قیمت نفت خام با کاهش قیمت‌های فدرال‌رزرو با کاهش ارزش دلار، کاهش می‌یابد

نکات بحث WTI (نفت ایالات متحده):

  • خام قیمت برای سومین جلسه متوالی سقوط آماده به نظر برسید
  • تقویت دلار بر مشکلات بازار افزوده است
  • این هفته مراقب سخنرانان فدرال رزرو باشید

قیمت نفت خام در روز دوشنبه بار دیگر با افزایش بهار دلار آمریکا در بازارهای جهانی توسط گزارش مشاغل پرفروش هفته گذشته از بزرگترین اقتصاد جهان تحت تاثیر قرار گرفت.

افزایش 353000 نفری حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در ژانویه تقریباً انتظارات اقتصاددانان را دو برابر کرد و هر چشم انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه مارس را دقیقاً توسط بازارهای آتی قیمت گذاری کرد. این به نفع دلار در سراسر مجتمع ارزی بوده است، اما زندگی را برای کالاهای قیمت گذاری شده در آن سخت کرده است، که نفت خام ستاره آن است.

البته می توان بحث کرد که اقتصاد ایجاد شغل با سرعت کنونی ایالات متحده به احتمال زیاد خبر وحشتناکی برای تقاضای انرژی نیست. با این حال ما در دنیای پول گرایی زندگی می کنیم، فدرال رزرو جدول را اداره می کند، بنابراین رویکرد بازارها در مسیرهای نرخ بهره همیشه غالب خواهد بود.

حوزه انرژی همچنین با چشم انداز عرضه کاملاً فراوان از سوی کشورهای داخل و خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت مواجه است که با تقاضای جهانی نامشخص مواجه هستند، زیرا اقتصادهای صنعتی با تورم و ویرانی های ایجاد شده در زنجیره تامین توسط کووید مبارزه می کنند. چین، واردکننده پیشرو نفت خام، دلیل نگرانی خاصی در اینجاست.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

قیمت نفت در برابر ژئوپلیتیک آسیب‌پذیر خواهد ماند زیرا ضربه‌های ناشی از درگیری در غزه و اوکراین، هر دو این پتانسیل را دارند که در هر زمانی منجر به اختلال در عرضه شوند. با این حال، اکنون وارد یک دو هفته نسبتاً آرام برای داده‌های اقتصادی شده‌ایم که هر سخنران بانک مرکزی، به‌ویژه سخنرانان فدرال رزرو را در کانون توجه قرار می‌دهد. رافائل بوستیچ، رئیس فدرال رزرو آتلانتا روز دوشنبه و لورتا مستر از کلیولند روز سه شنبه سخنرانی خواهند کرد.

  عناوین روزنامه‌های جهان/ افزایش نفرت از صهیونیست‌ها، اسرائیلی‌ها از سفر به قطر منع شدند

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

نمودار روزانه وست تگزاس متوسط ​​با استفاده از TradingView گردآوری شده است

به نظر می رسد گاوها تمام فکر خود را برای بازپس گیری بالاترین سطح دو ماهه 79.16 دلار در هر بشکه در 29 ژانویه رها کرده اند. در واقع، آنها اکنون تلاش می کنند تا از سومین فیبوناچی اصلاحی افزایش تا آن نقطه از کف های 13 دسامبر دفاع کنند. این رقم به 72.27 دلار می رسد. اگر این سطح نتواند در بسته شدن روزانه این هفته دوام بیاورد، ممکن است به معنای سقوط بیشتر باشد، شاید حمایت روانی در مرز 70 دلار مورد توجه قرار گیرد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت‌ها به پایین‌تر از کانال قبلی و معتبر کانال روند صعودی 72.44 دلار کاهش یافته است. با این حال ممکن است که بازار در این مرحله کمی بیش از حد از نزولی باشد، قیمت ها اکنون بسیار پایین تر از میانگین متحرک 50 روزه خود هستند که به 73.13 دلار می رسد.

داده های خود IG نشان می دهد که معامله گران در سطوح فعلی بسیار طولانی هستند، تا حدود 87٪. در حالی که این نوعی حالت افراطی است که ممکن است برای یک بازی نزولی و مخالف استدلال کند، با توجه به ریزش اخیر مقیاس بازار، ممکن است بیشتر نشان دهد که این بازار حداقل فرصتی برای تأمل دارد، اگر بهبودی معنادار نباشد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-sink-on-strong-dollar-as-fed-cut-bets-are-off-20240205.html