نفت در مسیر برای از دست دادن قابل توجه هفتگی

تجزیه و تحلیل نفت (برنت، WTI).

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

اوپک پلاس کاهش تولید داوطلبانه خود را حفظ می کند

به گفته دو منبع اوپک به نقل از رویترز، اوپک پلاس کاهش تولید خود را حفظ کرده و در ماه مارس مجددا برای تصمیم گیری در مورد سطح تولید در سه ماهه دوم تشکیل جلسه خواهد داد. این اعلام در زمانی منتشر می شود که قیمت نفت از زمان اوج صعود در 29 ژانویه در حدود 84 دلار کاهش یافته است.

افزایش تولید از سوی کشورهای غیراوپک، تا حدی تأثیر کاهش تولید اوپک را خنثی کرده است. ایالات متحده در خط مقدم تلاش ها برای افزایش عرضه نفت بوده است و در سال 2023 به سطح تولید بی سابقه نفت دست یافت، اما پیش بینی می شود رشد عرضه در ایالات متحده از 800 هزار بشکه در روز در سال گذشته به 300000 بشکه در روز کاهش یابد.

نفت خام برنت در مسیر زیان هفتگی

نفت انگلیس در این هفته پس از باز شدن در هفته، کاهش قابل توجهی را برای نشان دادن نوسانات بالاتر در نظر گرفته است. از آن زمان، فدرال رزرو و بانک انگلستان به حفظ نرخ بهره در سطوح محدود کننده رای دادند که فعالیت اقتصادی را محدود می کند. وقتی صحبت از فعالیت اقتصادی شد، احساسات در اطراف چین و احیای اقتصادی مختلط آن در این هفته ضربه خورد زیرا بخش تولید برای چهارمین ماه متوالی منقبض شد. شاخص محلی چین، SSE Composite Index در این هفته و به‌ویژه امروز ضربه بزرگی به خود دید، 8.75 درصد در هفته سقوط کرد و تا 4.7 درصد کاهش یافت تا به پایین‌ترین حد روزانه خود برسد.

  فرانسه: برای ارتقای مناسبات اتحادیه اروپا با چین تلاش می‌کنیم

برنت پس از سقوط به زیر SMA 200 روزه در اوایل هفته، توسط میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) پشتیبانی می شود. سطح بعدی حمایت حدود 77 دلار با مقاومت در 200 SMA ظاهر می شود.

نمودار روزانه نفت برنت

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نفت بازاری است که ذاتاً با عوامل تعیین کننده عرضه و تقاضا مرتبط است. موارد ضروری را اینجا بخوانید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

نفت WTI نیز در این هفته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و مانند نفت خام برنت، توسط SMA 50 روزه حمایت می شود. در صورتی که خرس‌ها بتوانند قیمت‌ها را با توجه به داستان رشد غیرقابل قانع‌کننده چین کاهش دهند، حمایت کانال در 72.50 دلار / 72.00 دلار مورد توجه قرار می‌گیرد. مقاومت در SMA 200 باقی می ماند که همزمان با سطح قابل توجه بلندمدت 77.40 دلار است.

نمودار روزانه WTI

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 21% -32٪ 10%
هفتگی 23% -48٪ 4%

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/brent-wti-update-oil-on-track-for-sizeable-weekly-loss-20240202.html