قیمت نفت خام پیش از دستورالعمل تولید معطل می شود

تجزیه و تحلیل نفت خام برنت و نکات صحبت

  • روسیه که کاهش تولید را سخت می بیند بقیه اعضای اوپک پلاس به دنبال قیمت های بالاتر هستند.
  • هفته اقتصادی سبک پیش رو تأکید بیشتری بر اوپک پلاس می دهد.
  • نمودار هفتگی نفت خام برنت ممکن است به قیمت های بالاتر اشاره کند.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی نفت خام برنت

برای قیمت نفت خام (WTI و برنت)، نشست اوپک پلاس در 4 ژوئن 2023 یک مقطع حیاتی برای بازارهای نفت خواهد بود. اخیراً، اصطکاک بین دو کشور تأثیرگذار در کارتل، روسیه و عربستان سعودی. در حال رشد بوده اند. این مشکل ناشی از تعهد اوپک پلاس برای محدود کردن عرضه است در حالی که روسیه همچنان بازار را با نفت ارزان روسیه پر می کند. به طور خلاصه، روسیه با تلاش های عربستان سعودی برای افزایش قیمت نفت خام مخالفت کرده است.

از منظر روسیه، تقاضا برای نفت آنها توسط کشورهای بزرگی مانند هند، روسیه را در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی هیچ چاره‌ای جز تمدید این حیات اقتصادی مهم باقی نگذاشته است، روسیه را در تنگنا قرار داده است.

دانش تجارت پایه

تجارت کالا

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

یکی دیگر از نشانه‌های نگران‌کننده اوپک پلاس، عدم خوش‌بینی در مورد اقتصاد چین است، زیرا شاخص PMI تولیدی NBS در هفته گذشته در قلمرو انقباضی باقی ماند و به پایین‌ترین حد سالانه رسید. 48.8. اگر این روند ادامه یابد، اوپک پلاس احتمالاً در نشست‌های آتی تولید خود را کاهش خواهد داد. عدم اطمینان در مورد امروز باعث افزایش حس انتظار می شود. بسیاری انتظار کاهش دیگری را دارند، اما اوپک پلاس ممکن است از این نشست استفاده کند تا به بازارها نشان دهد که در صورت نیاز به اتخاذ رویکرد صبر و دیدن، ظرفیت مختل کردن پویایی عرضه و تقاضا را دارند. این ممکن است محتمل‌ترین سناریو باشد، زیرا افزایش اخیر دلار ممکن است پس از سخنان فدرال رزرو در کنار افزایش نرخ بیکاری و شفافیت در اطراف سقف بدهی ایالات متحده، محو شود. اگرچه رقم اخیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) از تخمین‌ها فراتر رفت، اما کاهش متوسط ​​درآمد ممکن است به حمایت از قیمت نفت خام کمک کند زیرا فشار صعودی بر تورم ممکن است در حال کاهش باشد.

  کره شمالی : توافقنامه ای در مورد تامین سلاح به روسیه وجود ندارد

تقویم اقتصادی (به پایین مراجعه کنید) در این هفته به جز نشست اوپک پلاس بسیار سبک است، اما هر دو آمار هفتگی API و تغییرات سهام نفت خام EIA در کانون توجه قرار خواهند گرفت زیرا اعداد اخیر نشان دهنده افزایش روزافزون ذخایر نفت خام است.

تقویم اقتصادی ایالات متحده (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

نمودار قیمت نفت خام برنت (هفتگی)

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

اقدام هفتگی قیمت نفت خام برنت نشان دهنده رد میانگین متحرک 200 روزه (آبی) با کندل اخیر است که فتیله بلند پایین تری را تشکیل می دهد. به طور سنتی، این امر به افزایش قریب الوقوع آینده اشاره دارد، اما در نهایت با هدایت اوپک پلاس تصمیم گیری می شود.

نمودار قیمت نفت خام برنت (روزانه)

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

نمودار روزانه کوتاه مدت بالا منعکس کننده تردید در بازارهای نفت است، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) در حول و حوش سطح میانی حرکت می کند و نشان می دهد که بازارها از حرکت صعودی و نزولی حمایت نمی کنند.

سطوح مقاومت کلیدی:

  • 80.00
  • MA 50 روزه (زرد)
  • 77.23

سطوح پشتیبانی کلیدی:

احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی هستند خالص طولانی روی نفت خام، با 81% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، با این حال، به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، ما به یک رویکرد محتاطانه کوتاه‌مدت می‌رسیم.

  خرید سقف کاذب لیست قیمت سقف کاذب انواع مدل سقف کاذب

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/opec-preview-crude-oil-prices-linger-ahead-of-production-guidance-wv-20230604.html