موضع ثابت RBA با انتظارات تورمی نگران کننده برخورد می کند

تحلیل دلار استرالیا (AUD/USD).

  • RBA نرخ ها را بدون تغییر نگه می دارد و بازارها را شگفت زده می کند
  • تورم سرسختانه است و انتظار می‌رود تا سال 2025 سطوح بالایی داشته باشد
  • AUD/USD عقب نشینی می کند – AUD به طور گسترده تر، ممکن است از تفاوت های نرخ بهره پشتیبانی کند (درازمدت)
  • تثبیت و مزایای بالقوه برای دلار استرالیا در میان ریسک پذیری جهانی
  • امروز چشم انداز سه ماهه دوم دلار استرالیا را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، دریافت کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

RBA علیرغم پیش‌بینی تورم، به موضع سیاست خود پایبند است

بانک مرکزی استرالیا (RBA) روز سه شنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را در بالاترین حد طی 12 سال گذشته (4.35 درصد) نگه دارد و از افزایش قیمت ها در بازار جلوگیری کرد. پیش از این جلسه، بازارها با احتمال 43 درصدی برای افزایش مجدد نرخ در ماه سپتامبر قیمت گذاری کرده بودند، این رقم در حال حاضر حدود 5 درصد است.

مانع اصلی برای RBA، تجدید حیات اخیر در پشت تورم بوده است. شاخص‌های تورم سه‌ماهه و سالانه برای سه‌ماهه اول گرم‌تر از حد انتظار بودند و شاخص ماهانه مارس به روند غافلگیری داده‌ها افزود. کنترل تورم دشوار است اما استرالیا دوران سختی را سپری می کند.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

میشل بولاک، فرماندار RBA، اظهار داشت که او لزوماً فکر نمی‌کند که هیئت مدیره باید دوباره صعود کند، اما هیچ چیزی را رد نمی‌کند. او کمی جلوتر رفت و ناامیدی خود را از داده‌های تورم سه ماهه اول با بیان اینکه RBA امیدوار است اقتصاد مجبور به کاهش نرخ‌های بالاتر نباشد، بیان کرد، اما اگر تورم خدمات گیر کند، کمیته باید اقدام کند.

  چین: از دولت برزیل حمایت می کنیم/ داسیلو ثبات را برقرار خواهد کرد

آنچه بازارها را بیش از پیش شوکه کرد این واقعیت بود که RBA علیرغم پیش‌بینی تورم بسیار بالاتر و سرسختانه به سیاست پولی فعلی خود متعهد ماند. پیش بینی های به روز شده کارکنان RBA انتظار دارند تورم 3.8% در ماه ژوئن تا دسامبر 2025 کاهش یابد. بیش از پیش بینی فوریه. بنابراین، ناامیدی فوری که از طریق کاهش نرخ دلار استرالیا به وجود می‌آید، در نهایت به دلیل قرار گرفتن این کف کمتر از نرخ‌های استرالیا، حمایت خواهد شد. سایر بانک های مرکزی بزرگ دیگر به طور جدی در حال بررسی یا در آستانه کاهش نرخ های بهره هستند – چیزی که ممکن است به حمایت از AUD کمک کند، مشروط بر اینکه ریسک گریزی مادی (پرواز به سمت ایمنی) در اقتصاد جهانی وجود نداشته باشد.

درک عمیقی از نقش دلار استرالیا از نظر تجارت جهانی و اهمیت آن به عنوان سنج احساسات ریسک به دست آورید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله AUD/USD

ممکن است ناامیدی AUD/USD خود به خود اصلاح شود

حرکت پایین تر در AUD/USD پس از اینکه RBA نتوانست انتظارات جنگ طلبان را برآورده کند و این ناامیدی از طریق AUD ملایم تر رخ می دهد، قابل درک است. افزایش اخیر دلار آمریکا نیز به گسترش این حرکت کمک کرده است، اما پیش‌بینی‌های به‌روز شده RBA نشان می‌دهد که ممکن است فضای کمی برای تضعیف دلار برای بقیه سال وجود داشته باشد که می‌تواند شاهد تثبیت دلار استرالیا باشد.

با توجه به اینکه انتظار می رود تورم افزایش یابد و تا سال 2025 همچنان بالا بماند، RBA ممکن است مجبور شود نرخ سیاستی را در زمانی که بانک های مرکزی بزرگ به طور جدی کاهش نرخ های سیاستی خود را بررسی می کنند، ثابت نگه دارد. بهبود تفاوت نرخ بهره در کنار ریسک پذیری جهانی فعلی ممکن است برای دلار استرالیا مفید باشد.

  قیمت دلار ، قیمت سکه و طلا ، نرخ ارز | persianforexacademy

عقب نشینی فعلی ممکن است تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) گسترش یابد – سطح بعدی علاقه پس از شکستن به زیر 0.6580. داده‌های ضعیف‌تر مشاغل ایالات متحده (NFP، میانگین درآمد ساعتی) همچنین انتظارات در مورد افزایش مجدد تورم در ایالات متحده را آرام کرده است، که ممکن است در هفته‌ای نسبتاً آرام‌تر تأثیر بگذارد. نکته دیگری که در رابطه با دلار آمریکا باید به آن توجه کرد، واگرایی بین افزایش اخیر دلار آمریکا با وجود کاهش بازدهی خزانه‌داری است. اگر دلار به دنبال آن بازدهی کمتری داشته باشد، عقب نشینی AUD/USD ممکن است از بین برود.

نمودار روزانه AUD/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 17% -9٪ 4%
هفتگی -24٪ 75% 2%

افزایش نرخ ضمنی بازار در نقاط پایه (Bps)

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/aussie-dollar-reaction-rba-s-firm-stance-collides-with-troubling-inflation-expectations-20240508.html