نفت همچنان به کاهش خود پس از اوپک پلاس ادامه می‌دهد و شاهد کاهش چند هفته‌ای است

روغن قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • با ادامه افزایش ترس از رکود، نفت سقوط می کند.
  • با وجود کاهش اخیر تولید عربستان، قیمت نفت کاهش یافته است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه تجارت نفت

کاهش اخیر تولید نفت عربستان به میزان یک میلیون بشکه در روز نتوانست قیمت نفت را که اکنون به پایین ترین حد خود در اواخر ماه مارس نزدیک شده است، تثبیت کند. اعلام کاهش تولید که در روز یکشنبه 4 ژوئن منتشر شد، شاهد جهش شدید نفت قبل از بازگرداندن همه سودهای خود و روز بعد بود. از آن زمان، با افزایش نگرانی ها مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است به زودی وارد رکود شود، نفت همچنان به کاهش خود ادامه داده است، در حالی که انتظار برای افزایش قوی در فعالیت های اقتصادی چین هنوز دیده نشده است.

داده‌های اقتصادی و تقویم رویدادهای این هفته تحت سلطه دو تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی – FOMC و ECB – و آخرین نگاه به فشارهای قیمتی ایالات متحده است. دو روز آینده برای تجار نفت مهم خواهد بود.

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده های اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

در حالی که رویدادهای کلان به دقت رصد خواهند شد، این هفته دولت ایالات متحده بیش از 200 میلیارد دلار ترکیبی از اسکناس، اسکناس و اوراق قرضه را در حالی که شروع به پر کردن مجدد حساب جاری خود می کند، می فروشد. در حالی که مقدار قابل توجهی از این توسط اوراق سررسید تامین می شود، برای پوشش فروش این هفته به مقدار زیادی پول جدید نیاز است. بازدهی ایالات متحده همچنان در آستانه این رویداد افزایش می یابد و این نیز قیمت نفت را کنترل می کند.

  پایان یک سفر جنجالی؛ پلوسی تایوان را ترک کرد

image1.png

علاوه بر این پس‌زمینه منفی، غول بانکداری سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را برای نفت خام برنت از 95 دلار در هر بشکه به 86 دلار در هر بشکه کاهش داد. در ابتدای سال، گلدمن قیمت نفت را 100 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

قیمت برنت در این جلسه حدود 2.5 درصد کاهش یافته است و در عرض چند درصد پس از ارسال پایین ترین قیمت چند هفته اخیر. شاخص CCI نشان می دهد که نفت در قلمروی بیش از حد فروش قرار دارد، در حالی که هر سه میانگین متحرک در یک الگوی نزولی قرار دارند. پایین ترین سطح اخیر در 71.40 دلار در هر بشکه. و 70.17 دلار در هر بشکه. ممکن است تحت فشار قرار گیرد مگر اینکه احساسات تغییر کند.

نمودار قیمت روزانه نفت برنت – 12 ژوئن 2023

image2.png

نمودار از طریق TradingView

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

معامله گران خرده فروشی نفت خام آمریکا هستند

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 85.78 درصد معامله‌گران، نفت خام آمریکا با نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 6.03 به 1 هستند. تعداد معامله گران نت-شورت 3.12 درصد کمتر از دیروز و 24.87 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران دارای سود خالص هستند نشان می‌دهدروغن– قیمت نفت خام آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف نفت خام – نزولی آمریکا را قوی تر می دهد.

  جنگ فناوری پکن و واشنگتن / شرکت دل تراشه های چین را کنار می گذارد

نظر شما در مورد روغن – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-continues-its-post-opec-slide-multi-week-lows-in-sight-20230612.html