی درون روز برای نگه داشتن چشم در

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

میانگین های متحرک

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-gold-prices-at-risk-of-freefall-below-the-100-day-ma-20230608.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار