هنگ کنگ HSI، استرالیا ASX، سنگاپور STI Price Action

HANG SENG، ASX 200، FTSE STRAITS TIMES INDEX – چشم انداز:

  • شاخص های آسیایی پس از داده های ضعیف چین به شدت کاهش یافته است.
  • شاخص Hang Seng در زیر پشتیبانی کلید شکسته شده است.
  • چشم انداز برای ASX 200 شاخص و FTSE شاخص استریت تایمز؟

پیشنهاد مانیش جرادی

ویژگی های معامله گران موفق

پس از اینکه فعالیت تولیدی چین در ماه می سریعتر از حد انتظار منقبض شد، شاخص های آسیایی به شدت کاهش یافتند – نشانه دیگری از کاهش سرعت بهبودی چین پس از کووید.

PMI رسمی تولیدی از 49.2 در آوریل در مقایسه با انتظار 49.4 به 48.8 در ماه می کاهش یافت. این به دنبال مجموعه ای از داده های ضعیف تر از حد انتظار است، از جمله خرده فروشی، تولید صنعتی و سرمایه گذاری دارایی های ثابت در بحبوحه تشدید کاهش قیمت قیمت تولیدکننده.

انتظارات رشد اجماع

تصویری حاوی متن، اسکرین شات، نمودار، خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع اطلاعات: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

چشم انداز اقتصادی چین به طور پیوسته پس از لغو محدودیت های کووید توسط پکن بهبود یافته است که باعث ارتقای قابل توجهی در پیش بینی های اجماع اقتصادی چین برای سال 2023 شده است (نمودار را ببینید). با این حال، اخیراً برخی از خوش بینی ها کاهش یافته است که در کاهش جزئی رتبه در آن ارزیابی ها منعکس شده است. تمرکز اصلی بر روی هرگونه اقدام محرک برای حمایت از اقتصاد خواهد بود که می تواند برخی از خطرات نزولی را کاهش دهد.

نمودار روزانه شاخص Hang Seng

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

  سیل در غرب چین ۱۶ کشته به دنبال داشت

شاخص Hang Seng: زیر پشتیبانی کلید شکسته می شود

شاخص Hang Seng در حدود 18800 به زیر خط روند افقی کلیدی رسیده است، و توالی بالاتر از بالا-بالاتر-پایین را که در اواخر سال 2022 آغاز شده بود معکوس می کند. این به دنبال شکست در آوریل در بالا رفتن از سقف حیاتی در بالاترین حد مارس 21000 است. به نظر می رسد که این شاخص به سمت 17680 کاهش می یابد (61.8٪ اصلاحی رالی اکتبر 2022 – ژانویه 2023). حمایت بعدی در پایین ترین سطح سال 2022 یعنی 16830 مشاهده می شود. در حالت صعودی، HSI، حداقل باید بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه باشد تا فشار نزولی شروع به محو شدن کند.

نمودار روزانه شاخص ASX 200

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

شاخص ASX 200: سناریوی نزولی ریسک دنباله

احتمالاً یک سناریوی خطرناک است، اما نمی توان آن را نادیده گرفت. یک الگوی بالقوه سر و شانه در شاخص ASX 200 استرالیا وجود دارد (شانه چپ در اوج دسامبر، سر در اوج فوریه و شانه راست در اوج آوریل). تا یقه راه درازی در پیش است (که در حدود 6900 است)، و انصافاً، این الگو ممکن است اصلاً تحریک نشود. با این حال، با توجه به اینکه شاخص در حال حاضر در تلاش است تا به زیر سطح حمایت فوری در اوایل ماه می یعنی 7141 برسد، حول میانگین متحرک 200 روزه، باید توجه داشت. یک شکست قاطع می تواند احتمال افت به سمت خط گردن را افزایش دهد.

نمودار هفتگی شاخص FTSE Straits Times

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

  شکست آمریکا در شبیه سازی جنگی / ایالت متحده در مهار تهاجم احتمالی چین به تایوان ناکام ماند

FTSE STI: خطر سقوط به سمت انتهای پایین محدوده را به همراه دارد

عقب نشینی در ماه فوریه نسبت به مقاومت سفت در خط روند افقی از سال 2019 و پس از آن بالاترین پایین تر ایجاد شده در آوریل، احتمال افت به سمت انتهای محدوده را افزایش داده است. شاخص FTSE Straits Times سنگاپور ماه‌هاست که دچار انحراف بوده است و به نظر می‌رسد ممکن است مدتی طول بکشد تا دوباره روند خود را آغاز کند. حمایت بحرانی در لبه پایینی محدوده در حدود 3025، نزدیک به میانگین متحرک 200 هفته ای قرار دارد. شکست قاطع زیر می تواند روند صعودی پس از کووید را تهدید کند.

پیشنهاد مانیش جرادی

مبانی تجارت محدوده

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asian-indices-slide-after-china-data-hong-kong-hsi-australia-asx-singapore-sti-price-action-20230531.html