نفت خام ایالات متحده پس از کاهش نرخ بهره چین افزایش یافت، اما آیا PBOC به اندازه کافی انجام داده است؟

اخبار و تحلیل نفت (WTI).

  • خام قیمت در تجارت اروپا بالاتر رفت
  • بانک مرکزی چین برای اولین بار در ده ماه گذشته نرخ های وام اولیه خود را کاهش داد
  • اما ضعیف روغن تقاضا همچنان با عرضه فراوان و رو به رشد مواجه است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

اصول تجارت یک بازار مبتنی بر اصول را بیاموزید

قیمت نفت در روز سه‌شنبه به دنبال کاهش نرخ بهره در چین اندکی افزایش یافت، اما مقیاس متوسط ​​این اقدام پولی بازار را ناامید کرده است.

بانک خلق چین پس از افزایش شواهد مبنی بر تزلزل مقابله با کووید-19 در این کشور، برای اولین بار در ده ماه گذشته، نرخ وام یک ساله خود را کاهش داد. LPR نرخ‌های تجاری را برای وام‌گیرندگان اصلی تعیین می‌کند و این نرخ‌ها را معیاری برای وام‌های تجاری و داخلی قرار می‌دهد، بنابراین کاهش آن کار بزرگی است.

با این حال، این کاهش ده نقطه پایه ناچیز بود و سؤالاتی در مورد این مداخله متوسط ​​پرسیده شده است. وام دهندگان وال استریت پیش‌بینی‌های رشد خود را در این ماه کاهش داده‌اند، و گلدمن ساکس پیشنهاد می‌کند که به نظر می‌رسد بهبودی «خارج شده است». اکنون به دنبال رشد 5.4 درصدی در سال جاری است، نه 6 درصدی قبلی.

نگرانی ها در مورد تقاضا برای انرژی در دومین اقتصاد بزرگ جهان باعث شده است که قیمت نفت در سال جاری تحت فشار قرار گیرد، حتی در حالی که تولیدکنندگان بزرگ به سمت کاهش تولید خود حرکت کردند. داده های رسمی نشان می دهد که صادرات چین در ماه مه نسبت به ماه مشابه سال گذشته 7.5 درصد کاهش قابل توجهی داشته است.

  وعده رئیس جمهوری کره جنوبی به احیای صادرات

با توجه به اینکه بسیاری از اقتصادهای غربی هنوز در ترکیبی بد از تورم و رشد ضعیف فرو رفته اند، نشانه های تداوم ضعف در تقاضای چین همچنان بر قیمت نفت تاثیر می گذارد.

در بخش عرضه، با وجود گزارش‌هایی مبنی بر افزایش عرضه از سوی ایران و روسیه به‌رغم تحریم‌های غرب، اوضاع خیلی بهتر نیست. پس تعجب آور نیست که پیش بینی های قیمت نفت در حال تجدید نظر هستند. طبق گزارش‌ها، جی‌پی مورگان پیش‌بینی قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۳ را کاهش داده است و اکنون معیار بین‌المللی را در ۸۱ دلار/بشکه در سال جاری می‌بیند که نسبت به پیش‌بینی اولیه ۹۰ دلار کاهش یافته است.

این بازار مانند همه بازارهای دیگر به شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در کنگره در روز چهارشنبه و کنگره نگاه خواهد کرد. فدرال رزرو سری طولانی افزایش نرخ بهره خود را متوقف کرده است، اما انتظار می رود که افزایش نرخ بهره را افزایش دهد مگر اینکه تورم نشانه های واضحی از سست شدن کنترل خود را نشان دهد. سایر اقتصادهای بزرگ غربی همچنان در حالت انقباض هستند و ابرهای بیشتری را بر تقاضای احتمالی انرژی ایجاد می کنند.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

نمودار روزانه نفت خام (WTI).

منبع: TradingView، تولید شده توسط دیوید کوتل

گاوها هنوز هم کاملاً مشتاق هستند از یک باند روند صعودی گسترده از 9 دسامبر سال گذشته دفاع کنند که به نظر می رسد بازار هر بار که به زیر کران پایین می رود در کوتاه مدت دوباره به دست می آورد. با این حال، به نظر می رسد که این کار با ظهور یک روند نزولی جدیدتر و روزانه که کاملاً قابل احترام به نظر می رسد، دشوارتر می شود.

  نگرانی تایوان از تاثیر امنیتی سفر پلوسی به این جزیره

این گاوها اگر بخواهند این باند روند صعودی بلندمدت را حفظ کنند، باید قیمت ها را بالای 70.74 دلار در هر بشکه نگه دارند. این سطح تنها چند دلار کمتر از بازار فعلی است. روند نزولی جدیدتر احتمال جهش در 66.37 دلار را در صورتی که سطح حمایت اول از بین برود، نشان می دهد.

با این حال، بازار بالاتر از سطح حمایت روانی 72.00 دلار قرار دارد، در حالی که بالاترین قیمت افتتاحیه 6 ژوئن 74.68 دلار اکنون مانع از افزایش قیمت شده است. بالاتر از آن، اوج 83.50 دلاری آوریل به نظر می رسد با خیال راحت از هرگونه آزمایش کوتاه مدت مصون باشد و ممکن است برای بالا بردن بازار به طور معنی داری یک وقفه قاطع از آن طول بکشد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه -5٪ 16% -1٪
هفتگی -38٪ 138% -23٪

داده‌های احساسی خود IG نشان می‌دهد که بازار در سطوح فعلی بسیار صعودی است و 75 درصد از شرکت‌کنندگان در نفت خام آمریکا موقعیت خالص خرید دارند. اینها نوعی از شاخص‌های افراطی هستند که می‌توانند معامله‌گران متضاد را به‌ویژه با توجه به چشم‌انداز مبهم بنیادی نشان دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-crude-up-after-china-rate-cut-but-has-the-pboc-done-enough-20230620.html